Re: Internationale verkoopcijfers
Geplaatst: 06 jul 2017, 22:13
Kun je daar iets concreter in zijn? Ben wel benieuwd
AutoforumOnline.nl de site voor autoliefhebbers van alle merken.
https://autoforumonline.nl/
Zoals: alle modellen met een hybridelijn aanbieden, meer motoren in de Jazz, dezelfde Jazz meteen ook in Europa aanbieden als hij wordt aangeboden in Japan….. Nee, gingen ze bij Honda allemaal niet doen want ze geloven heilig in hun eigen producten en hun strategie. Ligt dus niet zozeer aan de importeur/dealers dat Honda rommelt in de marge, het is de directie die roet in het eten gooit. Ze konden een jaar of 10-15 geleden meer CTR’s slijten in Europa als ze ook in het wit werden verkocht. Maar de in de UK gemaakte witte CTR’s waren enkel bedoeld voor de Japanse/Aziatische markt.ViveLaFrance schreef:Kun je daar iets concreter in zijn? Ben wel benieuwd
Ligt denk ik ook aan hoeveel kilometers ze per stuk maken. Een Giulia lijkt mij een echte zakenauto en zal eerder 30-40.000km per jaar maken. Dan hoef je er in absolute aantallen niet veel van af te zetten, relatief vaak zal je ze op de weg wel tegenkomen. In tegenstelling tot een Space Star. Met 15.000km per jaar heb je het denk ik wel gehad en moet je er minimaal het dubbele/drievoudige van afzetten wil je ze even vaak op de weg kunnen zien.nvdw schreef:Ergens heb ik ooit gelezen dat van een model auto toch wel minimaal 3.000 exemplaren moeten rondrijden wil je hem in dit land met de nodige regelmaat tegenkomen.
Bijzonder, want het oude model ging ongeveer 4.000 keer over de toonbank in Nederland. Zoals gezegd doet de nieuwe slechts 159 stuks. Misschien zie jij dagelijks de Honda-verkoper naar de dealer rijden in zijn demo-CivicWizardOfOss schreef:Toch zie ik de nieuwe Civic vrij regelmatig rijden, aanzienlijk vaker in ieder geval als het oude model.
De Tiguan is dan ook nog nooit zo succesvol geweest. Na zes maanden is een nieuw record al binnen en is de afzet van vorig jaar bijna verdubbeld. Ateca en Kodiaq doen samen 1.614 stuks tegenover 3.359 Tiguans.WizardOfOss schreef:Wat me in het straatbeeld ook wel opvalt is dat de Tiguan heel snel een alledaagse verschijning is geworden, terwijl ik de Ateca en zeker de Kodiaq maar zeer zelden zie. Vooral van die laatste vind ik dat toch wel opmerkelijk.
Grappig, ik heb de nieuwe Swift (en Civic) alleen nog maar bij de Groningse dealer (Fleming) gezien. Zij hebben nu al een tijdje Honda erbij genomen, maar in het straatbeeld is het amper te merken. Ooit waren ze veel actiever. Tesla's zie ik voor mijn gevoel vaker sinds Groningen een eigen showroom heeft.nvdw schreef:Ik woon precies in een driehoek van behoorlijk actieve Suzuki-dealers dus de nieuwe Swifts en Ignissen fluiten me hier om de oren.
Eigenaren van een Civic IMA zijn daardoor waarschijnlijk naar de concurrentie gegaan, maar wat betreft hybride hebben ze natuurlijk ook een aantal keer de plank flink misgeslagen met de Insight en Jazz Hybrid. Europa is simpelweg niet belangrijk genoeg voor Honda om een fatsoenlijk modellenbeleid te voeren. Geen opvolging voor de Accord, HR-V en FR-V heeft toch zijn sporen nagelaten.HondArd schreef:Zoals: alle modellen met een hybridelijn aanbieden, meer motoren in de Jazz, dezelfde Jazz meteen ook in Europa aanbieden als hij wordt aangeboden in Japan…..
Dankbaarheid lijkt me hier op zijn plaatsHondArd schreef:Ze konden een jaar of 10-15 geleden meer CTR’s slijten in Europa als ze ook in het wit werden verkocht. Maar de in de UK gemaakte witte CTR’s waren enkel bedoeld voor de Japanse/Aziatische markt.
Maar ze willen wel meer auto's afzetten in Europa, vind ik het een beetje ongepast om eerst wel aan de dealers te vragen wat ze wel kunnen verkopen, om de goede ideeën vervolgens naar de prullenbak te verwijzen. Tja, dan vraag je er gewoon om om een merk in de marge te blijven.ViveLaFrance schreef:Europa is simpelweg niet belangrijk genoeg voor Honda om een fatsoenlijk modellenbeleid te voeren.
Minister Kamp is vast veel verjaardagen vergetenWizardOfOss schreef:Maar wat betreft de Tiguan versus z'n zusjes, het is niet zozeer die waarneming die me verbaasd, maar vooral het feit dát hij zoveel beter verkoopt. Waarom in vredesnaam? Zouden de VW-dealers erg scheutig met kortingen zijn of zo?
Misschien heeft Honda iets aan het nieuwe handelsverdrag tussen de EU en Japan waardoor 99% van de importheffingen komt te vervallen. Al produceert Honda natuurlijk veel auto's in Europa.HondArd schreef:Maar ze willen wel meer auto's afzetten in Europa, vind ik het een beetje ongepast om eerst wel aan de dealers te vragen wat ze wel kunnen verkopen, om de goede ideeën vervolgens naar de prullenbak te verwijzen. Tja, dan vraag je er gewoon om om een merk in de marge te blijven.