Terugroepacties

Wat valt op in de media
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Terugroepacties

Bericht door WizardOfOss »

...en alsof alle terugroepacties nog niet genoeg zijn duikt er alweer een volgend schandaal op:
egmCarTech.com schreef:Former Toyota lawyer says it destroyed legal evidence on SUV rollover accidents

All the PR work in the world may not be able to save Toyota, as a former ToMoCo lawyer has made it known that the company is in possession of certain documents that show that it has destroyed legal evidence concerning SUV rollover accidents. As would be expected, the House Oversight Committee issued a subpoena for said records to include them in its investigation into the reported unintended acceleration problems on certain Toyota and Lexus vehicles. Toyota President Akio Toyoda agreed yesterday to testify before the committee on Feb 24.

The subpoena was issued to Dimitrios Biller, a former Toyota lawyer based out of the company’s North American headquarters who had handled rollover cases between 2003 and 2007. Toyota had won a temporary injunction from a court-appointed arbitrator barring Biller from releasing the documents. Biller’s attorney said that he intends to fully comply with the subpoena, and ship the documents as per committee instructions by the Feb. 23 deadline. Mr. Biller is in possession of about 6,000 documents.

Toyota sued Billings after he left the company for his alleged divulsion of confidential information; they seek $33.5 million in damages. Billings in turn filed a racketeering suit allegig Toyota destroyed engineering and testing evidence related to more than 300 rollover suits.

-By: Stephen Calogera

Source: Automotive News (Subscription Required)
Bron

Iemand die probeert een slaatje te slaan uit alle ellende of is er echt meer aan de hand? Ook dit gaat vast nog wel een staartje krijgen. Maar al met al is Toyota hard op weg het minst geloofwaardige bedrijf op deze aardkloot te worden...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Terugroepacties

Bericht door HondArd »

Ik geloof niet dat ze het meest ongeloofwaardige bedijf aan het worden zijn, maar als er éénmaal iets gebeurt met zo'n goot concern kun je erop wachten dat er meer naar boven komt
ChrisRenault schreef:Voor iemand die altijd prat gaat op de 'lange termijn betrouwbaarheid' van auto's vind ik dit toch misplaatst om aan te geven dat het nog erger had kunnen zijn. Jij zou juist moeten spreken van een schande! Tuurlijk, alles kan erger, maar Ard, Toyota zit in een diepe crisis. 8 modellen terug, daarna het paradepaardje Prius, de topman wordt op het matje geroepen in de VS, hij heeft meerdere malen zijn excuses aangeboden op een, voor Japanse begrippen, emotionele manier en belangrijker, er zijn tientallen doden gevallen door slecht werkende Toyota's. En dan ga jij zeggen als een trotse Verso-rijder dat Toyota ook nog een aantal andere modellen heeft die geen gebreken hebben. Ik vind het nogal blind redeneren.
Ik geef helemaal niet aan dat het erger had kunnen zijn, enkel dat het huidige probleem misschien erg uit zijn verband wordt gerukt. De enige die blind redeneert ben jij namelijk. Door al die ellende die ze nu hebben lijkt het erop dat alle Toyota's bagger zijn, maar dat is absoluut niet het geval. Meer dan de helft is nog steeds gewoon goed. Tussen alle modellen met slechte gas en rempedalen zijn er nog steeds meer dan genoeg die gewoon goede onderdelen hebben, is gewoon een kwestie van het grote geheel blijven zien. Jij zoekt gewoon weer een stok om keihard tegen Toyota te meppen, maar helaas voor jou breekt die stok op moleculair niveau in stukjes op die modellen waar ze nu een (groot) probleem mee hebben. Het is inderdaad een schande wat er met die probleem-modellen is gebeurd en hoe ze er in eerste instantie mee om zijn gegaan, geef ik toe, maar het zegt nog steeds NIETS over ALLE Toyota's.
Ik vraag me af wat er gaat gebeuren als ze ooit zoiets mee gaan maken bij VAG, welke beerput er dan open getrokken gaat worden. Sta jij dan ook vooraan om het concern met de grond gelijk te maken? Anders is het gewoon maten met twee meten.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Terugroepacties

Bericht door ViveLaFrance »

:shifty: Ik hoopte met de overgang naar dit forum dat ik je weer serieus kon gaan nemen, maar aangezien je duidelijk weer voor het insinueren kiest in plaats van normaal te lezen en te redeneren zal daar van mijn kant helaas geen verandering in komen. Niet alleen richting mij, maar ook in eerdere reacties op bijvoorbeeld Tom en Sander heb je wat mij betreft wederom laten zien een plaat voor je hoofd te hebben en vat je soms dingen anders op dan wordt bedoeld wat weer resulteert in misplaatste insinuaties. Ik kan er niks mee, dus kies ik ervoor om jouw posts links te laten liggen. Zal ze wel lezen, maar erop reageren doe ik even niet meer :silent:

Terug naar de inhoud :)
WizardOfOss schreef:Iemand die probeert een slaatje te slaan uit alle ellende of is er echt meer aan de hand?
Waarschijnlijk beide. Het zou triest zijn voor Toyota als dit waar is, want het doet inderdaad afbreuk aan de geloofwaardigheid als bedrijf, maar zoiets valt hard op de stapel van ellende voor de Japanners waar de Amerikanen flink werk van maken. Toyota moet zich namelijk verantwoorden voor het Amerikaanse congres en zo'n zaak werkt natuurlijk niet mee.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Terugroepacties

Bericht door Martin »

HondArd schreef: Ik vraag me af wat er gaat gebeuren als ze ooit zoiets mee gaan maken bij VAG, welke beerput er dan open getrokken gaat worden. Sta jij dan ook vooraan om het concern met de grond gelijk te maken? Anders is het gewoon maten met twee meten.
Die vraag mag je ook aan jezelf stellen, Ard. Zeg je dan dat je het altijd al hebt geweten dat VAG slechte auto's bouwt of zeg je dan ook dat het nog niet de helft van de totale productie betreft?
Leer nu eens niet zo extreem te reageren op discussies over japanse auto's. Je maakt de tegenstellingen alleen maar erger. Als iedereen gematigd kan reageren weten de meeste hier sommige japanse auto's wel te waarderen. Ik lees van jouw een brief in de Autovisie waar je vraagt naar "RS-en" en daar zit geen japans model bij. Die andere modellen weet jij dus ook te waarderen. Doe dat nu hier ook eens a.u.b.

Een collega van mijn broer had ook al een hangend gaspedaal met een Aygo. Een model wat niet wordt genoemd voor terugroep actie. Het is ook niet zo dat hij er nu ineens last van heeft. Dit was al voor de publiciteit. Daarnaast had zijn vriendin dat ook al gehad met die auto. Hij dacht eerst dat er vast wel iets anders aan de hand was, totdat hem hetzelfde overkwam.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Terugroepacties

Bericht door HondArd »

ChrisRenault schreef::shifty: Ik hoopte met de overgang naar dit forum dat ik je weer serieus kon gaan nemen, maar aangezien je duidelijk weer voor het insinueren kiest in plaats van normaal te lezen en te redeneren zal daar van mijn kant helaas geen verandering in komen.
Ik had hier een complete reactie getypt, maar laat ik het er maar bij houden dat we allebei onze fouten hebben. Meer zeg ik er niet over wat daar wordt het echt niet gezelliger van ben ik bang.
ChrisRenault schreef:....wat mij betreft wederom laten zien een plaat voor je hoofd te hebben en vat je soms dingen anders op dan wordt bedoeld wat weer resulteert in misplaatste insinuaties.
Idem hier.
Martin schreef:Die vraag mag je ook aan jezelf stellen, Ard. Zeg je dan dat je het altijd al hebt geweten dat VAG slechte auto's bouwt of zeg je dan ook dat het nog niet de helft van de totale productie betreft?
Het ging mij om het noemen van wat voor willekeurig concern dan ook wat prat gaat op zijn kwaliteit. Dan kom ik als eerste bij VAG uit, en dan zal ik zeker het grote geheel blijven zien. Ook al heb ik met dat concern helemaal NIETS.
Martin schreef:Leer nu eens niet zo extreem te reageren op discussies over japanse auto's. Je maakt de tegenstellingen alleen maar erger. Als iedereen gematigd kan reageren weten de meeste hier sommige japanse auto's wel te waarderen.
Maar toch ervaar ik veelvuldig meten met twee maten. Gaat het over een saaie Franse auto, dan is het ineens creatief. Maar gaat het over een sommige Japjes dan "verdwijnt" de creativiteit ineens. Vind ik op zijn zachtst gezegd erg vreemd.
Martin schreef:Ik lees van jouw een brief in de Autovisie waar je vraagt naar "RS-en" en daar zit geen japans model bij. Die andere modellen weet jij dus ook te waarderen. Doe dat nu hier ook eens a.u.b.
In die brief moest ik met een paar concrete voorbeelden aan komen zetten die de lezers wel konden herkennen, auto's waar ik trouwens al regelmatig heel enthausiast op heb gereageerd op dit forum. In die brief stond anders wel één Jap vermeld ;)
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Terugroepacties

Bericht door WizardOfOss »

HondArd schreef:Het ging mij om het noemen van wat voor willekeurig concern dan ook wat prat gaat op zijn kwaliteit. Dan kom ik als eerste bij VAG uit, en dan zal ik zeker het grote geheel blijven zien. Ook al heb ik met dat concern helemaal NIETS.
Als VAG zo op z'n bek gaat zullen we er ook allemaal smakelijk om lachen, wee maar niet bang. Maar voorlopig is er maar één merk waar het ene na het andere lijk uit de kast komt. Niet alleen een paar technische gebreken (dat kan nu eenmaal), maar vooral ook de nodige pogingen om alles in de doofpot te stoppen. En dat is nu eenmaal onmogelijk goed te praten.
HondArd schreef:Maar toch ervaar ik veelvuldig meten met twee maten. Gaat het over een saaie Franse auto, dan is het ineens creatief. Maar gaat het over een sommige Japjes dan "verdwijnt" de creativiteit ineens. Vind ik op zijn zachtst gezegd erg vreemd.
Deels zeker waar. Maar moet dat minderwaardigheidscomplex er dan echt te pas en te onpas maar weer bijgesleept worden? Ook de Japanners gaan soms wel eens gewoon echt de fout in, accepteer dat ook gewoon eens. Toyota is hier gewoon herhaaldelijk op schandalige wijze de fout in gegaan, punt. Renault of VAG (nog) niet. Dus wat heeft het dan voor zin die er met de haren bij te slepen? Als het hun beurt is, dan praten we wel weer verder.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Terugroepacties

Bericht door HondArd »

WizardOfOss schreef:Ook de Japanners gaan soms wel eens gewoon echt de fout in, accepteer dat ook gewoon eens.
Dat zal ik doen.
WizardOfOss schreef:Toyota is hier gewoon herhaaldelijk op schandalige wijze de fout in gegaan, punt.
Naar de huidige situatie wel, maar gelet op de historie zijn ze echt niet de enige geweest. Inmiddels is het die concerns inmiddels vergeven, en begin zelfs ik Ford een heel cool merk te vinden. Dus ik denk, nee weet zeker, dat het met Toyota echt wel goed gaat komen. En als je weet hoe technisch ingewikkeld auto's zijn geworden en wat er allemaal nog in de pijplijn zit is het wachten op het volgende concern wat ooit op zijn bek gaat, met een berg lijken uit de kast tot gevolg.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Terugroepacties

Bericht door WizardOfOss »

HondArd schreef:
WizardOfOss schreef:Ook de Japanners gaan soms wel eens gewoon echt de fout in, accepteer dat ook gewoon eens.
Dat zal ik doen.
:thumbup:
HondArd schreef:
WizardOfOss schreef:Toyota is hier gewoon herhaaldelijk op schandalige wijze de fout in gegaan, punt.
Naar de huidige situatie wel, maar gelet op de historie zijn ze echt niet de enige geweest. Inmiddels is het die concerns inmiddels vergeven, en begin zelfs ik Ford een heel cool merk te vinden. Dus ik denk, nee weet zeker, dat het met Toyota echt wel goed gaat komen. En als je weet hoe technisch ingewikkeld auto's zijn geworden en wat er allemaal nog in de pijplijn zit is het wachten op het volgende concern wat ooit op zijn bek gaat, met een berg lijken uit de kast tot gevolg.
Toyota zal hier ook zeker niet aan ten onder gaan, daarvoor zijn ze gewoon veel te groot. Maar ze zullen dit best nog een paar jaar blijven voelen, en dan moeten er tussentijds niet nog meer lijken uit de kast komen. Nu dus gewoon maximaal incasseren, dat doet even pijn, maar dan kunnen ze daarna zo weer hun oude imago terugwinnen.

En uiteraard worden sommige zaken met name in de VS wel enigszins uit hun verband getrokken door concurrentie en media. De Japanse autoindustrie heeft vooral in de VS en in mindere mate in Europa jarenlang keiharde klappen uitgedeeld, terwijl Japan ondertussen zelf zijn markt door enorme importheffingen praktisch gesloten heeft gehouden. Dit is dan niet alleen de simpelste manier om deels terug te winnen wat ze in al die jaren verloren waren, maar misschien zelfs wel de enige manier. Het is nu eenmaal een harde wereld, waar je het met sportief gedrag echt niet red.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Terugroepacties

Bericht door Leeuw »

Ford heeft ook vette klappen gekregen in VS, en hun imago heeft er iig in Europa niet of nauwelijks onder geleden. Ik denk dat Toyota het wel redelijk goed oppakt en het zo snel mogelijk moet vergeten en de Media geen aandacht geven om een lijk/iets nieuws te ontdekken.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Terugroepacties

Bericht door WizardOfOss »

Leeuw schreef:Ik denk dat Toyota het wel redelijk goed oppakt en het zo snel mogelijk moet vergeten en de Media geen aandacht geven om een lijk/iets nieuws te ontdekken.
Dat kan ook gevaarlijk zijn, als ze zelf afsluiten voor de media zullen die zelf gaan spitten, en geheid wel ergens iets vinden wat ze als "twijfelachtig" kunnen en zullen uitleggen. En dan krijg je een heel geruchtencircuit waar onmogelijk grip op te krijgen is. Nee, dan beter zelf nog een keer met de billen bloot, maar dan wel met goede persberichten om zo de mainstream media zoveel mogelijk te sturen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie