Prutsers en auto's

Wat valt op in de media
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Prutsers en auto's

Bericht door HondArd »

Zal misschien ook meespelen, maar toen de F1 bolides in twee stappen turboloos werden werd vooral gevreesd voor de prestaties van de atmo's op het Autódromo Hermanos Rodríguez. Dat cirquit ligt namelijk op vrij grote hoogte waar een atmo duidelijk last heeft van de ijlere lucht, iets wat een turbo-bolide op kan heffen door de druk bij te regelen waardoor er nog steeds dezelfde overdruk wordt gegeven in de motor.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Prutsers en auto's

Bericht door Jurjen »

Of allebei aanpassen of beide niet. Een atmo is ook aan te passen aan het rijden in ijlere lucht.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Prutsers en auto's

Bericht door HondArd »

Onder die concdities was het voor een atmo een heel stuk moeilijker zo niet onmogelijk om binnen de regels te vallen, een turbo bolide had daar nagenoeg geen nadelen qua prestatieverlies.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Michele
.
.
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 feb 2010, 19:42
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Prutsers en auto's

Bericht door Michele »

Jurjen schreef: Daarom presteren turbo's altijd merkbaar beter op een koele wat vochtige dag.
Ah, dus daarom heb ik zo'n hitsige, constant uitbrekende bak onder de kont als ik in de regen rij met m'n Biturbootje...
Choose life, drive Maserati!
http://www.chicanemagazine.nl
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Prutsers en auto's

Bericht door Jurjen »

Michele schreef:
Jurjen schreef: Daarom presteren turbo's altijd merkbaar beter op een koele wat vochtige dag.
Ah, dus daarom heb ik zo'n hitsige, constant uitbrekende bak onder de kont als ik in de regen rij met m'n Biturbootje...
Haha!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Prutsers en auto's

Bericht door WizardOfOss »

egmCarTech schreef:Man plays real-life Frogger, gets hit by SUV

Afbeelding

In a daring display of intelligence, a 23-year old South Carolina man has been hospitalized after emulating the classic arcade game ‘Frogger’; on a real-life four-lane highway. Oh I forgot to mention that he was hit at 9 p.m. – I’m sure this stunt would have been much safer during day light hours.

According to Clemson Police Chief Jimmy Dixon, the pedestrian (for lack of a better word), yelled ‘GO!’ before darting into oncoming traffic – just like in the game.

The person’s name has not been released and he is said to have been in stable condition on Monday night.
Bron
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Prutsers en auto's

Bericht door Leeuw »

Darwin award nominee
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Prutsers en auto's

Bericht door WizardOfOss »

Afbeelding
L1 schreef:VENLO - Sommige mensen komen tot wonderbaarlijke oplossingen als ze iets zonder aanhanger moeten vervoeren. Neem deze 72-jarige Venlonaar.

De man probeerde woensdag planken van zes meter mee te krijgen. Hij plakte en bond de lading met tape onder en aan de zijkant van zijn auto vast.

De bijzondere vervoersmethode bleef zoals te verwachten niet onopgemerkt. De Venlonaar liep bij een politiecontrole tegen de lamp. Het viel voor een motoragent nog niet mee om de man naar de kant van de weg te leiden. Omdat er onder de auto nog maar 10 centimeter ruimte was, bleef het voertuig op een spoorwegovergang hangen. Met veel moeite lukte het om hem daar op tijd weg te krijgen.

De doe-het-zelver kreeg een proces-verbaal en is zijn rijbewijs kwijt.
Bron
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Prutsers en auto's

Bericht door ViveLaFrance »

L1 schreef:De doe-het-zelver kreeg een proces-verbaal en is zijn rijbewijs kwijt.
En terecht!
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Prutsers en auto's

Bericht door nvdw »

Haha. Het menselijk opportunisme uit zich toch het best als er achterlijk grote spullen mee moeten. Ik kan me ook nog wel wat staaltjes lichtelijk illegaal en geïmproviseerd Ikea- en ander verhuiswerk herinneren... :clown:
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Plaats reactie