En dit slaat op...? Laten we realistisch blijven Jurjen De realiteit geeft aan dat de VW Group concernbreed heeft gesjoemeld door diverse motoren van sjoemelsoftware te voorzien om testresultaten te manipuleren waarvoor men nu wereldwijd op de blaren zit. Ze krijgen de terugroepacties maar niet geregeld en de nieuwe deadline van 21 april, om een oplossing te verzinnen, wordt zeer waarschijnlijk ook weer niet gehaald. Diverse bestuurders konden vertrekken en het huidige bestuur heeft mot met onder andere de Duitse vakbonden. Ik vind het dan ronduit misplaatst om als bestuur te wijzen naar Klaus und Heinrich op de werkvloer en ondertussen de wereld mee te delen dat je bereid bent om minstens 30% van de bonussen in te leveren. Wat een groots gebaar! ANE sprak over 54 miljoen aan variabele compensaties. Laten we er voor het gemak 50% van maken, dan leveren ze met zijn allen 27 miljoen in. Verdeeld over 9 man is dat 3 miljoen per persoon. Daar merken zij he-le-maal niks van. Opzich gaat het daar niet eens over, want sec bekeken verdient het bestuur in totaal minder dan alle werknemers samen, maar in tijden van crisis dien je als bestuur verantwoordelijkheid te nemen en te dragen. Het ging jarenlang goed met VW, achteraf weten we waarom, toen schreeuwden ze zo hard mogelijk dat ze Toyota gingen inhalen. Liever gisteren dan vandaag, maar het zou gebeuren! Nu vallen ze keihard door de mand en dan hoor je er te staan als bestuur. Nee, VW barst van de egotrippers die louter aan hun eigen contractje denken en de werknemer de schuld geven. Walgelijk!Jurjen schreef:Moet de top dan ook alle winst krijgen als het ontzettend goed gaat omdat 17 man een bron van onuitputtelijke energie uitvinden?
VW (en FCA?) en het dieselschandaal (plus een beetje DS)
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: VW en het dieselschandaal (plus een beetje DS)
Vive la France, Vive la Différence
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: VW en het dieselschandaal (plus een beetje DS)
- VW en de Amerikaanse overheid hebben een principeakkoord getekend over hoe klanten met een 2-liter TDI (dus niet de 3-liter TDI) sjoemeldiesel worden geholpen. Zij kunnen ervoor kiezen om hun auto te laten terugkopen door VW, eventuele leasecontracten te laten verbreken en/of de auto te herstellen (al wacht men nog op de 'fix').
- Audi blijkt al in 1999 de sjoemelsoftware te hebben ontwikkeld.
- Het Britse Ministerie van Transport bevestigt vandaag dat alleen VW sjoemelsoftware heeft gebruikt. Hiermee wordt eerder Duits onderzoek met dezelfde uitkomst bekrachtigd.
- Audi blijkt al in 1999 de sjoemelsoftware te hebben ontwikkeld.
- Het Britse Ministerie van Transport bevestigt vandaag dat alleen VW sjoemelsoftware heeft gebruikt. Hiermee wordt eerder Duits onderzoek met dezelfde uitkomst bekrachtigd.
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: VW en het dieselschandaal (plus een beetje DS)
Nee, ik zeg het niet. Te makkelijk...ViveLaFrance schreef:- Audi blijkt al in 1999 de sjoemelsoftware te hebben ontwikkeld.
Het verrast me eerlijk gezegd toch wel dat er nu zoveel maanden later nog altijd geen concrete aanwijzingen zijn van soortgelijke praktijken bij andere concerns, die had ik ergens toch wel verwacht. Tuurlijk, verdachtmakingen genoeg, maar meestal kwamen die niet verder dan dat de praktijk niet overeen kwam met de meting. Duh. Of ooit een filmpje van AW waarin werd "bewezen" dat een Lexus RC ook een "geheime" rollenbankmodus had. Een filmpje dat ook heel snel weer spoorloos verdwenen was, vermoedelijk na een telefoontje van een paar Raamsonkveerse advocaten?ViveLaFrance schreef:- Het Britse Ministerie van Transport bevestigt vandaag dat alleen VW sjoemelsoftware heeft gebruikt. Hiermee wordt eerder Duits onderzoek met dezelfde uitkomst bekrachtigd.
Re: VW en het dieselschandaal (plus een beetje DS)
Hoe kan er überhaupt sprake zijn van bonussen als je verlies lijd?
Stap eens op de fiets
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: VW en het dieselschandaal (plus een beetje DS)
Zo gaat dat bij VAG: werknemers de schuld geven, waarschuwen voor meer tegenslag, maar ondertussen via een handige constructie blijven graaien.Martin schreef:Hoe kan er überhaupt sprake zijn van bonussen als je verlies lijd?
Overigens doet VW geheimzinnig over het onderzoek.
Vive la France, Vive la Différence
Re: VW en het dieselschandaal (plus een beetje DS)
"The closest to reality car that money can buy"
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: VW en het dieselschandaal (plus een beetje DS)
Hadden ze dan niet beter een systeem kunnen "jatten" wat wél functioneert?
Re: VW en het dieselschandaal (plus een beetje DS)
Dit is maar een heel klein druppeltje gif in vergelijking met dat dieselgebeuren. Ruzie over patenten en licenties zijn volgens mij dagelijkse kost voor grote bedrijven.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Re: VW en het dieselschandaal (plus een beetje DS)
VW heeft gewoon geleerd van concerngenoot Audi, voorsprong door creatief jatwerk
"The closest to reality car that money can buy"
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: VW en het dieselschandaal (plus een beetje DS)
Kijk trouwens ook uit voor VW Transporters. Als er eens een keer eentje explodeert, dan is het waarschijnlijk geen terroristische aanslag, maar gewoon eentje die niet tijdig terug naar de garage is gegaan....
En zouden de Sharan en Tiguan toevallig Takata-airbags hebben?
En zouden de Sharan en Tiguan toevallig Takata-airbags hebben?