Total Recall: the Toyota Story

Wat valt op in de media
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Total Recall: the Toyota Story

Bericht door WizardOfOss »

Op dit moment inderdaad niet, domweg omdat de zaak rond Toyota zoveel omvangrijker is. Maar kan je je nog het Ford Explorer/Firestone-schandaal herinneren? Toen was men echt niks milder, integendeel.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Total Recall: the Toyota Story

Bericht door Leeuw »

Ja, dat is zo. Maar ging het toen ook zo slecht met de Amerikaanse (auto) economie
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Total Recall: the Toyota Story

Bericht door WizardOfOss »

Hooguit iets minder slecht dan nu, sinds de oliecrisis is het niet meer goed gegaan met de Amerikaanse autoindustrie...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Total Recall: the Toyota Story

Bericht door WizardOfOss »

AutoWeek schreef:Onderzoekers: 'Geen fout in gaspedalen Toyota'

Grote vreugde bij Toyota: uit een langlopend onderzoek van het Amerikaanse ministerie van Transport is gebleken dat de een defect aan het gaspedaal niet de oorzaak was van een serie ongelukken in de Verenigde Staten met auto's van het Japanse merk.

"Er is geen elektromagnetische reden voor de onverwachte acceleratie die de gecrashte Toyota's tentoon spreiden," meldt Ray LaHood, staatssecretaris van Transport in de Verenigde Staten in een statement.

De Amerikaanse overheid heeft maar liefst tien maanden lang onderzocht hoe de Amerikaanse ongelukken met Toyota's konden plaatsvinden. Met behulp van onderzoekers van de NASA keek de Amerikaanse overheid naar het motormanagement, de remmen en de vloermatten van negen auto's die onder de problemen gebukt zouden gaan.

Steve St.Angelo, Quality Officer voor Toyota in de Verenigde Staten, reageerde uitgelaten op het nieuws: "We hopen dat de conclusie van dit onafhankelijke onderzoek de speculatie over vermeende onveiligheid van onze auto's stopt. Dit onderzoek moet het consumentenvertrouwen in auto's van Toyota en Lexus vergroten."

Sinds de problemen eind 2009 startten, heeft Toyota wereldwijd vijf miljoen auto's teruggeroepen om de vloermat bij het gaspedaal te vervangen. In vier miljoen auto's werd het gaspedaal vervangen.
Bron
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Total Recall: the Toyota Story

Bericht door ViveLaFrance »

Mooie opsteker voor Toyota :yes:
Zonder direct cynisch te doen, maar zijn anno 2011 elektronische problemen niet 'logischer' dan puur mechanische problemen? Oftewel, ik vind het eigenlijk knulliger dat het waarschijnlijk aan de mechaniek ligt. De tijd van Fiatjes waar de deurhendel in je hand bleef zitten hebben we wel gehad dacht ik zo :bonk: En bestuurders de schuld geven vind ik ronduit belachelijk, dergelijke verhalen doen namelijk de ronde in Amerika. Om gelijk Toyota/Lexus-rijders als achterlijk of suïcidaal te benoemen gaat erg ver.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie