Kort nieuws uit de autowereld

Wat valt op in de media
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef:Als ik LdM was zou ik mijn licht gaan laten schijnen bij een ander supercar merk wat wel exclusief wil blijven of om die goed op de kaart te zetten. Pagani, Noble, Rimac.
Een deel van de 27 miljoen euro krijgt LdM, omdat hij belooft niet te gaan werken voor de concurrentie tot in elk geval maart 2017. Zegt voldoende over de kwaliteiten van deze man en dit wordt eens te meer bevestigd door de vandaag gepubliceerde recordwinst van 185 miljoen euro.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door HondArd »

Dan zou ik, als ik LdM was geweest, met een kleinere oprot-premie genoegen hebben genomen om daarna linea recta een open sollicitatie naar 1 van de 3 merken te sturen. Dan maar minder oprot-premie. Als je je werk graag doet en er is een uitdaging dan zou ik die met beide handen aanpakken. Misschien hebben ze bij Aprillia nog iemand nodig, tot maart 2017 gedwongen niets doen is erg lang.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door WizardOfOss »

Voor wie het nog niet had meegekregen: in Haaksbergen is een evenement met een monstertruck faliekant misgegaan, de truck is vol het publiek in gereden. Momenteel is er nog niets bekend gemaakt over dodelijke slachtoffers, maar gezien de beelden is het haast niet voor te stellen dat dit "slechts" met wat verwondingen af gaat lopen. De hulpverleningstroepen hebben GRIP 3 afgekondigd, wat inhoudt dat dit beschouwd wordt als een gemeentelijke ramp.





Naar deze beelden kijkend vraag je je af hoe dit evenement ooit georganiseerd heeft mogen worden. Het terrein was duidelijk veel te klein voor zo'n kolos, en dan met rondom publiek achter een simpel dranghekje. Waarbij het ook opvallend is dat de bestuurder gas lijkt te blijven geven ook als al lang duidelijk is dat hij de bocht onmogelijk kan halen. Dit trieste verhaal zal zeker nog wel een staartje gaan krijgen.

EDIT: inmiddels is bekend gemaakt dat er twee kinderen zijn overleden, en dat er verder zeker 15 gewonden zijn.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door ViveLaFrance »

Ik zag het op het nieuws :no: Inderdaad een belachelijk klein en ondoordacht terrein voor dit evenement. Volgens de burgemeester zijn er drie doden gevallen (twee volwassenen, één kind) en vijftien gewonden waarvan zes ernstig.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door HondArd »

Wat ik nu niet snap: heeft zo'n monstertruck niet gewoon een achteruit? Er was ruimte zat om achteruit te steken, maar hij rijdt gewoon vooruit door.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door Leeuw »

Damn, vreselijk :|
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door Martin »

Niet te bevatten. Ik zag om 17.45 de traumahelikopter terug vliegen naar Nijmegen. Om 18.00 zag ik op het nieuws waar hij was geweest.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door ViveLaFrance »

Ik zag zojuist de nieuwe reclame van de C4 Cactus met in de hoek het logo van World Car Design of the Year. Citroën won natuurlijk al een aantal prestigieuze AFO-prijzen en kreeg in april dus ook een internationale designprijs. De titel World Car of the Year ging naar de Mercedes-Benz C-Klasse en daar bleef het voor het Duitse merk niet bij. Een overzicht van de prijzen:

2015 World Car of the Year: Mercedes-Benz C-Klasse (finalisten: Ford Mustang, Volkswagen Passat)

2015 World Luxury Car: Mercedes-Benz S-Klasse Coupé (finalisten: BMW i8, Range Rover Autobiography Black LWB)

2015 World Performance Car: Mercedes-AMG GT (finalisten: BMW M3 Sedan/M4 Coupé, Jaguar F-Type R Coupé)

2015 World Car Design of the Year: Citroën C4 Cactus (finalisten: Mercedes-Benz C-Klasse, Volvo XC90)

2015 World Green Car: BMW i8 (finalisten: MB S 500 Plug-in Hybrid, Volkswagen Golf GTE)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door WizardOfOss »

Vermoedelijk wou iemand uitproberen of haar auto voldoende downforce genereerde om op z'n kop te kunnen rijden: http://nos.nl/artikel/2040771-vrouw-cra ... afond.html
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door Leeuw »

haha, gaaf. Maar vervelend dat ze zwaargewond is
Plaats reactie