Internationale verkoopcijfers

Wat valt op in de media
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:Las ook ergens dat VW hun 111.111.111.111 ste auto heeft gemaakt.
Wat doe je ons aan?! Het was de 111.111.111ste auto :puh:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door WizardOfOss »

Dat zijn er zo'n 111.111.110 teveel, na die eerste hadden ze beter moeten weten :devil:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door Leeuw »

ChrisRenault schreef:
Leeuw schreef:Las ook ergens dat VW hun 111.111.111.111 ste auto heeft gemaakt.
Wat doe je ons aan?! Het was de 111.111.111ste auto :puh:
klein detail :silent:
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:
ChrisRenault schreef:
Leeuw schreef:Las ook ergens dat VW hun 111.111.111.111 ste auto heeft gemaakt.
Wat doe je ons aan?! Het was de 111.111.111ste auto :puh:
klein detail :silent:
Yep, maar een groot verschil ;) Zoveel VW's gun ik de wereld niet.
Vive la France, Vive la Différence
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door weer een forummer »

ChrisRenault schreef:Yep, maar een groot verschil ;) Zoveel VW's gun ik de wereld niet.
mwoah, als het allemaal Karmann Ghia's waren, kon ik er best mee leven. :yummie:
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door ViveLaFrance »

F*ck it gewoon! :x Ik had een leuke uiteenzetting van het Nederlandse verkoopjaar en ineens was mijn tekst weg :frusty:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door Leeuw »

oh, dat is wel ruk zeg.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door ViveLaFrance »

Poging twee ;)

Na een relatief succesvolle decembermaand waarin bijna 11.000 auto's verkocht werden staat de teller voor heel 2010 op ruim 480.000 stuks. Zo'n 90.000 meer dan een jaar eerder.

Nederland 2010
Nederland december 2010

Altijd leuk om de laatste verkoopmaand te bekijken. Opel pakte de winst bij zowel de merken als de modellen (Corsa). Opvallend is de positie van BMW. Een zesde plek dankzij de 1-serie die tussen de bekende kleintjes op P5 staat. Weet men soms niet dat de opvolger eraan zit te komen? Of heeft BMW gewoon goede verkopers? :puh: Ik mag hopen dat één registratie voor de Laguna (samen met de Wind de slechtst verkochte Renault in december) een opmaat is voor een lekker aantal in januari 2011, want we hebben uiteraard al van doen met de facelift.

Op merkniveau is Volkswagen wederom marktleider. Toyota werd tweede met een verschil van dik 8.500 stuks. Het brons was voor Peugeot dankzij de zeer sterk verkopende 107. De Fransen bestormen het podium ten koste van Ford. Daarachter consolideren Opel en Renault hun positie, Fiat laat Citroën een plekje dalen. Deze merken scoren vooral door de verkoop van kleine, milieuvriendelijke auto's wat duidelijk te zien is aan de afwezigheid van premiummerken in de Top 10. Hyundai en Suzuki staan nu op de plekken waar vorig jaar Audi en Volvo stonden.
De Duitse premiummerken verkochten wel meer auto's, maar dalen allemaal in de lijst. Volvo moest een klein verlies noteren. Ik voorspel betere tijden in 2011 voor de Zweden als de V60 volop leverbaar is. Honda heeft grotere problemen, want dik 3.000 klanten minder zorgt voor een plaats net boven Chevrolet. Grote winnaars in 2010 waren Skoda en Kia, beide merken zagen hun verkopen ruimschoots verdubbelen. De Tsjechen hebben VAG-broeder Audi nipt ingehaald en het zou mij niet verbazen als ze dit jaar afsluiten bij de beste tien. Daihatsu krijgt het echter zwaar als de vernieuwing uitblijft, ze konden meer dan de helft minder klanten verwelkomen in de showrooms :no: Ook Lancia mag vrezen, bijna de helft eraf :( En dat is nog zonder modellen die van origine Chrysler zijn. Saab verkocht 8 auto's meer, de nieuwe 9-5 kan natuurlijk niet de kar trekken. Infiniti breidt uit, maar staat nog altijd in de buurt van de exotische merken. Hoe is het met Lada? 11 mensen durfden het aan, 3 minder dan in 2009. Rolls-Royce noteerde een stijging van 1400 procent, van 1 naar 14 klanten (allen Ghosts trouwens). Zo kan 't ook ;)

Gaan we naar de modellen. De Auto van het Jaar 2010 roeleert in Nederland, de Polo verkoopt uitstekend. Waarom zou je als VW-rijder steevast de Golf kopen? Een Polo is volwassen genoeg. Toch blijft de Golf het goed doen op plek 4. De Peugeot 107 kent een enorme opleving op P2 en verstoot daarmee zusje Aygo. Samen met de Citroën C1 kozen ongeveer 45.000 mensen voor één van de drie kleintjes van PSA-Toyota. Technisch identiek, dus eigenlijk al jaren het best verkochte model van Nederland.
Opel doet goede zaken met de Corsa en de Astra is terug van weggeweest. De Ford Ka is immer geliefd en de Fiat Panda verveelt ook nog niet. 10.500 klanten en P9 voor het Italiaantje, daarmee laat hij een hoop modernere concurrenten achter zich. De Mégane houdt Renault in de race en de Twingo verkoopt beter in verhouding tot 2009. Op plaats 20 vinden we de beste nieuwkomer namelijk de Hyundai i10. Verder doen de Chevrolet Spark, Hyundai ix35, Dacia Duster en Citroën DS3 het goed bij hun debuut.
Slecht gaat het met de Honda Civic die duidelijk aan vervanging toe is. De Insight en Jazz kunnen daarvoor niet compenseren. Renault krijgt de Laguna niet aan de man en de Fiat Bravo maakt een vrije val. Zonde! Citroën moet de nieuwe C4 nog wakker schudden. Onderaan zie ik één registratie voor de Lancia Thesis en Renault Vel Satis. Medailles voor die mensen graag! ;)
Laatst gewijzigd door ViveLaFrance op 05 jan 2011, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door Leeuw »

mooie verhaal weer Chris :thumbup:
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door WizardOfOss »

Lada exclusiever dan Rolls Royce, het moet niet gekker worden...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie