Internationale verkoopcijfers

Wat valt op in de media
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door WizardOfOss »

egmCarTech schreef:In Pictures: The Top 10 Best Selling Cars of 2010

The results are in and we now have the list of the Top 10 Best Selling Cars of 2010. The list didn’t see much change from 2009 with the Ford F-Series pickup still being the top seller in the United States. The Chevrolet Silverado performed strong enough to take back its No.2 spot.

Other changes including a decline in sales for the Toyota Camry and the Toyota Corolla, which were down 7.5 percent and 9.8 percent respectively. Honda still dominates three spots on the list with the Honda Accord, Civic and the CR-V.

1. Ford F-Series: 528,349 units sold.
Afbeelding

2. Chevrolet Silverado: 370,135 units sold.
Afbeelding

3. Toyota Camry: 327,804 units sold.
Afbeelding

4. Honda Accord (including Accord Crosstour): 311,381 units sold.
Afbeelding

5. Toyota Corolla: 266,082 units sold.
Afbeelding

6. Honda Civic: 260,218 units sold.
Afbeelding

7. Nissan Altima: 229,263 units sold.
Afbeelding

8. Ford Fusion: 219,219 units sold.
Afbeelding

9. Honda CR-V: 203,714 units sold.
Afbeelding

10. Dodge Ram: 199,652 units sold.
Afbeelding
Bron
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door ViveLaFrance »

Amerikanen en smaak.... :bonk:
Grappig om te zien dat ze de gangbare personenauto's uit het buitenland prefereren boven de eigen merken.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door WizardOfOss »

Mwah, de nummers 1 en 2 winnen het anders toch ruimschoots van de gehele Nederlandse top-10...

Bij de compactere modellen zijn de Japanners al jaren heer en meester, auto's als een Sebring, Cobalt of een wat opgefriste eerste generatie Focus maken daartegen niet echt veel indruk. De nieuwe Focus en de Cruze zouden daar komend jaar best nog wel eens verandering in kunnen gaan brengen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door ViveLaFrance »

Wat te denken van de Volt ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door WizardOfOss »

ChrisRenault schreef:Wat te denken van de Volt ;)
Hoewel dat misschien wel de belangrijkste Amerikaanse wagen in decennia is (namelijk de auto die de VS in technologisch opzicht weer op de kaart zet) lijkt het me stug dat dat echt een verkoopknaller gaat worden. Maar hij zal Chevrolet als merk wel omhoog trekken, het merk weer cool maken.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door WizardOfOss »

En zo'n zelfde rijtje van die rare eilandbewoners, met commentaar vanuit Amerikaans perspectief:
egmCarTech schreef:In Pictures: Top 10 Best-Selling Cars of 2010 in the UK

Yesterday we brought you a look at the Top 10 Best-Selling Cars of 2010 in the United States. Today, we’re going to cross over the Atlantic and see what the top 10 best selling cars were in the United Kingdom.

Right off the bat, you’ll notice that compact cars are much more popular in Europe. In the United States, the top 10 list consisted of three pickups and one compact SUV. In the United Kingdom the list is mainly dominated by compact hatchbacks, with the Nissan Qashqai crossover being the only ‘large’ vehicle to make the list.

Ford topped the list as the overall seller in 2010 by brand carrying a 13.81 percent market share.

What was the No.1 best selling vehicle in the 2010 in the UK? Let’s take a look…

1. Ford Fiesta: 103,013 units sold.
Afbeelding

2.Vauxhall Astra: 80,646.
Afbeelding

3. Ford Focus: 77,804.
Afbeelding

4. Vauxhall Corsa: 77,398.
Afbeelding

5. Volkswagen Golf: 58,116.
Afbeelding

6. Volkswagen Polo: 45,517.
Afbeelding

7. Peugeot 207: 42,185.
Afbeelding

8. BMW 3 Series: 42,020.
Afbeelding

9. Mini Cooper: 41,883.
Afbeelding

10. Nissan Qashqai: 39,048.
Afbeelding
Bron
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door ViveLaFrance »

Opvallend vind ik de afwezigheid van een A-segment auto. De Qashqai verbaast me niet eens, Engeland is behoorlijk Nissan-minded. En Opel heeft toch een land waar de nieuwe Astra meer kopers trekt dan de Golf.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door #3 Micha »

Voooooorspelbaar.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door WizardOfOss »

De positie van de 3-serie vind ik toch ook best indrukwekkend.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Internationale verkoopcijfers

Bericht door WizardOfOss »

AutoWeek schreef:Chinese automarkt groeit lekker door

Afbeelding

In het oude jaar is China opnieuw als grootste automarkt uit de bus gekomen. Er is liefst 33 procent meer verkocht dan in 2009.

In China is de totale verkoop van auto’s, vrachtauto’s en bussen toegenomen tot 18,06 exemplaren. Daarvan maakt de personenautoverkoop 13,8 miljoen stuks uit; liefst 33 procent meer dan in 2009. Daarmee is China opnieuw de grootste automarkt ter wereld. De VS is de nummer twee. Daar werd met een aantal van 11,6 miljoen auto’s en ‘light trucks’ een winst van elf procent geboekt ten opzichte van 2009.

De verwachting is dat de grootste groei er in China dit jaar wel uit is. Zo wordt de belasting op auto’s met een cilinderinhoud van 1,6-liter of minder verhoogd van 7,5 naar tien procent. Ook zijn de inruilpremies met ingang van het nieuwe jaar geschrapt. Ook wordt in grote steden het aantal aankoopvergunningen drastisch beperkt. De verwachting is dat in het nieuwe jaar de grootste groei komt uit het duurdere segment; daarbij zijn vooral de buitenlandse merken gebaat.

Die deden vorig jaar overigens ook al uitstekende zaken. Neem General Motors, het grootste buitenlandse merk, waar de verkoop met 29 procent steeg tot 2,35 miljoen stuks. Die jaar is de verwachting dat de groei afneemt tot vijftien procent. Volkswagen is het tweede grootste buitenlandse merk. Met een aantal van 1,9 miljoen stuks, steeg de verkoop met 37 procent. Van 2011 tot 2015 investeert VW 10,6 miljoen euro in de Chinese markt om die positie vast te houden.

SIAC is een partner van GM en het grootste Chinese autoconcern. Daar werd vorige week gemeld dat er 3,58 miljoen auto’s zijn verkocht. Dat is een toename van 31 procent ten opzichte van 2009.
Bron
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie