Spyker en SAAB

Wat valt op in de media
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Spyker en SAAB

Bericht door Martin »

Wat is SAAB (lees VM) weer bezig.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Spyker en SAAB

Bericht door ViveLaFrance »

Ja, Victor is een volhouder. En elke keer als ik iets lees over Saab denk ik "Ja doen, maakt niet uit wat en hoe en met wie, maar laat Saab vooral doorbouwen" :puh:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Spyker en SAAB

Bericht door nvdw »

Wel, de kogel is door de kerk: Swedish Automobile, de koepel waar Saab en Spyker onder vallen, heeft Spyker nu verkocht. Aan een of andere vage investeerderstent in Connecticut voor 32 miljoen euro. Geen flauw idee wat ze voor die 32 miljoen krijgen, maar de productiefaciliteit sowieso niet: Spykers worden in opdracht gebouwd in Coventry. Wat er nog in Zeewolde staat, is mij niet duidelijk. Ergo: de investeerders kopen vooral de naam. Victor Muller blijft bovendien chef de campagne van Spyker.

Hoe het verder gaat met Swedish Automobile en Saab? Alle hoop is nu blijkbaar gevestigd op de aankoop van 245 miljoen euro aan aandelen door Pang Da, maar daar is toestemming van de Chinese regering voor nodig (en ik heb uit een goede bron vernomen dat de waarschijnlijkheid daarvan minder vanzelfsprekend is dan de officiële berichtgeving doet vermoeden). Pang Da zal die poen willen investeren om nog iets terug te zien van de centen die zij hebben overlegd voor die 2000 Saabs, geld dat ze nooit terugzien als de tent op de fles gaat...
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Spyker en SAAB

Bericht door Leeuw »

tsss :no:
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Spyker en SAAB

Bericht door nvdw »

LMAO:
persbericht schreef:The indicative terms of the transaction envisage net proceeds to Swan of approximately EUR 32 million if and when the sale would become wholly unconditional. Since the Spyker assets are pledged to Tenaci Capital B.V. (Tenaci) the net proceeds of a sale will be used to redeem Swan’s debt to Tenaci.
Tenaci is Mullers eigen investeringsfonds.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Spyker en SAAB

Bericht door ViveLaFrance »

Ik zie door de bomen het bos niet meer :bonk:
Als Saab maar blijft bestaan :shiny:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Spyker en SAAB

Bericht door nvdw »

Haha, het gaat mijn pet ook te boven hoor. Muller is volgens mij heel handig in schuiven met geld en aantrekken van investeerders. De vraag is of Saab en Spyker middelen waren om dat doel te bereiken of een doel dat met die middelen bereikt moest worden. Op gummen.org loopt er ook een heel interessant draadje over.

Dat investeringsfonds is overigens van een Amerikaanse coureur c.q. autoliefhebber. Die wil met Spyker ook weer de racerij in. De centen gaan naar Tenaci (Mullers eigen investeringsvehikel) en die betalen daar weer een lening aan Vladimir Antonov mee af (CPP in Coventry dat de Spykers bouwde, is van Antonov).

Mijn idee over Saab? Ik vermoed een herhaling van het MG Rover-debacle. Belastinggeld foetsie, de toplaag neemt het nodige mee en de restanten zijn voor de aasgieren...
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Spyker en SAAB

Bericht door HondArd »

Ik denk dat die hele koehandel het merk meer kwaad dan goed doet. Uiteindelijk moet je weer het vertrouwen gaan krijgen van de (eigenzinnige) consument. En dat vertrouwen komt pas weer terug als Saab minimaal ettelijke jaren in dezelfde handen blijft. Mijn baas bijvoorbeeld rijdt Saab (een 9-3), maar als hij weer eens naar de garage moet voor regulier onderhoud weet hij niet waar hij moet zijn en is het vaak maar de vraag of de onderdelen er tijdig zijn. En zijn die dan van dezelfde kwaliteit? Zijn volgende auto van de zaak gaat dan waarschijnlijk geen Saab meer worden.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Spyker en SAAB

Bericht door nvdw »

Dat er met geld geschoven wordt is niet het punt. Er worden al maanden geen auto's verkocht, dat is veel erger.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Spyker en SAAB

Bericht door HondArd »

Ja, maar dat schuiven met geld heeft wel tot gevolg dat de huidige klanten die hun Saab willen blijven rijden, ook al is die maar een paar jaar oud, niet voor fatsoenlijk onderhoud meer kunnen aanbieden.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie