Kort nieuws uit de autowereld

Wat valt op in de media
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door WizardOfOss »

egmCarTech.com schreef:Ferrari releases first image of GT roller coaster from Ferrari World Abu Dhabi

Ferrari World Abu Dhabi has released the first picture of a new roller coaster that races two sets of passengers against each other on parallel tracks. The roller coaster is a part of Ferrari World that is currently under construction on the Yas Island in Abu Dhabi.

The roller coaster uses carriages of four seats to bring people around the rails in a cart that is designed like the Ferrari F430 Spider.

The GT roller coaster will be one of the 20 attractions at the new theme park. It will open its doors in the second half of 2010.
Bron

Afbeelding

Toch typisch, nog een 430. Ze lopen dus nu al achter...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door WizardOfOss »

egmCarTech.com schreef:Spkyer to produce a version of Aero X on C8 Aileron platform

Afbeelding

Earlier this year we learned that Saab’s new owner Spyker has plans to build the Aero X Concept if resources become available.

Spyker CEO Victor Muller said that he loved the car and that it “deserves to be built.”

“It’s got true ‘Saabishness’ in it,” said Muller. “It’s one of the best designs of the past five years”

Rumors around the web now state that Spyker is planning to build a version of the Aero X on the company’s C8 Aileron platform. We’re not sure when this new supercar/sports car will show up or if this rumor has any backing behind it – but we’ll find out soon enough.

Spyker made not mention of the Aero X when it recently outlined its plans for Saab through 2012. You can find out more about Spyker’s Saab plans here.
Bron
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door HondArd »

Dubai begint een beetje het nieuwe Las Vegas te worden, maar een nieuwe achtbaan met een gedateerd model is dan weer jammer.
Er zit gelukkig toch een beetje schot in het Saab-gebeuren.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door Leeuw »

Die Saab is wel een Image builder. :pompom:

En die achtbaan vind ik een beetje kinderachtig. :lolno:
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door ViveLaFrance »

Laat die Saab maar komen :kwijl:
Autointernationaal.nl schreef:Voorwielaandrijving voor kleine BMW’s

BMW werkt momenteel aan een compleet nieuw platform dat uitgaat van voorwielaandrijving en optionele vierwielaandrijving. Het onderstel is bestemd voor een nieuwe generatie Mini modellen en voor een instapper van BMW zelf. “In de klasse onder de huidige modellijn zullen wij voorwielaandrijving gaat toepassen”, zo laat CEO Norbert Reithofer weten. Momenteel beschikken alle BMW modellen standaard over achterwielaandrijving.
Het nieuwe onderstel moet in 2013 klaar zijn en debuteert dan bij de volgende generatie Mini. Die zal wederom in diverse varianten leverbaar worden. Daarnaast gaat BMW het platform gebruiken voor een eigen serie modellen. In totaal zullen 20 carrosserietypes gebruik maken van de basisarchitectuur.
BMW kiest voor voorwielaandrijving omdat het autoconcern volgens Reithofer voor de komende jaren alleen groei ziet in de klasse van de grote premiummodellen en in de compacte klasse. In de tussenliggende segmenten (waaronder die van de 3-serie) wordt geen groei verwacht. Concurrent Audi heeft de A1 klaar om te kunnen profiteren van de toenemende vraag naar kleine auto's en daar wil BMW dus tegenwicht aan gaan bieden.
Vloeken in de kerk of een logische stap? Ik zeg het laatste, want klein is in en zo vergroot BMW zijn markt op twee manieren. Al zie ik een kleine premium roadster van BMW wel voor me, een soort van premium Renault Wind :D
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door ViveLaFrance »

Autointernationaal.nl schreef:Cadillac Converj komt er niet

General Motors heeft besloten om de Cadillac Converj niet in productie te nemen. De reden is dat de auto onvoldoende premiumkwaliteit zou hebben om het Cadillac label te kunnen rechtvaardigen. Bovendien wordt de prijs te hoog als de Converj op hetzelfde uitrustingniveau gebracht wordt als bijvoorbeeld Lexus.
De beslissing is jammer, want Cadillac zou zo een mooi alternatief in handen hebben gekregen voor de Lexus CT200h. Dat General Motors bij voorbaat de Converj kansloos vindt, doet de wenkbrauwen fronsen over de concurrentiekracht van zijn donorauto, de Volt. Die wordt prijstechnisch namelijk ook gehinderd door hetzelfde, relatief dure accupakket. Het annuleren van de Cadillac heeft geen gevolgen voor de technisch identieke Opel Ampera. Die komt gewoon volgens plan in 2011 op de markt.
Ahhhhhhhhhhhh :cry: Zelden heb ik zo uitgekeken naar een Amerikaanse auto, maar helaas :(
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door HondArd »

Na de overschakeling op kettingaandrijving en dwarsgeplaatste vierpitters bij de motorfietsen was het wachten op de volgende technische knieval van BWM. Voor een Mini zou het nog kunnen, maar voor een BMW auto lijkt het me eigenlijk geen meerwaarde hebben.
Onvoldoende premiumkwaliteiten lijkt mij een geldig argument om de Converj niet te laten komen. Laten ze eerst de grotere modellen maar eens op echt premium niveau brengen zodat ze in Europa ook met de geverstigde orde mee kunnen komen, dan pas kun je de stap naar beneden maken.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door Leeuw »

Voorwielaandrijving is voor een 1 serie prima, maar het was natuurlijk wel een USP van BMW.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door WizardOfOss »

Twee keer heel erg jammer, waar gaat het toch heen met de autowereld?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Kort nieuws uit de autowereld

Bericht door WizardOfOss »

Ook uit de categorie jammer, maar je kon er op wachten:
AutoWeek.nl schreef:Frankrijk wil belasting elektriciteit voor auto’s

Het grootste voordeel van elektrische auto’s wordt in Frankrijk al weer teniet gedaan. Er wordt een belasting overwogen op elektriciteit waarmee elektro-auto’s worden ‘getankt’.

De batterijen van elektrische auto’s zijn wellicht nog duur, maar de aantrekkelijke prijs van elektriciteit maakt dit type vervoer interessant. Voor een kWh wordt bij ons ongeveer 0,25 eurocent gerekend en in Frankrijk nog iets minder. In Frankrijk gaan bij energiemaatschappij EDF (Energie de France) al stemmen op om elektriciteit die in auto’s wordt gebruikt zwaarder te belasten.

De belasting moet worden gebaseerd op het huidige TIC-systeem; zo heet in Frankrijk de brandstofbelasting. Zo moet het verlies van de huidige accijzen gecompenseerd, dat wordt geleden voor de opkomst van elektrische auto’s. Het systeem dat EDF voor ogen heeft, houdt zelfs rekening met een systeem dat via auto’s elektriciteit teruggeeft aan het centrale netwerk. Dat gebeurt wanneer er bijvoorbeeld weinig opbrengst uit alternatieve energiebronnen komt zoals wind- en zonne-energie. Wanneer op die momenten een auto niet wordt gebruikt, wordt de energie weer terug in het netwerk gebracht. Op die manier moet in de toekomst het energienetwerk optimaal worden gebuikt. Het systeem van EDF berekent precies hoeveel stroom er aan het einde van een laadperiode in een auto terecht is gekomen.
Bron
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie