Internationale verkoopcijfers

Wat valt op in de media
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Internationale verkoopcijfers

Bericht door ViveLaFrance »

Verkoopcijfers vind ik nieuwswaarde hebben, vandaar dat ik dit topic hier post. Een mod kan hem altijd verplaatsen ;)

Nederland Januari 2010

VW dendert in 2010 door en neemt gelijk een ruime afstand van 1.500 eenheden op de nummer 2 Toyota. Het gehele VW-concern is trouwens lekker begonnen aan het nieuwe jaar.
Nederlandse autoconsumenten lijken Toyota in crisistijd niet links te laten liggen, want de Aygo werd het best verkocht en de Prius en Yaris hadden eveneens een goede verkoopmaand. Wat denken jullie, komt dit door nieuwe leasecontracten en gaan de Japanners nog een klap krijgen of is de aanhang gewoon zo trouw als een hond? Ik kan me namelijk niet voorstellen gezien de middelmatige producten en de terugroepacties dat Toyota niet een stapje terug gaat doen.
Ik ben blij dat de Mégane eindelijk goed gaat verkopen, nu de Laguna nog! Bij Opel zijn ze de vorige Astra allang en breed vergeten, de nieuwe duikt weer de Top 10 in.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door HondArd »

Over de hele linie maakt Toyota alles behalve middelmatige producten. Niet alle Toyota-modellen hebben een "slechte" naam en als ze al terug gaan vallen zal de daling minimaal zijn, daar is het grootste gedeelte van de klandizie veel te trouw voor. En datgene waar Toyota nu mogelijk iets op terug gaat vallen zal het merk een veel minder slechte naam gaan bezorgen dan de vele problemen die Renault had met de Laguna. Als Renault ooit nog wil gaan scoren met dit model kan het beter de naam wijzigen, want hoe goed de Laguna III ook is, de naam is daarvoor te besmet. De Laguna scoorde vooral bij leaserijders, en die zijn eerder geneigd om te merkhoppen mocht het model tussentijds tegenvallen. De gemiddelde Toyotarijder gaat meestal echt voor het merk, ondanks tegenslagen.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door Leeuw »

ChrisRenault schreef: Nederlandse autoconsumenten lijken Toyota in crisistijd niet links te laten liggen, want de Aygo werd het best verkocht en de Prius en Yaris hadden eveneens een goede verkoopmaand. Wat denken jullie, komt dit door nieuwe leasecontracten en gaan de Japanners nog een klap krijgen of is de aanhang gewoon zo trouw als een hond?
Pas schreef ik het ook ergens, op mijn werk kiest iedereen (leaserijders) nu een Prius, en ik geef ze bijna gelijk want hij zit afgeladen vol met de mooiste gadgets voor een lagere leaseprijs en lagere bijtelling.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door WizardOfOss »

@Ard, toch knap hoe je iedere keer weer Renault er met de haren bij weet te slepen. Maar om daar dan toch maar even op door te gaan, ik denk dat de impopulariteit van de huidige Laguna niks met technische problemen van z'n voorganger te maken had. Het is eerder zoiets als de laatste Primera, een auto waar de markt domweg niet op zit te wachten. Sowieso een hatchback in een markt die door sedans (en uiteraard stationwagons) gedomineerd wordt. En met een tamelijk nietszeggend design, niet klassiek-statig, niet stoer, niet echt eigenzinnig, nee, gewoon geen uitstraling. Een probleem wat z'n voorganger vooral na z'n (toch al te late) facelift ook al had. Het bewijs: de Megane en de Scenic zijn evenmin probleemloze auto's, maar die verkopen desondanks prima.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door HondArd »

WizardOfOss schreef:@Ard, toch knap hoe je iedere keer weer Renault er met de haren bij weet te slepen.
Dat doe ik niet, dat is Chris helemaal zelf geweest
ChrisRenault schreef:Ik ben blij dat de Mégane eindelijk goed gaat verkopen, nu de Laguna nog!
WizardOfOss schreef:Maar om daar dan toch maar even op door te gaan, ik denk dat de impopulariteit van de huidige Laguna niks met technische problemen van z'n voorganger te maken had. Het is eerder zoiets als de laatste Primera, een auto waar de markt domweg niet op zit te wachten. Sowieso een hatchback in een markt die door sedans (en uiteraard stationwagons) gedomineerd wordt.
Waarom komen respectievelijk Audi en BMW dan nu ineens met een vijfdeurs? Het feit dat ze er een vaag verhaal aan proberen te hangen waarom de consument er op zit te wachten, hoeft nog niet te betekenen dat zij ineens wel, en Renault geen succces mag hebben met een vijfdeurs in het D (of hoger) segment? De BMW 5GTis nog een beetje onderscheidend ten op zichten van zijn merkgenoten, maar de A4 hatchback??????

WizardOfOss schreef:En met een tamelijk nietszeggend design, niet klassiek-statig, niet stoer, niet echt eigenzinnig, nee, gewoon geen uitstraling. Een probleem wat z'n voorganger vooral na z'n (toch al te late) facelift ook al had. Het bewijs: de Megane en de Scenic zijn evenmin probleemloze auto's, maar die verkopen desondanks prima.
Je moet op de één of andere manier een aansprekend ontwerp hebben om nog een beetje kruimels van VW mee te pikken (die scoren wel ondanks hun dodelijke saaiheid, dat doet Toyota ze niet na), maar daarnaast moet je ook qua emissiecijfers én andere kwaliteiten met de rest meekomen.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door WizardOfOss »

HondArd schreef:Dat doe ik niet, dat is Chris helemaal zelf geweest
Dan zie jij daarin een link die ik niet zie.
HondArd schreef:Waarom komen respectievelijk Audi en BMW dan nu ineens met een vijfdeurs?
Om extra kruimels van de markt mee te pikken die ze met hun andere modellen zouden missen, maar niet voor de bulk van de verkopen. Nog niet tenminste. Sowieso hebben Audi en BMW nu eenmaal een aparte positie, en kunnen daardoor eens wat proberen. De 5GT hoeft niet de slagen, die wordt desnoods als mislukt experiment weer uitgefaseerd, de gewone 5 daarentegen is wel van levensbelang voor BMW.
HondArd schreef:Je moet op de één of andere manier een aansprekend ontwerp hebben om nog een beetje kruimels van VW mee te pikken (die scoren wel ondanks hun dodelijke saaiheid, dat doet Toyota ze niet na), maar daarnaast moet je ook qua emissiecijfers én andere kwaliteiten met de rest meekomen.
Uiteraard moet een auto ook gewoon goed zijn, maar aan de kwaliteiten van de Laguna kan het niet liggen, zo beroerd is ie bij mijn weten zeker niet. Maar de klant ziet er gewoon niks in, een uitstralingsloos muurbloempje. VW daarentegen is nu eenmaal VW, die hebben ook (al dan niet terecht) een unieke positie in de markt. En hoe suf ik een Passat ook vind, het straalt toch meer uit dan een Laguna.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Maar om daar dan toch maar even op door te gaan, ik denk dat de impopulariteit van de huidige Laguna niks met technische problemen van z'n voorganger te maken had.
Denk je? Ik las laatst op Autointernationaal dat Renault Nederland veel potentiële klanten van de Laguna Coupé ziet afhaken puur om de naam Laguna. Ik zou die klanten niet eens meer willen! :P Hoe kortzichtig ik het ook vind, begrijpen doe ik het wel. Er hangen namelijk een aantal negatieve associaties aan de naam en consumenten laten zich graag leiden door korte-termijn gedachten. Wat mij betreft hoeft de naam niet aangepast te worden, maar de geruchten over naamsverandering doen wel de ronde.
Nu moet ik toch even denken aan een topman van Renault die de Laguna II een gigantische flop genoemd heeft onder de noemer "Dit nooit weer!". Ik zei toen al dat het een belachelijke uitspraak was en de verkopen van de Laguna III bevestigen dit.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door Leeuw »

Ze zijn toch ook van plan om hem een nieuwe naam te geven (huidige model)
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door ViveLaFrance »

Nederland t/m februari 2010
Nederland februari 2010

Jaaaaaaa, eindelijk eens een andere C-segment auto die het best verkocht wordt. De Mégane komt duidelijk los (waarschijnlijk door de komst van de Estate) en verslaat de Golf. Valt me nu pas op dat de C4 Picasso flink is teruggevallen :crazy: De Scénic is de Citroën al duidelijk gepasseerd en ook concerngenoot Peugeot 5008 verkoopt op dit moment beter.
Ford had een goede maand dankzij de Ka en een lichte terugval van VW. Kia en Fiat zijn terug in de Top 10.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door Leeuw »

Tjee, Hyundai en Kia in de top10 en ford op 1
Plaats reactie