Renault UK zet het mes erin

Wat valt op in de media
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Renault UK zet het mes erin

Bericht door nvdw »

Autocar schreef:Renault UK slashes model range

Renault UK will swing the axe and kill off four significant models from its range, including the once strong-selling Laguna, next February. The drastic action will account for the complete Laguna range, including the coupe, plus the Wind roadster, both variants of the Modus and Espace and the Kangoo and Trafic passenger versions.
“We have a corporate target to be profitable in all the countries that Renault sells cars and that demands tough action in the UK,” says the company.
The UK operation is understood to have been loss-making for a number of recent years, possibly back to 2006.
Interestingly, the cutbacks only affect the UK — all other European markets will continue to sell their existing ranges — even though markets like Spain and Italy are hugely down in 2011. (...)
Voor wie het complete artikel wil lezen, even op de link klikken.

Natuurlijk zijn bovenstaande modellen geen hardlopers, en er zit wat uitlopend spul tussen, maar blijkbaar heeft Renault er geen zin meer in om ze in rechtsgestuurde vorm te blijven bouwen. De order om te snoeien komt namelijk vanuit Frankrijk. Het mes gaat ook in het dealernetwerk.

Dat betekent (zegt Autocar) dat volgend jaar veel zal afhangen van de nieuwe Clio. In 2012 komen ook de elektrische auto's beschikbaar maar die zullen (nog) niet voor grote aantallen zorgen.

Punt is alleen: als je in een competitieve markt als deze helemaal niets meer aanbiedt, dan ben je die klanten waarschijnlijk voorgoed kwijt, of je moet met iets heel goeds op de proppen komen om ze weer terug te winnen...
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Renault UK zet het mes erin

Bericht door ViveLaFrance »

Lekker drastisch :crazy:
Gek genoeg wordt de garantieregeling opgewaardeerd als soort van compensatie en reactie op positieve betrouwbaarheids- en tevredenheidsresultaten. Renault leeft in een tijd vol ironie.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Renault UK zet het mes erin

Bericht door Leeuw »

Tja, ik denk dat Renault heb moeten kiezen tussen 2 kwaden
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Renault UK zet het mes erin

Bericht door WizardOfOss »

Inderdaad wel erg drastisch. Zeker voor de Laguna vind ik het toch een gewaagde stap, ook al is het huidige model een flop, over een paar jaar biedt een nieuw model ook nieuwe kansen. Door nu helemaal uit dat segment te stappen wordt een terugkeer alleen maar lastiger.

Dat het alleen in Engeland zo extreem gaat zal inderdaad wel met het stuur aan de verkeerde kant te maken hebben, misschien moeten die achterlijke eilandbewoners toch maar een keer omschakelen...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Renault UK zet het mes erin

Bericht door nvdw »

In other news: Dacia maakt in 2012 eindelijk zijn entree in het Verenigd Koninkrijk. Dat zal de pijn wel iets verzachten, maar de auto's zijn natuurlijk geen alternatief voor de Laguna of de Espace.

Waar het me nog om ging is dit:
Punt is alleen: als je in een competitieve markt als deze helemaal niets meer aanbiedt, dan ben je die klanten waarschijnlijk voorgoed kwijt, of je moet met iets heel goeds op de proppen komen om ze weer terug te winnen...
Ik heb geen idee wanneer, en of, Renault met een nieuwe Laguna komt. Het zal niet 2012 zijn, hooguit 2013, misschien zelfs 2014. Tot die tijd staat Renault in de UK met lege handen. Dus inderdaad kiezen tussen twee kwaden: of doormodderen met het huidige model totdat de nieuwe er is, of nu al je verlies nemen om je de kosten van zo'n exercitie te besparen.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Renault UK zet het mes erin

Bericht door ViveLaFrance »

Logische gedachte, maar andere landen houden deze modellen wel. En iets zegt me dat er in de UK meer Laguna's over de toonbank gaan dan in bijvoorbeeld België en Nederland.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Renault UK zet het mes erin

Bericht door nvdw »

Het gaat dan ook ongemeen slecht met Renault in de UK. Zie de stats HIER. Dat is eventjes 28,7 procent in de min ten opzichte van jan-nov 2010. Aan het 'concern' of de algemene economie ligt het niet, want Nissan zit wel in de plus en de stijgers zijn de leden van het Duitse premiumtrio. Zowel Peugeot als Citroën liggen voor op Renault.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Renault UK zet het mes erin

Bericht door ViveLaFrance »

Ja, dat kan toch? In de rest van Europa doet Renault het structureel beter dan PSA. Het kan dat een land de modellen links laat liggen. Juist een moment om te reageren. Nou, Renault UK kiest ervoor om het programma te verkleinen. Beetje makkelijk, maar schijnbaar nodig om winstgevend te blijven.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Renault UK zet het mes erin

Bericht door WizardOfOss »

Kiest Renault UK daarvoor of stoppen ze vanuit Frankrijk domweg met de productie van de rechtsgestuurde varianten?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Renault UK zet het mes erin

Bericht door ViveLaFrance »

Geen idee, ik heb het nergens gelezen. In dit topic wordt het echter geïnsinueerd. Australiërs kunnen trouwens ook Renaults kopen...
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie