Prius problemen

Wat valt op in de media
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Prius problemen

Bericht door Leeuw »

Kan iemand mij uitleggen wat er nou eigenlijk mis gaat met de Prius?

je hebt het verhaal van de matten, maar ook iets met rempedaal en gasgeven.
En is een op hol geslagen prius niet af te remmen met remmen?
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Prius problemen

Bericht door WizardOfOss »

Bijremmen kan wel, maar tegen een voluit draaiende motor red je het gewoon niet. Een koppeling heb je niet , en al rijdend kan je hem volgens mij ook niet in N zetten. Start/stop-knop doet niks meer. Hooguit zou je nog het contact af kunnen zetten, maar dan zit je sowieso zonder stuur- en rembekrachtiging, en zou ie ook nog al rijdend in het stuurslot kunnen vallen. Bij 100+ km/u niet echt een prettig idee. Ik zit hooguit te denken of contact uit en direct weer aan een optie zou zijn, maar gezien de hele problematiek zou dat wel een erg simpele oplossing zijn...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Prius problemen

Bericht door Leeuw »

Maar remmen werkt niet goed genoeg? Zoveel vermogen heeft een prius toch niet.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Prius problemen

Bericht door Martin »

Als ik het goed heb, wordt bij de nieuwste generatie de remwerking gebruikt om weer stroom op te wekken. De remmen zijn daarom ook elektronisch gekoppeld.
Die eerste man van deze week had wel de handrem aangetrokken, maar die remwerking was niet voldoende.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Prius problemen

Bericht door WizardOfOss »

Dat zou inderdaad ook nog kunnen, al zou dat wel betekenen dat het alleen een probleem is bij hybrides.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Prius problemen

Bericht door Martin »

Het echt op hol slaan, is volgens mij inderdaad een hybride probleem. Het gaspedaal dat mechanisch blijft hangen is een ander probleem.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Prius problemen

Bericht door HondArd »

Volgens mij moet het mogelijk zijn om via de start/stop knop de auto toch uit te zetten, maar dan moet je hem wel langer ingedrukt houden. In geval van paniek denk je daar volgens mij niet zo gemakkelijk aan.
Dat met die matten is een echt VS probleem. Die presteren het om nog dikkere matten weg te leggen dan wat er daadwerkelijk past en/of nodig is.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Prius problemen

Bericht door WizardOfOss »

HondArd schreef: Dat met die matten is een echt VS probleem. Die presteren het om nog dikkere matten weg te leggen dan wat er daadwerkelijk past en/of nodig is.
Dat valt te bezien. Ook met de standaard matten van mijn Almera heb ik al eens gehad dat m'n koppelingspedaal enigszins blijft hangen (loze slag), dan was de mat simpelweg te ver naar voren verschoven, even een trap op het pedaal loste het wel weer op. Daar zijn geen stapels matten voor nodig. Bij een koppelingspedaal irritant, potentieel levensgevaarlijk als het de rem of gas zou betreffen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Prius problemen

Bericht door Leeuw »

Dat is bijna alle merken zo, ik heb het iig met opel, vw, peugeot renault en skoda gehad, oh ja ook nu met lancia
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Prius problemen

Bericht door WizardOfOss »

Bij m'n BMW heb ik er dan weer nooit last van gehad, die heeft gewoon standaard klemmetjes om de matten op hun plek te houden. Simpel maar doeltreffend...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie