Prius problemen

Wat valt op in de media
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Prius problemen

Bericht door #3 Micha »

Ja, van die draai dingetjes, ik ken ze.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Prius problemen

Bericht door ViveLaFrance »

Het blijkt maar weer dat een simpel vloermatje tot desastreuze gevolgen kan leiden. Een auto in elkaar zetten vergt een hoop aandacht voor detail :yes:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Prius problemen

Bericht door Leeuw »

WizardOfOss schreef:Bij m'n BMW heb ik er dan weer nooit last van gehad, die heeft gewoon standaard klemmetjes om de matten op hun plek te houden. Simpel maar doeltreffend...
Ja dat hadden al mijn auto's ook, maar meestal breken ze van verloop van tijd, of schieten los of wat dan ook. Bij enkele van de auto's heb ik ze vastgemaakt met een ty-wrap aan de stoel zodat ze nooit meer onder of op het pedaal kunnen komen.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Prius problemen

Bericht door HondArd »

Bij mijn Honda's (Civic CRX, ATR, VTI) nooit last gehad van onder de pedalen schuivende matten, maar van alleen de Civic CRX kan ik me herinneren dat er een soort van klemmetjes op zaten. Bij de Verso zitten er een soort van haken aan, en die houden de mat nog beter vast..... vraag ik me toch af waarom die bij een Prius dan wél onder een pedaal kunnen schuiven, want waarom zouden ze bij een Prius een ander systeem gebruiken terwijl dat van de Verso gewoon erg goed werkt?
De enige auto waarin ik veelvuldig last had van schuivende matten was in de Kadett, maar daarin was de slag van de koppeling zo lang dat je de mat al snel over een lang stuk mee kon slepen met je hak.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Prius problemen

Bericht door WizardOfOss »

3hitmyself schreef:Ja, van die draai dingetjes, ik ken ze.
Die inderdaad. SImpel maar doeltreffend.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Prius problemen

Bericht door ViveLaFrance »

Autointernationaal.nl schreef:Toyota verlaagt productie Prius

De Japanse autofabrikant Toyota heeft de productie van zijn hybride vlaggenschip de Prius sinds begin van de maand met 10 procent verlaagd wegens een lagere vraag. Dat heeft een bron bij het bedrijf gezegd tegen persbureau Reuters. Toyota produceerde het afgelopen jaar gemiddeld 50.000 exemplaren van de Prius per maand. Dat gebeurde bij 2 van zijn fabrieken in Japan. Vanaf maart neemt de productie volgens de bron af tot ongeveer 45.000 stuks. Toyota publiceert nooit zijn productiecijfers.

De verkopen van de Prius in de Verenigde Staten kelderden in februari met circa 40 procent. Maar klanten die nu een nieuwe Prius bestellen moeten nog altijd 3 maanden wachten voor de aflevering. Bij de introductie van de 3e generatie bedroeg de levertijd echter 8 maanden. 's Werelds grootste autoproducent ligt al maanden onder vuur wegens vanwege technische mankementen. Daardoor liep het imago van Toyota, bekend als een van de veiligste en betrouwbaarste merken, een fikse deuk op.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Prius problemen

Bericht door Leeuw »

Zo... dat hakt erin. Hoge bomen...
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Prius problemen

Bericht door #3 Micha »

...vangen veel wind.

Dat is pijnlijk.
Plaats reactie