Prutsers en auto's

Wat valt op in de media
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Prutsers en auto's

Bericht door WizardOfOss »

Maar dat is dan ook geen R8...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Prutsers en auto's

Bericht door Jurjen »

Joël D. schreef:
Jurjen schreef:Dat 300+ rijden doe ik niet moeilijk over (behalve dat het wel een V10 moest zijn, die V8's halen de 300 niet, ssst). Maar met verdovende middelen op is natuurlijk oerdom.
Hoho! Onze E55 AMG loopt 305 echte kilometers hoor!
Dat zeg ik toch ook niet? Ik heb 300 met een V6 zien gebeuren;)

De auto in het nieuwsbericht is een Audi R8.

Dus rustig maar jongens, een V8 is prima.
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Prutsers en auto's

Bericht door Joël D. »

Ik ben rustig hoor. :antf:

Wel lullig, een top van 301 zo'n R8 V8.
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Prutsers en auto's

Bericht door Jurjen »

Joël D. schreef:Ik ben rustig hoor. :antf:

Wel lullig, een top van 301 zo'n R8 V8.
Ze halen het niet, dat is het probleem. Net als dat die motoren ook maar 370pk leveren, en geen 420.
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Prutsers en auto's

Bericht door Joël D. »

Tsja, da's dan best lullig.

Dan kan je beter netzoals Nissan (GT-R) of Bugatti doen. Die leveren allebei minimaal het opgegeven vermogen.

Ik heb een keer een stukje van Bugatti gelezen dat die dat zelfs geeft hoog in de bergen.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Prutsers en auto's

Bericht door Leeuw »

Ik denk ook dat die Bug meer vermogen haalt dan opgegeven, dat ding kost zo afgrijselijk veel dat een ruimer bemeten motor niet het probleem hoeft te zijn.
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Prutsers en auto's

Bericht door Jurjen »

Leeuw schreef:Ik denk ook dat die Bug meer vermogen haalt dan opgegeven, dat ding kost zo afgrijselijk veel dat een ruimer bemeten motor niet het probleem hoeft te zijn.
Ze hebben allemaal minimaal 1000pk. Door de toleranties (zeg 10%), rijden er dus ook bugs rond met 1100pk.

GT-R's leveren eigenlijk allemaal meer vermogen, maar hadden we anders verwacht?
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Prutsers en auto's

Bericht door WizardOfOss »

Jurjen schreef:Ze hebben allemaal minimaal 1000pk. Door de toleranties (zeg 10%), rijden er dus ook bugs rond met 1100pk
Niet alleen dat, het ging er ook om dat ze in praktisch alle omstandigheden (temperatuur, luchtdruk, luchtvochtigheid) minimaal die 1001 zouden halen. Simpel gezegd: het zou niet voor moeten kunnen komen dat er ooit een waar dan ook ter wereld op een rollenbank wordt gezet en daar minder dan die 1001pk neer weet te zetten.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Prutsers en auto's

Bericht door HondArd »

Met turbo's is het overigens makkelijker om onder meer omstandigheden het opgegeven vermogen te halen. De motoren hoeven de lucht namelijk niet zelf aan te zijgen maar krijgen het erin gepompt.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Prutsers en auto's

Bericht door Jurjen »

HondArd schreef:Met turbo's is het overigens makkelijker om onder meer omstandigheden het opgegeven vermogen te halen. De motoren hoeven de lucht namelijk niet zelf aan te zijgen maar krijgen het erin gepompt.
Turbo motoren zijn juist veel gevoeliger voor hitte en kou en meer van dat soort zaken. Juist doordat ze geforceerd hun lucht binnenkrijgen zijn ze veel gevoeliger voor hitte (minder compacte lucht) en koelte.

Daarom presteren turbo's altijd merkbaar beter op een koele wat vochtige dag.
Plaats reactie