Auto van het Jaar 2012

Wat valt op in de media
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2012

Bericht door ViveLaFrance »

De officiële jury is eruit. De Chevrolet Volt/Opel Ampera is Auto van het Jaar 2012 :clap: Via een livestream was de bekendmaking te volgen en ik moet zeggen dat het erg leuk is. Je ziet alle landen voorbijkomen en de punten worden opgeteld. De eerste editie was echter niet heel spannend, omdat het duo al snel een voorsprong nam.

Uitslag

Chevrolet Volt/Opel Ampera - 330 punten
Volkswagen Up! - 281 punten
Ford Focus - 256 punten
Range Rover Evoque - 186 punten
Fiat Panda - 156 punten
Citroën DS5 - 144 punten
Toyota Yaris - 122 punten

Voor Opel was het de vierde overwinning na de Kadett in 1985, Omega in 1987 en Insignia in 2009.
De Ford Focus stond ook nu weer op het podium. De tweede generatie werd eveneens derde in 2005 en zoals bekend werd de Focus I Auto van het Jaar in 1999. Sterk nummer dus :)

De AFO-verkiezing loopt nog even door :)
Laatst gewijzigd door ViveLaFrance op 05 mar 2012, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2012

Bericht door WizardOfOss »

Jammer dat de DS5 zo matig heeft gescoord, de positie van de Evoque verrast me daarentegen wel. En de Up! boven de Panda, tsja...

Maar een winnaar waar ik prima mee kan leven, ook al is de uitwerking nog zeker niet perfect, dit zal voor de nabije toekomst toch het meest levensvatbare concept voor primair elektrische auto's zijn.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2012

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:En de Up! boven de Panda, tsja...
Is inderdaad twijfelachtig, maar gelukkig heeft ie niet gewonnen :)
WizardOfOss schreef:Maar een winnaar waar ik prima mee kan leven, ook al is de uitwerking nog zeker niet perfect, dit zal voor de nabije toekomst toch het meest levensvatbare concept voor primair elektrische auto's zijn.
Mee eens. Aan het eind van de dag is de techniek een logische stap vooruit. Opel zit in een dip in Europa, dus zo'n prijs komt als geroepen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Auto van het Jaar 2012

Bericht door Leeuw »

ChrisRenault schreef:
WizardOfOss schreef:En de Up! boven de Panda, tsja...
Is inderdaad twijfelachtig, maar gelukkig heeft ie niet gewonnen :)
Wat is er mis met de Up! In diverse opzichten is de Up de betere/modernere.
Zoals jullie weten ben ik alles behalve een VW liefhebber en wel een fiat fan, maar met de up is wel heel erg weinig mis.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Auto van het Jaar 2012

Bericht door Martin »

Daarbij, hoeveel is de Panda veranderd ten opzichte van de vorige? Voldoende om hem echt als nieuwe auto te zien?
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Auto van het Jaar 2012

Bericht door ViveLaFrance »

De Panda teert inderdaad nog op zijn voorganger en is gewoon volwassen geworden. VW heeft zeker geen slechte auto afgeleverd, maar ik vind dat er onnodig bespaard is.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2012

Bericht door WizardOfOss »

Waarom ik de Panda boven de Up! had verkozen heb ik bij het duel ook al toegelicht: de Up! is wat mij betreft een erg goed uitgevoerde kleine auto, maar wel eentje van de oude stempel: bezuinigen waar het maar kan, nadrukkelijk een goedkope auto. De Panda komt op mij veel meer als een kleine, maar desondanks volwaardige auto. Een kleine auto die je rijdt omdat je niet groter nodig hebt, niet omdat je niet meer kan betalen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Auto van het Jaar 2012

Bericht door Leeuw »

WizardOfOss schreef:Waarom ik de Panda boven de Up! had verkozen heb ik bij het duel ook al toegelicht: de Up! is wat mij betreft een erg goed uitgevoerde kleine auto, maar wel eentje van de oude stempel: bezuinigen waar het maar kan, nadrukkelijk een goedkope auto. De Panda komt op mij veel meer als een kleine, maar desondanks volwaardige auto. Een kleine auto die je rijdt omdat je niet groter nodig hebt, niet omdat je niet meer kan betalen.
Tja en ik heb dat juist andersom. De Panda vind ik ouderwetser, de Up! juist doordacht en modern. (o.k. kofferbak is wel heel erg karig) Toen jij dat schreef dacht ik dat je op de panda doelde met oude stempel
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Auto van het Jaar 2012

Bericht door WizardOfOss »

Dat is wellicht wel het moeilijke, ik kan me voorstellen dat de Up! puur rationeel bekeken domweg beter is, er is duidelijk wel over over nagedacht. Maar dingen als kaal plaatwerk en ook andere spaargevalletjes associeer ik eerder met de oer-Panda dan met hedendaagse auto's.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Auto van het Jaar 2012

Bericht door Leeuw »

Ja maar als het bespaard en goed oogt? wat is dan het probleem. De delen in het interieur ogen goed.
Nogmaals de kofferbak is gewoon te.
Plaats reactie