Terugroepacties

Wat valt op in de media
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Terugroepacties

Bericht door Martin »

HondArd schreef:Oh, dit gaat echt helemaal nergens over. :frusty: Zelf nadenken zit er echt niet in bij die VS-sers, en dan te bedenken dat ze vroeger (nu trouwens ook) volop stonden te schoppen tegen landen waar alles voor je geregeld werd. Één verschil: in die landen regelde de regering alles voor je, in de VS moeten de fabrikanten dat voor je doen.... achterlijk land, pot, ketel, zwart.
Maar aan de andere kant: slim dat BMW het nú oppakt, nu kunnen ze meeliften met de terugroep-hype van Toyota.
Ik wist niet dat de VS tegen de Scandinavische landen schopte. :twisted:
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Terugroepacties

Bericht door Leeuw »

En we gaan door:
TOKIO - De Japanse autofabrikant Nissan roept wereldwijd bijna 540.000 auto's terug naar de garage wegens problemen met het rempedaal en een defect aan de brandstofmeter. Dat heeft Nissan Motor woensdag bekendgemaakt.
© Autoweek

Het gaat voornamelijk om auto's in de Verenigde Staten. Nissan is van plan om de rempedalen en brandstofmeters van een aantal trucks en kleine bedrijfsauto's te inspecteren en zo nodig te repareren.

''Er zijn geen verwondingen of ongelukken gerapporteerd wegens deze kwesties'', aldus Nissan.
AMSTERDAM – Kopers van de Kia Venga worden opgeroepen terug te gaan naar de dealer. De autogordel kan gemakkelijk beschadigen en scheuren bij een frontale botsing.
© Autoweek

Dat meldt de Europese organisatie EURO NCAP woensdag na een test.

De gordel kan gemakkelijk tussen de geleiderail van de stoel komen waardoor hij beschadigt. Als gevolg hiervan kan er een scheur in de gordel ontstaan bij een frontale botsing.

Aanpassing

Fabrikant Kia heeft daarom een beschermhoes ontwikkeld en deze modificatie in het productieproces doorgevoerd. Mensen die een Kia Venga hebben zonder deze aanpassing, worden door de autofabrikant opgeroepen naar de dealer te gaan.

De Kia Venga kreeg in totaal vier sterren bij de EURONCAP crashtesten. Het type is pas sinds kort verkrijgbaar in Nederland.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Terugroepacties

Bericht door HondArd »

Volgens mij gebruikt Nissan dezelfde rempedalen als Toyota.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Terugroepacties

Bericht door ViveLaFrance »

Gaat lekker :clap: GM doet gezellig mee:
AD schreef:DETROIT - Het Amerikaanse autoconcern General Motors (GM) roept in Noord-Amerika 1,3 miljoen auto's terug naar de garage. De auto's kampen mogelijk met een stuurprobleem.

GM heeft meer dan 1100 klachten ontvangen over het uitvallen van de stuurbekrachtiging, zo liet GM dinsdag weten. Het probleem wordt met veertien ongelukken in verband gebracht. Daarbij raakte een persoon gewond. Het gaat om modellen van de merken Chevrolet en Pontiac.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Terugroepacties

Bericht door WizardOfOss »

En ook Mazda doet mee:
egmCarTech.com schreef:Mazda in the hot-seat of recalls… literally

Mazda is in the hot seat of recalls today after recalling 12,300 CX-9 crossovers due to a potential problem with the heated seats. In some CX-9 models, the seat heater control circuit can overheated and fail due to a glitch in the electrical grounding. That could case burn damage to the seat and in the worse case scenario, could set fire to the seat, said the National Highway Traffic Safety Administration.

Owners of SUVs with the problem will be notified by mail and will be asked to take their CX-9 to a Mazda dealer to have a new ground wire harness installed. In some cases, the entire seat heater control circuit may have to be replaced.

News of the problem was brought to Mazda in December when a dealer reported an incident in which the CX-9 seat heater wouldn’t turn off even when the ignition was in the “Off” position.
Bron
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Terugroepacties

Bericht door WizardOfOss »

De problemen bij Toyota lijken toch nog steeds niet verholpen:
egmCarTech.com schreef:NHTSA: Toyota customers still complaining about unintended acceleration despite fixes

The Department of Transportation is hearing back from some Toyota owners who say they are still having unintended acceleration problems after their recalled vehicles were repaired. The NHTSA is now contacting these customers to find out what’s happening and to make sure Toyota is doing everything possible to make its vehicle safe, said David Strickland administrator of the NHTSA.

He said that if owners are still experiencing unintended acceleration after taking their cars to be repaired, “we want to know about it.”

The government has received a limited number of acceleration complaints from owners whose floor mats or gas pedals have already been fixed.
Bron
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Terugroepacties

Bericht door WizardOfOss »

...maar wie een universele oplossing voor het probleem heeft is een rijk man (m/v):
Edmunds.com schreef:Edmunds.com Announces Million Dollar Prize for Unintended Acceleration Research

SANTA MONICA, Calif. — March 2, 2010 — Hearings related to the Toyota recall are now over, but they haven't added much clarity about the cause of unintended acceleration. Edmunds.com, the premier online resource for automotive information, announced today that its company representatives are developing a plan to award one million dollars to researchers who address yet unanswered questions about unintended acceleration.

As Edmunds.com has previously disclosed, every car company has received complaints from consumers relating to vehicles that suffered unintended acceleration. This problem has been festering for more than 20 years when Audi fell prey to notorious headlines about the subject. Personal anecdotes about unintended acceleration occur throughout Edmunds' CarSpace forums, the most established automotive community online. The discussion entitled "Toyota Sienna Uncontrolled Acceleration" at http://townhall-talk.edmunds.com/direct/view/.f105086/0 was started by a site visitor in November 2006.

"We have heard compelling testimony from consumers. Many incidents are not fully addressed by recalls. NHTSA is responding to the challenge with more of what they have already done: additional investigations. Isn't it time to try a different approach? We at Edmunds.com think so," commented Edmunds.com CEO Jeremy Anwyl.

Edmunds.com is currently drafting rules for a new prize, attempting to attract the best thinkers in the world to apply themselves to determine what is really causing sudden unexpected acceleration in vehicles.

"'Open source' created a forum for great programmers to contribute in building great software. Let's see if this kind of 'crowd sourcing' can work in the pressing area of automotive safety," proposed Anwyl.

Edmunds.com challenges participants to demonstrate in a controlled environment a repeatable factor that will cause an unmodified new vehicle to accelerate suddenly and unexpectedly.

"Consumers need to feel confident that the vehicles that they drive are as safe as possible," Anwyl stated. "We look forward to seeing the safety contributions that this effort generates."
Bron
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Terugroepacties

Bericht door HondArd »

GM is een typisch gevalletje van: wie kaatst, kan de bal verwachten.
En op zich is het niet zo vreemd dat een auto vreemd aanvoelt na een reparatie modificatie. Ik ervaarde bij al mijn auto's nadat ze voor onderhoud waren weggeweest dat de auto iets anders reageerde dan wat hij voor de reparatie deed. Maar dit bleek puur een gevoelskwestie te zijn.
"The closest to reality car that money can buy"
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Terugroepacties

Bericht door weer een forummer »

HondArd schreef:GM is een typisch gevalletje van: wie kaatst, kan de bal verwachten.
En op zich is het niet zo vreemd dat een auto vreemd aanvoelt na een reparatie modificatie. Ik ervaarde bij al mijn auto's nadat ze voor onderhoud waren weggeweest dat de auto iets anders reageerde dan wat hij voor de reparatie deed. Maar dit bleek puur een gevoelskwestie te zijn.
Dat geloof ik ook wel. Als er iets aan mijn Leon gedaan was, had ik zo'n zelfde gevoel. Vaak was dat gevoel ook vlot weer weg.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Terugroepacties

Bericht door HondArd »

Ik had het ooit heel sterk nadat ik voor een slip en grip training was weggeweest. Heel de dag lopen stoeien in van die Golfjes IV en Passats, en toen ik weer in mijn Civic CRX stapte op weg naar huis had ik het idee dat alles los zat aan mijn auto. Echt een hele rare gewaarwording, terwijl hij ten opzichte van de auto van mijn ex (een 323F) echt vast als een kart op de weg lag.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie