Total Recall: the Toyota Story

Wat valt op in de media
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Total Recall: the Toyota Story

Bericht door Martin »

Vanavond (donderdag 25 maart) 22.00 nederlandse tijd BBC 2.
Total Recall: the Toyota Story
Special edition of the Money Programme investigating Toyota's recall of millions of cars. How did this happen to a company synonymous with reliability and customer satisfaction? Filmed in Japan, the US and the UK as the crisis unfolded, this is the remarkable inside story.
Afbeelding

Toyota is the blueprint for modern manufacturing, with a philosophy widely studied and imitated, but it is now engulfed in a perfect storm with 8.5 million cars recalled.

Includes interviews with the victims of alleged 'sudden unintended acceleration', insiders, experts, Sir Richard Branson, the CEO of Interbrand and Japanese industry leaders, as well as one of the key Toyota executives at the centre of the storm.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Total Recall: the Toyota Story

Bericht door HondArd »

Moet ik onthouden.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Total Recall: the Toyota Story

Bericht door Leeuw »

Wil ik ook zeker zien.

Ik hoorde gisteren een reclame op de radio van toyota en ik heb geen idee hoe lang die duurde maar dat was wel een bijzondere.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Total Recall: the Toyota Story

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:Ik hoorde gisteren een reclame op de radio van toyota en ik heb geen idee hoe lang die duurde maar dat was wel een bijzondere.
In het AD stond een pagina grote advertentie zonder een auto of wat ook, de complete tekst ging over de terugroepacties. De essentie: "De meerderheid van de teruggeroepen auto's is gerepareerd, nu uw vertrouwen nog". Daarna nog de nodige verheerlijking over hybride en het oude betrouwbare imago.

Wellicht kijk ik bovenstaande uitzending eens terug, want ik ben niet thuis rond die tijd. Eigenlijk heb ik via CNN en de BBC al genoeg van dit soort programma's gezien, ik verwacht dan ook weinig nieuws.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Total Recall: the Toyota Story

Bericht door ViveLaFrance »

Toyota-advertentie in het AD van vandaag:

"Het kan niet anders dan dat u heeft meegekregen dat Toyota onlangs een flink aantal auto's heeft teruggeroepen voor een preventieve controle. Dat was wel even schrikken. Want zou Toyota dan toch minder goede auto's maken dan iedereen dacht? Natuurlijk niet. Uit onderzoek blijkt namelijk dat Toyota rijders ondanks alles zeer trouw blijven aan 'hun' merk."

Preventieve controle? :lol: Hoezo we verdraaien de feiten! Daarnaast vind ik het van onprofessionaliteit getuigen door merktrouw 1-op-1 te linken aan de kwaliteit van auto's. Of zijn ze zo achterlijk bij Toyota Nederland en vergeten ze voor het gemak alle wereldwijde doden door Toyota's de afgelopen maanden, de talloze schadeclaims en de gigantische deuk in het imago van Toyota? Typisch geval van we proberen eerlijk over te komen, maar we zijn het compleet niet. Schaamteloze, misleidende reclame! :sick:

Ik vind dat de Reclame Code Commissie zich hier op moet richten in plaats van de zoveelste TV-reclame te verbieden om een drogreden.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Total Recall: the Toyota Story

Bericht door Leeuw »

Toch vind ik het een vorm van preventieve controle, want het is maar zo'n klein percentage dat storingen geeft en waar mogelijk iets fout kan gaan. Die laatste zin is idd wel erg raar, maar wat staat er nou eigenlijk.

Zijn alle slogans van alle automerken niet een beetje misleidend ???
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Total Recall: the Toyota Story

Bericht door Martin »

Als je de documentaire van de BBC hebt gezien, is er voor lang niet alle voorvallen een plausibele verklaring gevonden. Daarom is het ook niet geloofwaardig dat alle problemen nu ineens tot de verleden tijd zullen behoren. Het is veel te vroeg voor een campagne om het vertrouwen te herstellen.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Total Recall: the Toyota Story

Bericht door Leeuw »

Ik heb de docu nu ongeveer 15min gezien, wellicht vanavond de rest,.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Total Recall: the Toyota Story

Bericht door Leeuw »

Nu heb ik hem wel helemaal gezien (een min. of 5 is niet opgenomen) Echt heel anders is mijn mening niet geworden, Toyota is een geweldig bedrijf, en een doel stellen om in een jaar of 7 met 50% te groeien is niet zo vreemd, ook weet ik niet of deze voorvallen niet hadden gebeurd als ze niet zo snel waren gegroeid.
Ik zie het toch vooral als pech dat ze de reputatie hebben perfect te zijn (en daar ook gebruik van maken) elk foutje wordt dan 10x zo hard afgestraft en dat de Amerikaanse autoindustrie op z'n gat ligt waardoor het erg goed uitkomt om een grote concurrent zwart te maken.

Weet iemand hoeveel mensen overleden zijn als gevolg van een Peugeot 307 die in brand is gevlogen, hoeveel Fiat Stilo's stuurloos zijn geworden? hoeveel enz...

Maar misschien heb ik het mis, en zit er idd een slimerig bubbelende groene kwab op de printplaat van de elektronica en gaat de Toyota uit zichtzelf allerlei dingen doen. :bonk: Volgens mij is dit praktisch onmogelijk.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Total Recall: the Toyota Story

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:Toch vind ik het een vorm van preventieve controle, want het is maar zo'n klein percentage dat storingen geeft en waar mogelijk iets fout kan gaan. Die laatste zin is idd wel erg raar, maar wat staat er nou eigenlijk.
Preventief zou het enigzins geweest zijn als Toyota de ballen had gehad om de vele klachten van klanten serieus te nemen en dat uit te vergroten, van mijn part intern, naar andere klanten. Dan ben je preventief bezig en neem je klanten serieus, niet achteraf met misplaatste sentimenten!
Leeuw schreef:Zijn alle slogans van alle automerken niet een beetje misleidend ???
Een slogan is niet te vergelijken met 'inhoudelijke informatie' en is eerder bedoeld als herkenningsmiddel.
Leeuw schreef:Maar misschien heb ik het mis, en zit er idd een slimerig bubbelende groene kwab op de printplaat van de elektronica en gaat de Toyota uit zichtzelf allerlei dingen doen. Volgens mij is dit praktisch onmogelijk.
De problemen bij Toyota waren niet alleen elektronisch, maar ook mechanisch. Hoe kun je anders problemen krijgen met vloermatten? :lol:
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie