Renault UK zet het mes erin

Wat valt op in de media
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Renault UK zet het mes erin

Bericht door nvdw »

Dat klopt, die opmerking is voor mijn rekening. Maar kijk ook even op Renaults Australische site: geen Laguna, geen Wind, geen Espace, geen Modus...
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Renault UK zet het mes erin

Bericht door ViveLaFrance »

Maar wel de eveneens rechtsgestuurde Mégane (RS), Mégane CC, Clio RS, Fluence, Latitude, Koleos en een drietal bestelwagens. Merendeel is een nichemodel. Ik kan me best indenken dat ombouwkosten een stimulans is om modellen te schrappen, maar het niet winstgevend zijn van Renault UK is toch echt de hoofdreden.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Renault UK zet het mes erin

Bericht door WizardOfOss »

Megane en Clio worden dan blijkbaar toch nog in voldoende aantallen verkocht om een rechtsgestuurde variant in stand te houden. Fluence is ook gewoon een Megane. Latitude en Koleos zullen al dan niet onder een andere merknaam op enkele andere rechtsgestuurde markten ook nog wel verkocht worden, denk aan bijvoorbeeld Maleisië, Indonesië of Zuid-Afrika.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Renault UK zet het mes erin

Bericht door ViveLaFrance »

Renault is een klein merk in Australië, ze hebben slechts 20 dealers, dus minder kosten ergo sneller winstgevend. In de UK is Renault beduidend groter. Daarnaast zijn de Fransen niet populair onder de Britten. Peugeot en Citroën worden meer gewaardeerd en uiteraard zijn Ford en Vauxhall vaste waarden in de verkooplijsten. Oftewel, sterkere concurrentie. Met een groter gamma ben je dan eerder de pineut in tegenstelling tot bijvoorbeeld Renault Australië. Voor merken als Renault blijven dit exotische landen. Neem Maleisië, daar kun je de Laguna alleen krijgen als Coupé. In West-Europa ondenkbaar, maar daar rendabel.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Renault UK zet het mes erin

Bericht door WizardOfOss »

Ik had het vooraf niet opgezocht, maar dacht dat Renault in Maleisië toch groter was. Ze hebben daar naast de Koleos alleen de feestmodellen...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Renault UK zet het mes erin

Bericht door nvdw »

ChrisRenault schreef:Ik kan me best indenken dat ombouwkosten een stimulans is om modellen te schrappen, maar het niet winstgevend zijn van Renault UK is toch echt de hoofdreden.
Dat lijkt me evident Chris. Maar dan nog snap ik niet waarom een auto als de Laguna de aks krijgt. Dan kun je volgens mij haast nog beter een voorraad van die rechtsgestuurde dingen produceren zodat je ze in elk geval tot aan de komst van het nieuwe model nog kunt verkopen. Nu uitstappen betekent simpelweg einde, basta voor de Laguna in het Verenigd Koninkrijk. Of je moet van heel goeden huize komen en weer iets moois neerzetten. Maar tegen die tijd kun je je klanten allemaal weer uit BMW's en Audi's gaan praten.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Renault UK zet het mes erin

Bericht door ViveLaFrance »

Vind ik ook erg rigoreus :yes:
Op AW las ik dat het marktaandeel van de Laguna binnen Renault in Nederland zo'n 3% is. De Laguna II was soms goed voor 25% van de verkopen. Maandelijks worden er zo'n 100 Laguna's verkocht. Ik mag toch hopen dat in de UK meer kopers zijn te verleiden...
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie