Auto van het Jaar 2017

Wat valt op in de media
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2017

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:Maar Tesla had zich echt kunnen onderscheiden met de model X door juist niet helemaal los te gaan op vrijwel zinloze showoff gadgets om zodoende de hoofdprijs te kunnen vragen. Die hoofdprijs moeten ze nu nog vragen omdat ze anders helemaal veel verlies maken.
Don't hate the player, hate the game ;) Tesla is natuurlijk niet de enige die gadgets toepast. Uiteraard is het vaak onnodig, maar in tests lees ik in elk geval nooit dat Tesla's karig zijn uitgerust in tegenstelling tot bv. Audi's. Zet maar eens een standaard Model X tegenover een basis-Q7. Dan valt het 'duur zijn' van een Tesla ineens enorm mee. Vergeet ook niet dat de Model X een full-size SUV is. Zonder vleugeldeuren was het geen goedkope auto geworden.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2017

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:....maar in tests lees ik in elk geval nooit dat Tesla's karig zijn uitgerust.
Karig misschien niet (dat zijn de meeste Duitsers in dat segment ook niet meer. Pas in het D-segment durft Audi het aan 40 mille te vragen voor een auto zonder cruise control, in hoogte verstelbare bestuurdersstoel of neerklapbare achterbank), maar Tesla volgt braaf het Duitse voorbeeld met een leuke optielijst met fikse prijzen. Zo is de Model X standaard slechts een vijfzitter, voor dat extra achterbankje betaal je €4.400 extra. En je kan uiteraard geen Tesla bestellen zonder de autonome functies, bij elkaar €8.900. Om de X nog een héél klein beetje SUV-uitstraling te geven zijn 22" velgen ook wel een must, €6.100 (en tegen inlevering van 700 kilo trekgewicht). Snellader is uiteraard ook wel prettig, weer €1.700 erbij. Trekhaak valt voor €850 dan wel weer mee, al lijkt dat opmerkelijk genoeg geen afneembaar exemplaar.

De 5 mille voor het Premium upgradepakket met onder meer Bioweapon Defense Mode zou ik waarschijnlijk toch in m'n zak houden...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2017

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Tesla volgt braaf het Duitse voorbeeld met een leuke optielijst met fikse prijzen.
Zoals gezegd, zo is de markt (helaas) ingericht. De Duitsers hebben echter geen auto à la Model X in huis. Na de Model S kregen de Duitse merken een wake-up call waarna ze hun EV-beleid onder de loep namen. Tesla heeft BMW, Daimler enz. wakkergeschud, niet andersom. Nu met de Model X idem. Geen topmerk biedt een dergelijke snelle, schone en zuinige EV-SUV aan. Vandaar mijn nominatie. En ja, de een nomineert een Model X die grenzen verlegt, de ander nomineert inwisselbare meuk als de Kodiaq :devil:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2017

Bericht door WizardOfOss »

Nou weet je wat: ik beloof je bij deze dat de eerste snelle full-size elektrische SUV die op de markt verschijnt van mij een nominatie gaat krijgen. Ongeacht het merk of het jaar waarin ie verschijnt. Klinkt wel als een game-changer inderdaad. Toch opmerkelijk dat tot op heden nog geen merk daaraan gedacht heeft.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2017

Bericht door ViveLaFrance »

Speciaal voor jou komt Tesla komt met een MPV o.b.v. de Model X die zeer waarschijnlijk beter is uitgewerkt als het gaat om praktische bruikbaarheid. Kun je dan gaan zeiken waarom het eigenlijk een SUV is :twisted:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2017

Bericht door WizardOfOss »

Tsss, wedstrijdje verpissen. Wie bouwt de hoogste hatchback....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Auto van het Jaar 2017

Bericht door Leeuw »

ViveLaFrance schreef:
Leeuw schreef:Maar Tesla had zich echt kunnen onderscheiden met de model X door juist niet helemaal los te gaan op vrijwel zinloze showoff gadgets om zodoende de hoofdprijs te kunnen vragen. Die hoofdprijs moeten ze nu nog vragen omdat ze anders helemaal veel verlies maken.
Don't hate the player, hate the game ;) Tesla is natuurlijk niet de enige die gadgets toepast.
Nou, Tesla is dus helemaal niet zo'n Game-changer als ze willen doen geloven. Ze doen dus gewoon hetzelfde als alle andere -sorry- premium merken. En dat is dus wat ik bedoel, hier had Tesla zich kunnen onderscheiden, met een model dat wel interessant is voor mensen zodat er ook echt wat bijgedragen wordt.

Wat dat betreft respect voor Renault en Nissan, maar ja die komen komen dan met zulke onogelijke en onsexy auto's die niemand wil.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2017

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:En dat is dus wat ik bedoel, hier had Tesla zich kunnen onderscheiden, met een model dat wel interessant is voor mensen zodat er ook echt wat bijgedragen wordt.
De Model 3 zal inderdaad meer een model voor de massa zijn. Dat Tesla toch een Model X voert kan ik wel begrijpen. SUV's winnen nog steeds aan populariteit. Al is dit deels een vicieuze cirkel. Vanwege subsidie rijden nu ook een hoop mensen in een Outlander, terwijl ze eerst geen middelgrote SUV konden betalen.
Leeuw schreef:Wat dat betreft respect voor Renault en Nissan, maar ja die komen komen dan met zulke onogelijke en onsexy auto's die niemand wil.
Een Kangoo Z.E. vind ik geen gezicht, maar een Zoe ziet er best leuk uit. De Leaf blijft raar ogen al valt het mee naast een i3. Overigens staan de Zoe en Leaf ruim aan kop in het EV-segment.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2017

Bericht door ViveLaFrance »

Meer stemmen zijn welkom en gezien de spreiding noodzakelijk voor de finale ;)
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2017

Bericht door ViveLaFrance »

Morgen sluit de nominatieronde. Zonder extra stemmen start ik maandag een tussenronde.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie