Auto van het Jaar 2017

Wat valt op in de media
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2017

Bericht door WizardOfOss »

Nou, ik zie de C3 dat dan eigenlijk nog wel winnen. Of zou de Micra toch op herhaling gaan?

Maar wat ik nu van dit lijstje moet denken, tsja....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2017

Bericht door nvdw »

Dat de Kodiaq er niet tussen staat... Geen revolutionaire auto natuurlijk maar als totaalpakket toch wel een dijk van een auto, als ik datzelfde journaille mag geloven.

Nou, dan moet Volvo het eindelijk maar eens worden.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2017

Bericht door ViveLaFrance »

Er staat sowieso geen enkel VAG-product in de finale. Men is duidelijk aan het bezuinigen :clown:

Dit lijstje vind ik vooral een opmaat naar een zege van de Giulia met de C-HR als outsider.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Auto van het Jaar 2017

Bericht door HondArd »

Nou, ik vindt die nominatie van de Giulia meer eentje in de categorie "veer in daar waar het daglicht niet schijnt". Oh-oh-oh wat heeft Alfa-Romeo het de laatste jaren toch moeilijk en oh-oh-oh hoe kunnen we dit veelgeplaagde merk een hart onder de riem steken. Weet je wat? We geven dit niet bijster goede, nauwelijks vernieuwende en al helemaal niet boven het maaiveld uitstekende model* een AvhJ nominatie. Dan gaat het vast weer toppie-joppie met dit merk :clown:

*een historische merknaam allen is niet voldoende om boven het echte maaiveld uit te steken.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2017

Bericht door nvdw »

Ik zal trouwens nog even een duit in het zakje doen voor onze eigen verkiezing:

Algemeen:
Alfa Romeo Giulia
Kia Niro
Mercedes-Benz E-Klasse
Skoda Kodiaq
Suzuki Baleno
Toyota Prius
Volvo S90/V90

Design:
Alfa Romeo Giulia
Chrysler Pacifica
Citroën C3
Lexus LC
Volvo S90/V90

Tegenvaller:
Audi Q2
Ford Ka+
Hyundai i30
Kia Rio
Land Rover Discovery
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2017

Bericht door WizardOfOss »

HondArd schreef:Weet je wat? We geven dit niet bijster goede, nauwelijks vernieuwende en al helemaal niet boven het maaiveld uitstekende model* een AvhJ nominatie. Dan gaat het vast weer toppie-joppie met dit merk :clown:
Vernieuwend is ie inderdaad niet, maar dat zijn geen van de finalisten. En als ik de test laatst in AV mag geloven is het als geheel gewoon een uitstekende auto die met de top van het segment mee kan en qua onderstel de maatstaf is. Dat maakt het wellicht nog niet tot een overtuigende AvhJ, maar zou een van de andere kandidaten dat wel zijn?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2017

Bericht door ViveLaFrance »

Thanks Niels :thumbup:
WizardOfOss schreef:Vernieuwend is ie inderdaad niet, maar dat zijn geen van de finalisten. En als ik de test laatst in AV mag geloven is het als geheel gewoon een uitstekende auto die met de top van het segment mee kan en qua onderstel de maatstaf is. Dat maakt het wellicht nog niet tot een overtuigende AvhJ, maar zou een van de andere kandidaten dat wel zijn?
Ik lees ook veel goede verhalen over de Giulia en niet alleen over diens weggedrag. Gisteren weer eentje live gezien en dan is de inwisselbaarheid minder zichtbaar. Toch ogen de 156 en 159 meer Alfa. Ook de 4C die ik tegenkwam :kwijl:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2017

Bericht door WizardOfOss »

Kwam er vandaag pas voor het eerst eentje in het wild tegen, een donkerblauwe. En dan rijdt er inderdaad echt wel wat, de wat Duitse trekjes die hij op foto's leek te hebben verdwijnen dan als sneeuw voor de zon. Vooral de achterkant is dan toch wel heel erg Italiaans sexy. Wat dat betreft onderscheidt hij zich wat mij betreft overtuigender van de gevestigde dan de op zichzelf toch ook zeker niet verkeerde XE.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Auto van het Jaar 2017

Bericht door HondArd »

Onlangs kwam ik er ook eentje tegen maar was eerlijk gezegd niet onder de indruk. Dacht in eerste instantie met een Lexus IS te maken te hebben, pas later zag ik die beruchte vagina-grille.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Auto van het Jaar 2017

Bericht door Leeuw »

AFO Auto van het Jaar
Alfa Romeo Giulia > toch wel erg leuk dat in dit zakelijke saaie segment er een merk is die het aandurft om met nét iets anders te komen, ik zie het ook als een laatste poging alles of niets. (ik hoop alles maar ik ben bang)
Citroën C3 > lekker fruitig ding hoor, hup weg met dat bejaarde uiterlijk, nergens voor nodig
Honda NSX > Icoon
Hyundai Ioniq > mooi dat ze zo veel platformen aanbieden
Toyota C-HR > wat gaaf dat uitgerekend Toyota met zoiets opzichtigs komt, en het is nog fraai ook.
Toyota Mirai > ja lelijk, maar gave techniek én te koop!
Volvo S90/V90 > klassieker


AFO Design Auto van het Jaar:
Alfa Romeo Giulia > gewoon heel fraai en dik
Citroën C3 > erg goed geslaagd met dat 20% DS en 80%Cactus, best wel gedurft
Fiat/Abarth 124 Spider > Veel mooier IRL dan op de foto's en ook dan de MX5. (Abarth nog niet gezien, maar foto's beloven weinig goeds)
Honda NSX > Oogt helaas wel iets makkelijker dan de voorganger, dit soort dingen mogen wel een eigenaardigheid hebben, desalniettemin erg fijn.
Volvo S90/V90 > Vooral als V90 ongelofelijk fraai


AFO Tegenvaller van het Jaar
Fiat Tipo > suuuuuuuuuuf
Ford Ka+ > suuuuuuuuuuf wat olie olie fokking dom van Ford
Honda NSX > eigenlijk had ik stiekem op wat gavers/uniekers gehoopt
Kia Rio > suuuuuuuuuf waar is dat aangename design van Kia nu?
Peugeot 3008 > gewoon raar
Plaats reactie