Terugroepacties

Wat valt op in de media
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Terugroepacties

Bericht door HondArd »

Vind ik toch grappig. Ze weten dat door een foutje een plofzak niet kan klappen, maar er zijn nog geen ongelukken mee gebeurd. Enige mogelijkheid is dan dat het controlelampje van de plofzak gaat branden om aan te geven dat er iets loos is, en in het geval van een Japanse auto is er dan inderdaad iets loos.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Terugroepacties

Bericht door WizardOfOss »

Next!
egmCarTech.com schreef:Hummer recalling all H3 units produced since 2006 model year

General Motors said that it is recalling all Hummer H3 units produced since the 2006 model year to fix a portion of the hood that can detach during driving. The voluntary recall affects 164,190 H3 and H3Ts in the United States and 198,404 worldwide.

Spokesman Nick Richards said that a device on the hood called a hood louver can come loose and possibly detach while driving – not to mention the device is actually a decorative homage to the old Hummer models. Richards said that there have only been two complaints for the problem in the U.S. and three in Japan.

GM is in the midst of shutting down Hummer after failing to sell the brand to Chinese company Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machines Co., Ltd. (Tengzhong).
Bron
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Terugroepacties

Bericht door WizardOfOss »

Voor de aardigheid even de getalletjes in dit draadje opgeteld, alles bij elkaar zouden er tot nu toe al zo'n 6.448.498 auto's terug naar de garage moeten...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Terugroepacties

Bericht door ViveLaFrance »

Ben je failliet, krijg je dit nog :no:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Terugroepacties

Bericht door Leeuw »

WizardOfOss schreef:Voor de aardigheid even de getalletjes in dit draadje opgeteld, alles bij elkaar zouden er tot nu toe al zo'n 6.448.498 auto's terug naar de garage moeten...
WOW! fokking 6 miljoen in 1 jaar ofzo.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Terugroepacties

Bericht door WizardOfOss »

Het zullen er nog een kleine miljoen meer zijn, ik had de MOAR* voor 'slechts' 2.1 miljoen meegeteld, maar dat zouden er inmiddels alweer 3 miljoen zijn...

* Mother Of All Recalls
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Terugroepacties

Bericht door HondArd »

Ben benieuwd welke merken aan het eind van dit jaar geen terugroepacties hebben afgeroepen.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Terugroepacties

Bericht door WizardOfOss »

En het is weer raak bij Toyota:
AutoWeek.nl schreef:Mini-terugroepactie Lexus

Na de eerdere problemen bij moederconcern Toyota, moet nu ook Lexus aan de bak voor een terugroepactie. Bij de Lexus LS zijn problemen met de stuurinrichting geconstateerd, hier in Nederland zijn maar liefst 3 LS’en door het probleem getroffen.

Het probleem zit hem in het Variabel Gear Ratio Steering (VGRS). Deze variabele stuurbekrachtiging moet ervoor zorgen dat het sturen op lage snelheid soepeler gaat, en op hogere snelheden juist wat preciezer. Door een storing in het systeem is kan het voorkomen dat het stuurwiel niet goed centreert bij het wegrijden vanuit stilstand. "Het is mogelijk dat wanneer de bestuurder vol gas geeft vanuit stilstand met het stuur maximaal naar links of rechts, dat de wielen daarna wel rechtuit gaan, maar het stuurwiel een paar seconden iets uit het midden blijft staan." Legt Rutger Kerstiens van Toyota uit. Het probleem doet zich alleen voor sinds de laatste wijziging aan het systeem, volgens Kerstiens gaat het in Nederland om 3 LS’en. Wereldwijd gaat het om ongeveer 11.500 auto’s die terug worden geroepen.

Toyota is de laatste tijd veelvuldig in het nieuws wegens terugroepacties. Met name de mogelijk falende gaspedalen van verscheidene modellen en de lakse respons daarop kwam de Japanse autogigant eerder op forse kritiek te staan. Deze week bevestigde Toyota als gevolg daarvan een recordboete van 16,4 miljoen dollar te hebben betaald aan de Amerikaanse NHTSA, de organisatie die waakt over de veiligheid op de Amerikaanse wegen.
Bron

Overigens beperk ik het maar tot de terugroepacties, als ik alle onderzoeken die de NHTSA naar bepaalde modellen auto's gaat instellen ook zou vermelden zou het helemaal een druk draadje worden...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Terugroepacties

Bericht door ViveLaFrance »

Nu begrijp ik de positie van Lexus beter; BMW haalt auto's terug voor een sticker, Lexus voor een Toyota-probleem...
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Terugroepacties

Bericht door WizardOfOss »

egmCarTech.com schreef:Lamborghini recalls ‘07-’08 Murcielago due to potential fire hazard

Yes, supercar manufacturers have recalls too – they just don’t happened to be in the million units recall range. The National Highway Traffic Safety Administration said Lamborghini is recalling 428 units of its 2007-2008 Murcielago LP640 and LP640 roadsters in the United States due to a potential fire hazard caused by a defective fuel tank.

“Stress generated by the back and forth movement of gasoline inside the fuel tank during lateral and longitudinal accelerations, accompanied by vertical vibration, could cause detachment of one or more spot welds holding the fuel pump support inside the fuel tank,” said Lamborghini in documents filed with the NHTSA. “A slow fuel leak could develop at the detached spot weld, which could potentially result in a fire only if an external ignition source is present.”

The supercar maker said that there have been no injuries, fires or accidents related to the recall, which is expected to begin in June. Owners can call Lamborghini at (508) 808-9562.
Bron
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie