Total Recall: the Toyota Story

Wat valt op in de media
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Total Recall: the Toyota Story

Bericht door Martin »

Mijn broer en ik vermoeden juist wel dat het electronisch is of software-matig. De oudere vrouw die met de Prius tegen een boom werd gelanceerd, had niet eens vloermatten in de auto. Pedalen die blijven hangen door slijtage, gebeurt ook niet makkelijk plotseling. Het eerste incident dat groot in het nieuws kwam in de VS, betrof een politieman. Dat die snel in paniek raakt en niet even de pedaal weer naar boven haalt, is ook niet aannemelijk. Volgens de test van de Autovisie moet je gewoonlijk door te remmen de auto makkelijk tot stilstand kunnen brengen. Hier is dus ook meer aan de hand. Grijpt de ABS op een verkeerde manier in? Is de rembekrachtiging weg? Maar zelfs in het laatste geval moet je, door harder te trappen, kunnen remmen.
Vandaar dat ik schreef dat Toyota nog veel heeft uit te leggen en veel te snel roept dat de problemen zijn verholpen.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Total Recall: the Toyota Story

Bericht door Jurjen »

Ik vermoed eigenlijk dat veel van die 'incidenten' geen incidenten waren maar mensen die graag hun schade vergoed zien.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Total Recall: the Toyota Story

Bericht door Martin »

Ongetwijfeld en er zal ook wel sprake zijn van massa hysterie. Dat verklaart echter nog niet de oudere incidenten met dodelijke afloop.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Total Recall: the Toyota Story

Bericht door HondArd »

ChrisRenault schreef:Ik vind dat de Reclame Code Commissie zich hier op moet richten in plaats van de zoveelste TV-reclame te verbieden om een drogreden.
Laten ze eerst maar eens beginnen met elke keer die "voorsprong door techniek" commercials van Audi te verbieden. Alles wat Audi naar zich toehaalt als primeur is altijd eerder door een ander merk geïntroduceerd.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Total Recall: the Toyota Story

Bericht door Leeuw »

Martin schreef:Ongetwijfeld en er zal ook wel sprake zijn van massa hysterie. Dat verklaart echter nog niet de oudere incidenten met dodelijke afloop.
Maar dat gebeurd toch ook bij andere merken.

En waarom ik denk dat het niet in de elektronica kan liggen is dat als er iets fout gaat er zulke gevolgen zijn.
Er zal niet zomaar door een verkeerd bitje zulke gevolgen zijn, en zullen welke meerdere voorwaarden hoog moeten zijn om het gas open te sturen. En dan ook nog het onbruikbaar maken van de remmen is eigenlijk onmogelijk.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Total Recall: the Toyota Story

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:Er zal niet zomaar door een verkeerd bitje zulke gevolgen zijn, en zullen welke meerdere voorwaarden hoog moeten zijn om het gas open te sturen. En dan ook nog het onbruikbaar maken van de remmen is eigenlijk onmogelijk.
Complottheorie dan maar? :puh:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Total Recall: the Toyota Story

Bericht door Leeuw »

Nee, dat al helemaal niet. Denk eerder aan iets mechanisch.

Maar goed, het blijft een vage zaak.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Total Recall: the Toyota Story

Bericht door Martin »

Leeuw schreef:
Martin schreef:Ongetwijfeld en er zal ook wel sprake zijn van massa hysterie. Dat verklaart echter nog niet de oudere incidenten met dodelijke afloop.
Maar dat gebeurd toch ook bij andere merken.

En waarom ik denk dat het niet in de elektronica kan liggen is dat als er iets fout gaat er zulke gevolgen zijn.
Er zal niet zomaar door een verkeerd bitje zulke gevolgen zijn, en zullen welke meerdere voorwaarden hoog moeten zijn om het gas open te sturen. En dan ook nog het onbruikbaar maken van de remmen is eigenlijk onmogelijk.
Die combinatie is mechanisch zo nog onmogelijker volgens mijn bescheiden mening. Mechanisch is het gaspedaal en rempedaal niet aan elkaar gekoppeld. Elektronisch wel. Zelf vergelijk ik het met een vliegtuig. Een Stealth bommenwerper is niet eens meer te vliegen zonder computer. In moderne auto's heb je een elektronisch gaspedaal, EPS, ASR, ABS en in het geval van een Prius ook elektro-aandrijving. Die elektrische aandrijving zorgt er ook nog eens voor dat er naast het 12 Volt-systeem ook een hogere boordspanning aanwezig is. Weer een risico factor. Kijk naar de vliegtuigcrash vorig jaar bij Schiphol van het Turkisch-airlines vliegtuig. Deze was bezig om te landen op de automatische piloot. Eén hoogtemeter was defect waardoor de computer er vanuit ging dat het vliegtuig aan de grond stond en daardoor gas terug regelde. Alle andere signalen hadden de computer kunnen laten weten dat dit niet logisch was. Denk aan de snelheid van het vliegtuig, de tweede hoogte meter en de plotseling wijziging van de hoogte. Niet logisch en toch was het signaal van defecte hoogtemeter bepalend.

@Chris: ik denk niet aan complottheorie maar aan buitenaardse invloeden. Vandaar de inschakeling van NASA :clown:
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Total Recall: the Toyota Story

Bericht door Leeuw »

Nee, idd rem en gas is mechanisch niet gekoppeld.

Maar je hebt volkomen gelijk met het verhaal van de Turkisch Boeiing, dat is zo geprogrammeerd. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het hier ook het geval zou kunnen zijn, maar goed why not.

Met veel veiligheidssytemen zijn er met veel factoren rekening gehouden in geval van falen (fail-proof) dat als er een component defect gaat of verkeerde info geeft (niet overeen komt met 2e signaal) het commando niet gegeven wordt.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Total Recall: the Toyota Story

Bericht door Leeuw »

USAtoday schreef: NEW YORK — Toyota sales surged 40% in March compared with last year after the automaker offered some of its deepest discounts ever to cope with the fallout of millions of recalls.

The incentives were scheduled to end April 5, but Toyota Group Vice President Bob Carter said some will continue into the spring, including an offer of free maintenance for return Toyota customers.

"When you look at what retail consumers are buying, many more retail consumers are going to be buying Toyotas in the month of March than any other brand," Carter said in an interview with The Associated Press at the New York International Auto Show, which kicked off with press previews on Wednesday.

Toyota Motor (TM) has been reeling from the recall of more than 8 million vehicles worldwide — including 6 million in the U.S. — over problems with accelerator pedals and braking issues with the Prius hybrid. The automaker rolled out aggressive incentive programs in early March, including 0% financing on recalled models, low-priced leasing and the free maintenance offer.

MAP: Sudden acceleration complaints involving Toyota
ANALYSIS: Data analysis shows Toyota tops speed control complaints

Carter said Toyota would provide updates on its incentive programs on Monday, but added that any changes would be small.

"We'll tweak them, adjust them, but don't expect us to have much of a strategic change," he said. "They're working very well.

Carter said Toyota dealers have so far repaired about 2 million recalled cars and trucks in the U.S. Dealers are repairing about 50,000 vehicles a day, he said, by adding metal shims to the accelerators and shaving down pedals to prevent them from sticking or getting trapped under floor mats.

Automakers are scheduled to report March sales on Thursday. Toyota's sales fell 9% in February while the broader industry saw sales climb 13%.

Carter said one big seller in March was the RAV4 small SUV, which saw sales more than triple from February to about 24,000. Those sales got a boost from trade-ins from rival automakers and brisk business from young families, who like how the vehicle combines elements of a sedan and SUV.

Carter said "a small percentage" of Toyota's March sales increase was due to customers who would have bought Toyotas in later months. A large number of buyers remain "on the fence" about buying Toyotas and will make their purchase once the media frenzy over quality dies down.

Carter said he welcomed government investigations into any ties between electronics in Toyota vehicles and cases of unintended acceleration.

Toyota has repeatedly denied that its electronics are to blame for unintended acceleration, blaming faulty gas pedals or pedal entrapment under floor mats.
zo toch 40% meer verkopen
Plaats reactie