Auto van het Jaar 2020

Wat valt op in de media
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2020

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 16 apr 2020, 00:13Maar de meer algemene (auto-)media laten ze naar mijn idee praktisch links liggen. Dat je huidige klantengroep weten dat je EV's maakt is leuk, maar volgens mij is het toch veel interessanter om de enorm veel grotere groep die de komende paar jaar wellicht de overstap gaat maken óók voor je te winnen.
Oké, maar dan snap ik nog niet hoe VAG volgens jou in de spotlights staat en hierin vooroploopt. Door weer een vertraging voor de ID.3 te melden?

Ik heb vooral het idee dat mensen onbewust dit concern op een voetstuk blijven plaatsen.
WizardOfOss schreef: 16 apr 2020, 00:13Nog wel wat anders: er zou dus nog wel ooit een elektrieke Twingo aankomen, maar ik mag dan toch hopen dat die qua aandrijflijn nog geen schroefje deelt met de elektrieke versie van het Smart-zusje.
Introductie stond gepland voor Genève. Geen idee of de aandrijflijn wordt gedeeld met smart.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2020

Bericht door ViveLaFrance »

Ondertussen zijn de World Car Awards uitgereikt met Kia en Porsche als grote winnaars. De Zuid-Koreanen pakten met de Telluride de hoofdprijs (2de: Mazda3, 3de: Mazda CX-30) en de e-Soul mag zich World Urban Car noemen (2de: VW T-Cross, 3de: Mini Electric). Porsche had genoeg aan één model om twee prijzen binnen te slepen, de Taycan werd World Luxury Car (2de: Porsche 911, 3de: MB EQC) en World Performance Car (2de: Porsche 911, 3de: Porsche 718). De designprijs ging naar de Mazda3 (2de: Porsche Taycan, 3de: Peugeot 208).
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2020

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef: 23 apr 2020, 00:17Oké, maar dan snap ik nog niet hoe VAG volgens jou in de spotlights staat en hierin vooroploopt. Door weer een vertraging voor de ID.3 te melden?

Ik heb vooral het idee dat mensen onbewust dit concern op een voetstuk blijven plaatsen.
Met al die vertragingen (maar hé, deze week meldden ze nog dat ie deze zomer toch echt komt!) is het inderdaad wat kolderiek aan het worden, zoals gezegd had ik ze nu ook weer niet zó incapabel ingeschat. Ik probeerde alleen een keer niet als een blinde VAG-hater over te komen, zie wat gebeurt. Dus bij deze sluit ik me toch weer bij jou aan: VAG is het grootste prutsbedrijf dat de autohistorie ooit heeft gekend. Wat overigens nog steeds niet betekent dat ik achter de afwachtende houding van Renault sta.

Desondanks blijf ik me afvragen hoeveel het grote publiek van dat gespartel meekrijgt, maar wel ooit in de VAG-showroom een gelikt ogend nieuw model zullen gaan zien staan waar de meeste concurrenten (nog) geen antwoord op hebben. Voetstuk of niet, ondanks de vele misstappen die VAG in het recente verleden heeft gemaakt blijven mensen ze massaal kopen. Dus ik blijf het gewaagd vinden om te stellen dat de ID.3 een totale flop gaat worden.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2020

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 23 apr 2020, 18:17Voetstuk of niet, ondanks de vele misstappen die VAG in het recente verleden heeft gemaakt blijven mensen ze massaal kopen.
'Kopen' tussen aanhalingstekens uiteraard ;)
WizardOfOss schreef: 23 apr 2020, 18:17Dus ik blijf het gewaagd vinden om te stellen dat de ID.3 een totale flop gaat worden.
Dat is weer het andere uiterste. Ik pleit alleen voor een voorzichtige benadering bij een modelintroductie, ongeacht merk/model.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2020

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef: 28 apr 2020, 00:04'Kopen' tussen aanhalingstekens uiteraard ;)
Maakt niet uit, zolang je jaarlijks 10 miljoen auto's kan produceren en er geld aan verdient doe je iets goed, hoe je het ook doet.
ViveLaFrance schreef: 28 apr 2020, 00:04Dat is weer het andere uiterste. Ik pleit alleen voor een voorzichtige benadering bij een modelintroductie, ongeacht merk/model.
Nou ja, je was er eerder toch vrij stellig in dat Renault absoluut niks te vrezen heeft van de ID.3. De ambities die VAG zelf daarmee heeft in aanmerking nemend mogen we dan toch best over een flop spreken.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2020

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 28 apr 2020, 00:20Nou ja, je was er eerder toch vrij stellig in dat Renault absoluut niks te vrezen heeft van de ID.3. De ambities die VAG zelf daarmee heeft in aanmerking nemend mogen we dan toch best over een flop spreken.
Waar was ik dan zo stellig?

Het gaat mij om het kleineren van merken die al ruime ervaring hebben met EV's en tegelijkertijd het verheerlijken van merken die, als vanouds, jarenlang de kat uit de boom kijken en nu aantoonbaar met inferieure producten op de proppen komen door naar een PR-machine te wijzen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2020

Bericht door WizardOfOss »

Waarom voerde je dan met mij een discussie? Heb ik de EV-praktijken van Renault OOIT gekleineerd? Het enige wat ik me al die tijd af heb gevraagd (en nog steeds) is of ze wel voldoende doen hun voorsprong te behouden.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2020

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 05 mar 2020, 21:50Maar ja, geen elektrische Clio, in plaats daarvan gaven ze de Zoe nog maar eens een faceliftje....
Deze zin is letterlijk en figuurlijk kleinerend en in elk geval niet met de intentie om positief te zijn over een steeds succesvollere EV.

Zal slikken zijn voor je, maar de Zoe in het eerste kwartaal: 20.438 stuks, +83% t.o.v. vorig jaar, marktaandeel bijna verdrievoudigd, #11 in het Europese B-segment (Q1 2020: -32%).
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2020

Bericht door WizardOfOss »

Zucht, in een wekenlange discussie zal ik misschien inderdaad ook even net iets minder subtiel zijn geweest. De hele insteek van de discussie was dat ik Renault graag hun leidende rol zou zien behouden en uitbouwen, en ik vrees dat een update van een 8 jaar oud model daarvoor in een markt die op het punt van exploderen staat niet voldoende gaat zijn. Jij ziet extra investeringen als onnodig, want de Zoe is een weergaloze verkoopknaller waar niemand ooit aan zal kunnen tippen....

En wat betreft Q1: niet heel verrassend aangezien de totale autoverkoop is ingestort maar juist EV's verrassend goed bleven verkopen, dat wil wel voor het marktaandeel. Maar realistisch: trek dit nu even door naar een heel jaar (mits ze dat volhouden als bijvoorbeeld de 208 en Corsa op st(r)oom komen), dan zijn het straks 80k stuks. Als de ID.3 (als die prutsers de bugfixes ooit voor elkaar krijgen....) in z'n eerste volledige jaar niet aanzienlijk beter verkoopt gaan er in Wolfsburg een hele hoop koppen rollen. Jij kan het allemaal afdoen als marketing, maar ze zetten hun doelen openlijk hoog, en falen is domweg geen optie.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2020

Bericht door ViveLaFrance »

Zo ken ik je weer, zwart-wit! :clap:
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie