Toyota: "Dag Scion, welkom Daihatsu"
Geplaatst: 05 feb 2016, 19:41
Toyota schrapt het merk Scion. In 2003 lanceerde het Japanse concern een apart label om jongeren aan te trekken en daar zijn ze gezien de cijfers redelijk in geslaagd. Van de ruim één miljoen verkochte Scions werd 50% overhandigd aan klanten jonger dan 35 jaar. De tC heeft met gemiddeld 29 jaar de jongste kopersgroep van de industrie en zal evenals de andere modellen, voor zover dit nog niet het geval is, als Toyota door het leven gaan.
De Japanners zitten niet stil, want recent is bekendgemaakt dat Toyota volledig eigenaar wordt van Daihatsu. Ze hadden al 51,2% van de aandelen in handen en het resterende deel wordt overgenomen middels een uitruil van aandelen van ongeveer drie miljard dollar. Daihatsu is er blij mee:
“We see this as the perfect opportunity to cement our relationship with Toyota, and, by doing so, to embark on a new period of growth, and to elevate the Daihatsu brand to a global standard.”
De Japanners zitten niet stil, want recent is bekendgemaakt dat Toyota volledig eigenaar wordt van Daihatsu. Ze hadden al 51,2% van de aandelen in handen en het resterende deel wordt overgenomen middels een uitruil van aandelen van ongeveer drie miljard dollar. Daihatsu is er blij mee:
“We see this as the perfect opportunity to cement our relationship with Toyota, and, by doing so, to embark on a new period of growth, and to elevate the Daihatsu brand to a global standard.”