VW (en FCA?) en het dieselschandaal (plus een beetje DS)

Wat valt op in de media
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: VW en het dieselschandaal

Bericht door Martin »

Uitstootgerelateerde belasting zou ook al met de sjoemelsoftware moeten worden betaald. In Den Haag is echter al direct gemeld dat dat niet gaat gebeuren.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: VW en het dieselschandaal

Bericht door ViveLaFrance »

Porsche ontkomt niet aan Dieselgate, de 3-liter V6-diesel bevat sjoemelsoftware volgens de Environmental Protection Agency. Naast de Cayenne maken ook de Volkswagen Touareg en de Audi's A6, A7, A8 en Q5 met modeljaren 2014 tot 2016 gebruik van deze motor. VW ontkent en bevestigt tegelijkertijd weer volledige medewerking aan het onderzoek, terwijl Porsche in de veronderstelling is dat er niets mankeerde aan deze door Audi ontwikkelde dieselmotor.

Opmerkelijk gegeven weer, vooral uit het oogpunt van transparantie. Ze hebben bij VW toch genoeg tijd gehad inmiddels om zelf initiatief te tonen en alles op tafel te gooien. Ze voeren namelijk het hoogste woord richting de consument om het vertrouwen terug te winnen:

"Ook biedt de fabrikant duidelijkheid over het feit dat alle personenauto’s die nu in de showroom staan volledig beschikbaar zijn voor verkoop en geen softwareprobleem hebben."
Bron: vw.nl
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: VW en het dieselschandaal

Bericht door WizardOfOss »

En dan krijgen ze dankzij Bloomberg nu ook de NHTSA op hun dak wegens het niet melden van ongevallen...
(al blijf ik het overigens vreemd vinden dat fabrikanten ongelukken met hun producten aan een overheidsinstantie dienen te melden).
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Timo
.
.
Berichten: 378
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:49
Locatie: Berlin

Re: VW en het dieselschandaal

Bericht door Timo »

Maar het feest was nog niet compleet. Er is ook een en ander te melden over de CO2-uitstoot, meldt Autoweek.

Ik vind dit stiekem echt prachtig vermaak. Daag VW :wave:
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: VW en het dieselschandaal

Bericht door ViveLaFrance »

Ik hoorde het op de radio. Tja, ik kijk nergens meer van op als het om VAG gaat. Het bedrijf heeft het over zichzelf afgeroepen door steeds te benadrukken de grootste te willen worden en zodoende Toyota voorbij te streven. Nou van harte gefeliciteerd, het is ze gelukt in het eerste half jaar van 2015. Champagne! Nu blijkt dat ze daar, voor hun doorsnee wagentjes, sjoemelsoftware voor nodig hadden. En maar prediken veel te investeren als bedrijf en afzonderlijke automerken :lol:

Grappig dat, na intern onderzoek, gesproken wordt van "onverklaarbare tegenstrijdigheden". Euhhh onderzoek even door VW, er zijn vast wel malafide ingenieurs die hier een verklaring voor hebben :clown:

VW, Das Betrügen :wave:
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: VW en het dieselschandaal

Bericht door ViveLaFrance »

Onze Nationale Politie heeft ze ook niet allemaal op een rijtje...

Lijkt me een taak voor de RDW om nu in te grijpen. Of hebben zij ook weer een lijntje?
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: VW en het dieselschandaal

Bericht door nvdw »

Ik vind het ronduit verbazingwekkend dat VW het aan de EPA overlaat wat betreft de 3.0 TDI. Je zou toch denken dat toch iemand bij Volkswagen het lumineuze idee zou hebben gehad de code van ALLE ecu's uit te pluizen of zelf auto's op de testbank te zetten. Dat het niet alleen bij de 2.0 TDI zou blijven was namelijk bij VW zelf al bekend.

De politie heeft gewoon auto's nodig en hoewel het contract blijkbaar is ontbonden zijn het nog steeds auto's die aan de destijds door de popo gestelde eisen voldoen.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: VW en het dieselschandaal

Bericht door ViveLaFrance »

Lijkt me irrelevant als de importeur zelf de levering en verkoop heeft stopgezet zoals Porsche gestopt is met de verkoop van de Cayenne Diesel in de VS. Verder zou ik geen belang hechten aan de eisen van de Politie, die zijn al een aantal collega's kwijtgeraakt vanwege het lopende onderzoek naar de zeer waarschijnlijk met corruptie doordrenkte aanbesteding. Het lopende contract met Pon is hierdoor niet verlengd. Daarbij is het raar dat, ondanks een duidelijk signaal van de importeur, een overheidsinstantie door blijft rijden in auto's die door de RDW onterecht zijn goedgekeurd. Maar nee, de RDW voert zijn taak niet uit om dergelijke auto's met sjoemelsoftware van de weg te halen, deze overheidsinstelling gaat zijn eigen werk controleren :lol: Wat een prutsers!
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: VW en het dieselschandaal

Bericht door Jurjen »

Natuurlijk blijft de politie rijden in die auto's en worden nieuwe gewoon afgeleverd. We gaan natuurlijk niet de politie een gebrek aan materieel geven om broodnodig werk te doen. Dat heeft wel een hogere prioriteit. Ook de politie-VW's zullen uiteindelijk allemaal gefixt moeten worden door VW.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: VW en het dieselschandaal

Bericht door ViveLaFrance »

Zo natuurlijk vind ik dat niet. Het contract is niet verlengd en de verkoopstops vliegen om de oren. Waarom dan blijven leveren? :bonk: Zeker als het, lees even mee RDW, gaat om sjoemelauto's. Een gebrek aan materieel lijkt me ook overdreven, want ik zie 1) niet in waarom de Politie meteen in de nieuwste Touran en Passat moet rijden (of is dit een teken dat VAG's geen hoge kilometrage aankunnen?) en 2) waarom bv. een Zafira Tourer en Renault Trafic niet omgebouwd kunnen worden tot politievoertuig. Desnoods via het door Pon overgenomen bedrijf kort voor de vorige aanbesteding :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie