Je voelt je lekkerder in... een Toyota Urban Cruiser?

Wat valt op in de media
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Je voelt je lekkerder in... een Toyota Urban Cruiser?

Bericht door ViveLaFrance »

Is ook een marketingmiddel en slaat nergens op. Of staan de aandeelhouders op springen? "We willen tweede worden, hoort u dat? Tweede gaan wij worden". SOD OFF!!!
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Je voelt je lekkerder in... een Toyota Urban Cruiser?

Bericht door HondArd »

ViveLaFrance schreef:Het zal mij dan ook niet verbazen als VW in de loop der tijd opnieuw merken gaat overnemen om de gewenste positie te bereiken.
Ik vraag me af of al die merken zitten te wachten op een mogelijke overname door VAG. Alles staat of valt uiteraard met de zak met geld die VAG meebrengt, maar voor hetzelfde geld zeggen die merken (aandeelhouders) dat ze die TSI rommel niet onder de motorkap van hun over te nemen merk willen, om maar eens een pijnpunt van VAG op te noemen. Best mogelijk dat ze zeggen: dan maar wat minder geld maar wel bij een concern wat kwalitatief een goede/veel betere indruk maakt. Toyota, Hyundai/Kia, Honda, Renault/Nissan...
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Je voelt je lekkerder in... een Toyota Urban Cruiser?

Bericht door nvdw »

Wat veel interessanter is dan de grootste zijn is de best renderende zijn. Als ik tien miljoen auto's per jaar weet te verkopen dan kan ik wel leuk gaan schreeuwen dat ik groter ben dan Toyota of GM maar als ik per auto een tientje moet toeleggen dan zegt dat vrij weinig. Het is een beetje zoals de trojka die roept dat Griekenland weer een overschot op de begroting heeft, terwijl de torenhoge rentelasten niet worden meegerekend, bijna één op de drie Grieken werkloos is en de Grieken die nog wel werk hebben soms al een jaar op hun salaris wachten.

Ik denk dat die enorme merkenportfolio van Volkswagen juist de rem is op dat hele plan om in 2018 de grootste te zijn. Toyota en Hyundai-Kia doen het grotendeels op eigen kracht, terwijl de koek bij de VW-groep over veel meer divisies verdeeld is (los van de niet-autodivisies, zoals de eigen financieringstak of onderdelenfabrieken, want die hebben ze allemaal). Er zullen ongetwijfeld mensen bij VAG zijn die de champagne ontkurken op het moment dat die Piëch is opgekrast. Die is in zijn functie als commissaris nog altijd de drijvende kracht achter leuke, maar voor het concern pertinent zinloze aankopen als Bugatti, Lamborghini en Ducati. Zorgenkindjes als General Motors en vooral Ford zijn juist radicaal de andere kant op gegaan door enorm in het aantal divisies te snoeien. Ik denk dat het Suzuki-debacle al heeft aangetoond dat simpelweg je volume 'aankopen' lang niet zo eenvoudig is als het lijkt, ook al bulk je van de liquide middelen om zo'n relatief kleine fabrikant op te kopen.

Volkswagen en al zijn merken hebben één grote zwakte: Europa als thuismarkt. Duitsland is een positieve uitzondering, vandaar dat de groep in Europees opzicht zo goed afsteekt bij de rest, maar een merk als Seat laat zien hoe kwetsbaar die positie is. Het strijdtoneel van vandaag is Zuidoost-Azië: Thailand, India, de Filippijnen, Indonesië. Daar hebben Toyota en Hyundai het aanmerkelijk beter voor elkaar dan Volkswagen. Zoals gezegd, de poging om marktaandeel via Suzuki te kopen is dus faliekant mislukt. De strategie zal nu wel zijn om het dan maar zelf te doen, maar de achterstand op de Japanse en Koreaanse merken is heel groot.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Je voelt je lekkerder in... een Toyota Urban Cruiser?

Bericht door Leeuw »

Heeft VW ook net niet aangekondigd om met een nieuw(?) budget merk te komen
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Je voelt je lekkerder in... een Toyota Urban Cruiser?

Bericht door ViveLaFrance »

Daar praten ze al jaren over en zou in de loop der tijd inderdaad werkelijkheid moeten worden. Seat en Skoda worden sowieso (alweer) anders gepositioneerd om de gewenste positie van 's werelds grootste autobouwer te krijgen, maar of daar minder overlap door ontstaat? :bonk: Audi wordt al aan alle kanten intern aangevallen en als Skoda hogerop gaat lijkt mij dit voor het merk Audi niet handig. BMW en Mercedes hebben het in dat opzicht iets makkelijker en lijken vooral elkaar in de gaten te houden (Mercedes toont in Peking een voorbode van een 'SUV-Coupé' à la X6).
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie