Terugroepacties

Wat valt op in de media
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Terugroepacties

Bericht door Leeuw »

OMG, je hoort er echt niet meer bij zonder terugroepactie.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Terugroepacties

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:OMG, je hoort er echt niet meer bij zonder terugroepactie.
Lijkt er inderdaad op! Toyota zal wel denken: "Dan alles tegelijk maar terug!"
Het Japanse merk heeft ook een aantal aanklachten binnen. Daar kun je op wachten natuurlijk, vooral in de VS.
WizardOfOss schreef:Ik denk dat Chris dan gewoon lacht, volgens mij heeft zijn voorkeur voor Franse auto's niks met de betrouwbaarheid te maken.
Lachen doe ik niet snel als er doden te betreuren zijn, maar verder heb je gelijk. Betrouwbaarheid beschouw ik niet als een primaire kwaliteit van een auto, het is meer een onderdeel van het gehele product. Vaak zelfs een aspect van producten waar ik automatisch vanuit ga. Mijn mobiel moet werken wanneer ik dat wil, mijn pc/laptop idem. Zo is het ook met auto's. Helaas heb ik nog nooit een auto mogen kopen, maar ik weet zeker dat betrouwbaarheidstests etc. weinig tot geen invloed op me zullen hebben bij de aankoop. Ik laat me liever leiden door mijn emoties; wat doet een auto met me? Is het rijgedrag naar mijn zin? Stuurt ie lekker? Kijk ik de auto na nadat ik hem geparkeerd heb? Dit soort zaken vind ik belangrijker dan te kunnen zeggen dat mijn auto betrouwbaar is. Je kunt het, zo blijkt wel weer, immers nooit voorspellen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Terugroepacties

Bericht door WizardOfOss »

Wellicht had Zamboni toch ook aan de trend mee moeten doen :mrgreen:

EDIT: niet Zamboni maar Olympia...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Terugroepacties

Bericht door ViveLaFrance »

NOS Nieuws schreef:Toyota neemt maatregelen veiligheid
Alle nieuwe Toyota's worden voorzien van een veiligheidssysteem, dat de motor uitschakelt als gaspedaal en rempedaal tegelijk worden ingedrukt. Met de maatregel wil de Japanse autofabrikant ongelukken voorkomen.
Topman Toyoda gaat zelf een speciale commissie leiden die toeziet op de kwaliteit. Met dit Special Committee for Global Quality hoopt de farikant sneller te kunnen inspelen op defecten.

Snelle groei
Toyota is de grootste autoproducent ter wereld. Diverse modellen van de fabrikant kampen met technische problemen. Daardoor moeten miljoenen auto's voor inspectie terug naar de garage.
Toyoda denkt dat zijn concern misschien te snel is gegroeid en dat de kwaliteit daardoor in het gedrang is gekomen.
Ik vind het logisch dat Toyota werk maakt van de kwalitatieve problemen, maar is bovenstaand systeem niet een enorm simpel antwoord op een zéééééér naïeve ontwerpfout? Hoe dicht zitten beide pedalen dan wel niet op elkaar? :shock: Daarnaast vind ik het knap als een bestuurder beide pedalen tegelijk in kan drukken, wat voor voeten heeft hij dan wel niet? :eh:
Overigens bevestigt topman Toyoda mijn eerdere gedachte van kwantiteit boven kwaliteit.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Timo
.
.
Berichten: 378
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:49
Locatie: Berlin

Re: Terugroepacties

Bericht door Timo »

Ik denk dat het vooral een reactie is op dat gedoe met het gaspedaal wat vast komt te zitten. Mocht dat in de toekomst weer gebeuren (wat wel echt héél slordig zou zijn!) en je trapt op de rem (terwijl het gaspedaal dus vast zit in heelveelgas-stand), dan schakelt de motor uit zodat je niet meer kan versnellen.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Terugroepacties

Bericht door ViveLaFrance »

Timo schreef:Ik denk dat het vooral een reactie is op dat gedoe met het gaspedaal wat vast komt te zitten. Mocht dat in de toekomst weer gebeuren (wat wel echt héél slordig zou zijn!) en je trapt op de rem (terwijl het gaspedaal dus vast zit in heelveelgas-stand), dan schakelt de motor uit zodat je niet meer kan versnellen.
Ja, zoiets dacht ik ook al, maar ik vond de formulering verwarrend :eh:
Ik zou zeggen, zorg voor een goed werkend gaspedaal (is toch niet zo lastig?!), zodat je geen extra systeem nodig hebt.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Terugroepacties

Bericht door HondArd »

Ik vind het nogal een krampachtige noodmaatregel. En wat nou als de motor er onverhoopt mee ophoudt als de gas blijft hangen en je de rem intrapt? Gebeuren er dan niet nog gekkere dingen met de balans? Beter lijkt het mij dat Toyota gewoon deugdelijke gaspedalen monteert (en ze hebben er de beschikking over (gehad), mijn Verso komt niet in aanmerking voor een terugroep-actie), maar ook dat bestuurders moeten weten wat ze moeten doen mocht de gas ooit blijven hangen. Bij Toyota lag het aan een gaspedaal wat blijft hangen, maar dat kan elders in het cirquit bij elk willekeurige auto ook gebeuren. Ik heb het twee keer meegemaakt met mijn toenmalige D-Kadett.
Dan over kwantiteit boven kwaliteit: Toyota is vooral de grootste geworden door de terugval van GM, hooguit maar een klein gedeelte hebben ze op eigen kracht gerealiseerd.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Terugroepacties

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef:Dan over kwantiteit boven kwaliteit: Toyota is vooral de grootste geworden door de terugval van GM, hooguit maar een klein gedeelte hebben ze op eigen kracht gerealiseerd.
Weet je wat, met deze eigenwijsheid zou je een keer bij een vergadering van Toyota moeten zitten ;)
Ik ben het overigens volstrekt met je oneens, as usual :P Ja, GM is gedaald, maar niet rigoreus. De afzet van Toyota is de laatste jaren wel flink gestegen door met name de populairder geworden Prius, Aygo en vraag me niet waarom de Yaris en Avensis. De topman heeft de afzetverwachting van het Toyota-concern voor het lopende boekjaar zelfs verhoogt naar 7,18 miljoen wagens. Dan zie je pas hoe ernstig de terugroepacties zijn, want meer dan de jaarproductie gaat terug naar de garages :wtf:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Terugroepacties

Bericht door HondArd »

ChrisRenault schreef:Weet je wat, met deze eigenwijsheid zou je een keer bij een vergadering van Toyota moeten zitten ;)
Ik ben eerder wijs van mijn eigen, maar goed, jij ziet dat helaas anders :P
ChrisRenault schreef:De topman heeft de afzetverwachting van het Toyota-concern voor het lopende boekjaar zelfs verhoogt naar 7,18 miljoen wagens. Dan zie je pas hoe ernstig de terugroepacties zijn, want meer dan de jaarproductie gaat terug naar de garages :wtf:
Best mogelijk dat meer dan een jaarproductie terug naar de garage gaat. Maar daar het om auto's gaat die vaak al meerdere jaren in productie zijn is nog niet eens de helft van ALLE Toyota's van de laatste jaren aan de beurt om een gaspedaal of rempedaal te laten vervangen. Het probleem zit hem in de gaspedalen die in de VS gemaakt zijn, maar er zijn ook Japanse pedalen en die hebben het euvel niet. En dat Japanse pedaal zullen ze echt niet op een paar incidentele modellen toepassen.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Terugroepacties

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef:Best mogelijk dat meer dan een jaarproductie terug naar de garage gaat.
Het was ook geen verbazing hoor, Toyota bewijst het immers.
HondArd schreef:Maar daar het om auto's gaat die vaak al meerdere jaren in productie zijn is nog niet eens de helft van ALLE Toyota's van de laatste jaren aan de beurt om een gaspedaal of rempedaal te laten vervangen.
Voor iemand die altijd prat gaat op de 'lange termijn betrouwbaarheid' van auto's vind ik dit toch misplaatst om aan te geven dat het nog erger had kunnen zijn. Jij zou juist moeten spreken van een schande! Tuurlijk, alles kan erger, maar Ard, Toyota zit in een diepe crisis. 8 modellen terug, daarna het paradepaardje Prius, de topman wordt op het matje geroepen in de VS, hij heeft meerdere malen zijn excuses aangeboden op een, voor Japanse begrippen, emotionele manier en belangrijker, er zijn tientallen doden gevallen door slecht werkende Toyota's. En dan ga jij zeggen als een trotse Verso-rijder dat Toyota ook nog een aantal andere modellen heeft die geen gebreken hebben. Ik vind het nogal blind redeneren.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie