Auto van het Jaar 2011

Wat valt op in de media
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Auto van het Jaar 2011

Bericht door Leeuw »

Nice Chris.
Terechte lijst lijkt mij
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2011

Bericht door weer een forummer »

Ik ben benieuwd en hoop echt op de Citroën.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2011

Bericht door WizardOfOss »

Een resultaat waar ik prima mee kan leven, ben benieuwd of de "experts" het met ons eens zijn...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2011

Bericht door WizardOfOss »

Ik hoor net dat Nissan bekend heeft gemaakt dat de Leaf de echte verkiezing gewonnen heeft, de rest van de uitslag is nog niet bekend.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2011

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Ik hoor net dat Nissan bekend heeft gemaakt dat de Leaf de echte verkiezing gewonnen heeft, de rest van de uitslag is nog niet bekend.
Heb ik voor je ;)

Uitslag officiële jury:

1. Nissan Leaf - 257 punten
2. Alfa Romeo Giulietta - 248 punten
3. Opel Meriva - 244 punten
4. Ford (Grand) C-Max - 224 punten
5. Citroën C3/DS3 - 175 punten
6. Volvo S60/V60 - 145 punten
7. Dacia Duster - 132 punten

Geen verrassing op de eerste plek zoals voorspeld, de Leaf pakt een uitermate verantwoorde winst. Het is Nissan gegund al had ik graag een head-to-head met de Volt gezien, maar die is nog niet beschikbaar op de Europese markt. In dit opzicht is de Noord-Amerikaanse verkiezing interessanter.
Alfa Romeo was slechts 9 punten verwijderd van een overwinning. De Meriva zit daar weer 4 punten vanaf op plek 3. Best spannend dus! Onze Auto van het Jaar moet het doen met een teleurstellende 5de positie. Zelfs de nieuwe C-Max staat ruim voor de Citroën C3/DS3. Wat een afgang voor de jury! :blont: De laatste plaatsen zijn voor Volvo en Dacia.

Kijken we even naar het juryrapport. Nederland was behoorlijk verdeeld. Jeroen Jongeneel had de C-Max op 1, Ton Roks de Leaf en Jos Vroomans de Giulietta.
Opvallend is de waardering van Spanje en Italië voor de Leaf. Nou ja, zeg maar gerust geen waardering. Beide landen hebben 6 juryleden waarvan 4 per land de Nissan geen punten gaven. Dit symboliseert de verdeeldheid over de Leaf, want menig jurylid spreekt van een te vroege introductie van de Leaf vanwege de beperkingen. Zie de uitleg van een aantal juryleden:
Alessandro Ferrari schreef:There is no doubt that the Nissan Leaf is the great novelty in the short list of the eligible cars this year. But in my opinion it is too early to choose an electric, or better a pure electric vehicle, as Car of the Year. The Leaf drives well, has the aspect, the functionality and the comfort of a normal car, but it cannot be considered as a normal car, for the very high (altough political) price, for the limited autonomy and for the low diffusion in the great european markets, where the new Nissan actually will not arrive before the middle of next year. I will be happy to vote an electric or, in any case, an alternative propulsion car when everyone will be able to buy such a kind of vehicle at a convenient price and, first of all, to use it like a normal car. Now it does not work in this way.
Manuel Domenech schreef:Although it is very interesting technology due to its electric motor, currently it is not a car affordable for a normal user, neither for price nor autonomy of use. Its time will arrive in a few years, but not now.
Sergio Piccione schreef:It is to me impossible to vote this model. It is the result of an interesting technical effort, comfortable and fun to drive. But my experience of use is inferior to 50 kilometers and I have not been able to verify the difficulties of the recharging process. It is, in addition, a car whose purchase cannot be recommended to any private user, of any European country, due to the lack of the necessary infrastructure for recharge the batteries.
Anderen zeggen dat Nissan de weg opent voor elektrisch rijden. Samen met de genoemde Spanjaarden en Italianen was er nog een Portugees die de Leaf geen punten gaf. De Citroën C3/DS3 kreeg alleen van één Zweed geen punten.
Vive la France, Vive la Différence
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2011

Bericht door weer een forummer »

ChrisRenault schreef:Uitslag officiële jury:

1. Nissan Leaf - 257 punten
2. Alfa Romeo Giulietta - 248 punten
3. Opel Meriva - 244 punten
4. Ford (Grand) C-Max - 224 punten
5. Citroën C3/DS3 - 175 punten
6. Volvo S60/V60 - 145 punten
7. Dacia Duster - 132 punten
Tjonge wat een stel schele idioten! :devil:
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2011

Bericht door WizardOfOss »

Hoewel ik me best kan vinden in de argumenten van de tegenstanders kan ik prima leven met de overwinning van de Leaf. Innovatie en lef hebben het deze keer gewonnen van praktische en esthetische argumenten. Wel verrassend vind ik de tegenvallende waardering voor de DS3, ik kan me hooguit voorstellen dat de toch wat minder overtuigende C3 hem naar beneden heeft getrokken.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2011

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Hoewel ik me best kan vinden in de argumenten van de tegenstanders kan ik prima leven met de overwinning van de Leaf.
Oh absoluut! Wel jammer dat we de Leaf nog lang niet geregeld gaan zien in het dagelijks leven.
Maar goed, na de winst van de Polo vorig jaar heeft de jury weer aan geloofwaardigheid gewonnen.
Nu hopen dat Nissan niet keihard onderuit gaat bij de Noord-Amerikaanse verkiezing. Als de Volt met grote afstand wint van de Leaf zal de waarde van de Europese award afnemen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2011

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, andere verkiezing, andere winnaar. De Volt is wat mij betreft ook gewoon een beter concept, en de vraag is welke rol chauvinisme zal spelen. Maar zolang hij hier niet te koop is is ie niet relevant. Volgend jaar mag de Ampera een poging wagen...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2011

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Tsja, andere verkiezing, andere winnaar.
Dat is nog afwachten. De Leaf won de Europese verkiezing niet met overmacht in een veld met geen directe concurrenten. Daarmee is voor mij de Noord-Amerikaanse verkiezing een stuk interessanter.
WizardOfOss schreef:De Volt is wat mij betreft ook gewoon een beter concept

Compleet mee eens :yes:
WizardOfOss schreef:en de vraag is welke rol chauvinisme zal spelen.
In Europa viel het dit jaar behoorlijk mee. De Fransen hadden de C3/DS3 nooit op de hoogste trede wat ik opvallend vind. Hetzelfde ging op voor de Duitsers en de Meriva. Twee van de zes Italianen waardeerden de Giulietta het meest, maar Volvo kon geen potten breken bij de Zweden met de S60/V60. De enige Roemeen in de jury had de Duster op plek 1, de chauvinist! :puh:
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie