Kort nieuws uit de autowereld

Wat valt op in de media
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door ViveLaFrance »

Denk je dat het met de Peugeot 308 als Europees Auto van het Jaar 2014 niet gekker kan, in New York is de Audi A3 uitgeroepen tot World Car of the Year. Een overzicht van de 5 awards:

World Car of the Year 2014: Audi A3 (finalisten: BMW 4-serie, Mazda3)

World Car Design of the Year 2014: BMW i3 (finalisten: Mazda3, Mercedes-Benz C-Klasse)

World Performance Car 2014: Porsche 911 GT3 (finalisten: Chevrolet Corvette Stingray, Ferrari 458 Speciale)

World Luxury Car 2014: Mercedes-Benz S-Klasse (finalisten: Bentley Flying Spur, Range Rover Sport)

World Green Car 2014: BMW i3 (finalisten: Audi A3 SB G-Tron, Volkswagen XL1)

Los van de kwaliteiten van de A3, maar eigenlijk kennen we deze generatie sinds 2012. Beetje vreemd om hem dan 2 jaar later tot wereldauto te benoemen, maar de jury oordeelt als volgt:

"It might borrow styling hints from its bigger brothers, but the A3 still offers classic, chiseled contours and even better interior trim levels. With a superb choice of engines and 4 body styles, the A3 range packs a hefty premium punch in the small luxury segment. Audi should be complimented for making this A3 ride like no other A3. All the old shimmer over rough surfaces has gone, replaced by a silky smooth ride that approaches limousine quality"

Een uitgebreid aanbod lijkt een belangrijke reden te zijn, dan ben je als 4-serie en in zekere zin ook de Mazda3 behoorlijk kansloos. De overige winnaars (op de i3 voor design na, maar dit is subjectief) vind ik logischer.
Laatst gewijzigd door ViveLaFrance op 18 apr 2014, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door WizardOfOss »

Tsja. Eerlijk gezegd vind ik dat hele rijtje nogal vreemd. Een opgeleukte Golf, een minder praktische BMW, en een fraaie maar toch ook niet grensverleggende Mazda.

En die World Green Car heeft een terechte winnaar, maar die andere twee podiumplaatsen zijn ook knap belachelijk. Die G-tron is nou ook niet bepaald vernieuwend of grensverleggend, en die XL1 is een absurd duur prototype in kleine serie waar volgens mij nog geen journalist in gereden heeft.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door Martin »

Verantwoordelijken voor het Nürnbergring debacle veroordeeld
zie: Sueddeutsche.de
3,5 jaar voor de voormalige minister van Financiën van Rheinland-Pflaz.
19 maanden voor de ex-directeur van de Nürnbergring Walter Kafitz.
8 maanden voor een niet nader genoemde Controller.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door HondArd »

Waarom de prijs voor de "performance car" naar de 911GT 3 laten gaan als ze ook de 918 hebben?
En dan die verklaring voor het winnen van de Audi A3: " With a superb choice of engines". Niet van TSI-gate gehoord zeker? Moet niet gekker worden :lol:
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef:Waarom de prijs voor de "performance car" naar de 911GT 3 laten gaan als ze ook de 918 hebben?
Omdat de 918 niet genomineerd was ;) De 911 Turbo weer wel.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door WizardOfOss »

Wellicht was de 918 nog te nieuw voor de verkiezing? Daarnaast, hoewel de prestaties uiteraard imposant zijn is ie ook wel krankzinnig duur. Niet dat de GT3 nu het koopje van de week is, maar alles is relatief.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door ViveLaFrance »

De reorganisatie van Fiat-Chrysler heeft de kop gekost van Luca di Montezemolo. Ruim 20 jaar was hij topman van Ferrari, maar vanwege een verschil van inzicht over de toekomst van het merk en diens teleurstellende resultaten in de F1 van afgelopen jaren kan LdM vertrekken. Niet getreurd, hij krijgt 27 miljoen euro mee, maar zonde is het zeker. Alsof hij niet voor successen heeft gezorgd bij het iconische merk. In tegenstelling tot LdM die Ferrari bovenal exclusief wilde houden, is Sergio Marchionne van plan om Ferrari te laten groeien naar 10.000 eenheden per jaar. Vooralsnog houdt dit in dat bestaande modellen meer van de band gaan lopen om de groeiende groep superrijken beter te bedienen of zoals SM zegt: "If that class increases, we should be able to follow them. Otherwise, the waiting list will become too long, and people get tired."

Toevallig vorige week een stukje van de vrije training van de GP in Italië gezien op de BBC waar reeds gespeculeerd werd over het vertrek van LdM. De uitstekende commentatoren (Olav Mol, eat dust!) roemden de prestaties van hem en noemden het een politiek spel. Lijkt er inderdaad op, want Ferrari is kerngezond. Oké, ze hebben betere tijden gekend in de F1, maar kom op, je kunt niet altijd winnen. LdM heeft zijn handtekening onder vele successen kunnen zetten, ik vind het dan ook een verlies voor de autosport en de industrie als geheel.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door nvdw »

Natuurlijk is het politiek. Niet voor niks dat hij zo'n oprotpremie krijgt. Ze kunnen moeilijk zeggen dat di Montezemolo zijn werk slecht heeft gedaan.

Overigens is een groei van 7000 naar 10000 eenheden per jaar nog peanuts. Ferrari bouwt immers ook nog allerlei componenten (motoren) voor Maserati.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door HondArd »

Ferrari heeft wel eens vaker (en langer) slechtere tijden gehad in de F1, en ook toen behield dit merk zijn glans waardoor de (super)rijken graag te veel betaalden voor de modellen.

Als ik LdM was zou ik mijn licht gaan laten schijnen bij een ander supercar merk wat wel exclusief wil blijven of om die goed op de kaart te zetten. Pagani, Noble, Rimac.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door Leeuw »

Nou van turtleneck Sergio vind ik heel veel, behalve dat hij het goed doet. (hooguit de USA tak)
Imho heeft de Montezemolo Ferrari echt naar een hoog en kwalitatief merk gebracht mét behoud van merkwaarde.
Plaats reactie