Spyker en SAAB

Wat valt op in de media
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Spyker en SAAB

Bericht door Martin »

Victor Müller heeft in een interview met Svenska Dagbladets verteld dat hij financier Antonov weer bij Spyker wil betrekken.
lees hier het volledige interview.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Spyker en SAAB

Bericht door Leeuw »

Grappemaker... :D
Ik heb het helemaal gelezen, maar ik snap het niet.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Spyker en SAAB

Bericht door ViveLaFrance »

Word ik geacht Zweeds te kunnen? :lol:
Zal GM leuk vinden! Antonov was een struikelblok voor de Amerikanen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Spyker en SAAB

Bericht door Martin »

Google geeft een aardige vertaling, maar mijn bron was: ZIbb

Antonov heeft twee contracten moeten tekenen dat hij er buiten blijft. (Aldus de google vertaling)
Stap eens op de fiets
Jorg
.
.
Berichten: 136
Lid geworden op: 11 feb 2010, 21:39
Contacteer:

Re: Spyker en SAAB

Bericht door Jorg »

Viktor Muller heeft nog een leuke rekening openstaan bij een klant, 640 miljoen als ik het goed heb. Wel in die tussentijd een automerk overgekocht.
The Future Is One Legend Ahead
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Spyker en SAAB

Bericht door weer een forummer »

Ik blijf het een domme actie vinden van Müller. Het ene kansloze merk koopt het andere kansloze merk. Dit zou wel eens de dood van Spyker kunnen betekenen.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Spyker en SAAB

Bericht door Martin »

Laatste alinea uit het artikel vertaald door Google. Je krijgt het idee dat, als alles is getekend GM de terugkomst van Antonov niet kan of wil tegenhouden. De Zweedse regering zal daar echter anders over denken. Antonov probeert daarom zijn naam te zuiveren door onafhankelijk onderzoek
Vladimir Antonov heeft een contract met GM waarin de twee partijen overeengekomen dat de Russische zakenman niet terug naar Spyker biljättens kan krijgen zonder toestemming. Svenska Dagbladet Näringsliv, dus probeerde gisteren, zonder succes, te bereiken GM vertegenwoordigers. Maar Tom Wilkinson, persvoorlichter bij GM, eerder heel duidelijk geweest:

-Wanneer de deal sluit, is het hun eigen zaak. Dan zijn we uitgegroeid tot een leverancier en investeerder, "hij vertelde SvD Näringsliv paar weken geleden.
@W.E.F: dat zou inderdaad de dood voor Spyker kunnen betekenen. Tijdens de aandeelhouders vergadering gaf V.M. aan dat de kans bestaat dat Spyker uiteindelijk wordt afgestoten. Officieus voegde hij er later aan toe dat die kans echter klein is. Moeilijk te zeggen wat zijn werkelijke plannen of scenario's zijn. Daar ga ik verder niet over speculeren.

Wat hij na de vergadering ook afzwakte, was de opmerking dat Spyker proletarisch kan winkelen bij SAAB. Hiermee zou hij hebben bedoeld dat het onderdelen magazijn en faciliteiten van SAAb ter beschikking staan aan Spyker.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Spyker en SAAB

Bericht door Leeuw »

Zelf zie ik Spyker liever sterven dan Saab, eigenlijk na het eerste ontwerp Maarten van de Bruin is het nooit iets geweest.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Spyker en SAAB

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:Zelf zie ik Spyker liever sterven dan Saab, eigenlijk na het eerste ontwerp Maarten van de Bruin is het nooit iets geweest.
Juist! Ik gun Spyker alles, maar het lijkt niet te lukken. Neem alleen al de SSUV, hoe traag kun je een auto op de markt brengen? Als de sjeiks echt in de rij stonden voor dit monster dan liep de introductie vast niet zo raar. De wisseling van motor heeft daar weinig invloed op.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Spyker en SAAB

Bericht door Jurjen »

Ik vind dit nog steeds een van de meest gedurfde acties in de autowereld. Laat iedereen vooral niet vergeten dat het kleine bedrijfje Spyker en niet zoveel mee te maken heeft, die zijn vooral naamgever. Het geld komt ergens anders vandaan.

Onder de streep is het Victor Muller geweest die Saab gered heeft, en aangezien hij al eerder grote bedrijven groter gemaakt heeft zie ik met zijn harde werk prima kansen voor Saab.
Plaats reactie