De Brand Store: is dat wat?

Wat valt op in de media
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

De Brand Store: is dat wat?

Bericht door nvdw »

Mini heeft een Brand Store in Amsterdam geopend, schrijft AutoWeek. Het is alleen een kijkwinkel, want kopen of een proefrit maken kan er niet. Volgens mij zit de toko in de voormalige ABN Amro aan het Leidseplein in Amsterdam.

Ik had er wellicht een waan van de week van kunnen maken, maar we kunnen er ook hier over discuzeuren. Is dat nou wat, een showroom in de grote stad als uithangbord van je merk? Werkt dit alleen voor 'premium' merken of ook voor Opel of Kia? Ik vind het voor de autobranche wel een opvallende stap: komen ze eens een keer naar het publiek toe, in plaats van dat het publiek maar naar die glaspaleizen op saaie industrieterreinen moet komen. THOUGHTS PLZ
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: De Brand Store: is dat wat?

Bericht door Martin »

Bijna een jaar geleden lanceerde ik al een plan voor een "Alfa Romeo store". Zo'n vreemd idee vind ik het dus niet. Ik denk echter niet dat het voor elk merk gaat werken.
In het verleden zaten garages en dealers vaak in het centrum van dorp of stad. Die zijn echter allemaal naar industrieterreinen verbannen. Dat ze op deze manier weer terug komen, is dan wel weer grappig.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: De Brand Store: is dat wat?

Bericht door ViveLaFrance »

Zo nieuw is het niet, menig merk (bv. Alfa in Groningen, Utrecht...) huurt in Nederland met enige regelmaat een pandje in het centrum van grote steden om daar een tijdje het merk uit te doen stralen. En we kennen natuurlijk Peugeot Experience waar nog meer mogelijk is dan bij Mini in A'dam. Ik vind het echter passen bij een merk als Mini. Lijkt me ideaal om de consument te laten weten dat ze nog steeds hip en modern zijn.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: De Brand Store: is dat wat?

Bericht door nvdw »

Tijdelijk een leegstaand pandje huren, dat komt inderdaad vaker voor. Zelfs Dacia heeft recent nog voor twee weken een 'showroom' met wat Dusters vlakbij de PC Hooftstraat gehad, maar dat was juist vanwege de ironie :)

Deze winkel lijkt permanent. Het past wel in een trend waarbij het rijden met een auto echt geen voorwaarde meer is om er een te gaan kopen. Ik heb in mijn vorige leven al genoeg persberichten gezien van merken die trots melding maakten hoeveel mensen een bepaalde auto al hadden besteld voordat het ding überhaupt bij de dealer stond. Die hebben die auto dus 'ongezien' gekocht.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: De Brand Store: is dat wat?

Bericht door Leeuw »

Volgens mij is de helft van de Champs Elysee een Brand Store, ik vind het wel wat hebben een 3d reclame board
Plaats reactie