Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
Paar weken geleden gereden in de nieuwe E63. Op een ander forum vroegen ze naar een verhaaltje, dus ik dacht dat het hier misschien ook wel leuk was om te plaatsen.
Dit weekend heeft mijn vader een proefrit gemaakt in de nieuwe E63 S AMG 4matic. De auto was gespoten in Palladium zilver en was voorzien van het Night Pakket.
Het Night Pakket zorgt ervoor dat alle zilveren details zwart worden, zoals de bumper voor, paneeltje in de sideskirt en de diffusor en uitlaten.
Ook de spiegels zijn zwart met dit pakket zwart gespoten. Dit zorgde ervoor dat de auto er vrij anoniem uitzag. Op zich niet erg, want zonder Night Pakket is het uiterlijk wel iets over de top, maar de voorkant werd er wel erg zwart door, niet erg mooi, vond ik. Verder ziet de auto er behoorlijk indrukwekkend uit.
Het interieur zag er werkelijk prachtig uit. Het sportstuur was lekker klein en dik, dit in tegenstelling tot de E55 waar hij nogal dun en groot is, wat niet erg lekker stuurt. Ook was hij voorzien van alcantara op de tien voor twee positie, wat echt heerlijk vast pakt.
Vervolgens maar snel op de start-button gedrukt. Meteen komt er een behoorlijk indrukwekkend geluid uit de uitlaten. Mijn eerste gedachte was “WOW, net een mitrailleur”. Ik moest moeite doen om een lach te onderdrukken. Opvallend is dat, als de motor het zwijgen is opgelegd door het stop-startsysteem, dat de motor dan aangaat zonder het geluid. Uiteindelijk meer show dus, maar wel leuk!
Dan het rijden, het voelde meteen al anders aan dan de E55, die stuurt, naarmate je meer instuurt, wat zwaarder aan. Verder stuurt de E55 vrij ongevoelig en indirect, misschien ook het gevolg van het grote stuur. De E63 stuurt echt heerlijk, heel direct, een keer insturen voor een bocht en je hoeft niet meer te corrigeren. Ik was eerst nogal sceptisch over de vierwielaandrijving, maar dat is echt geweldig. Geef je bij de E55 gas, merk je dat hij even wat reactietijd heeft, deze auto niet. Geef gas en hij gáááát. Echt top. Automaat is ook fijn, je hebt meerdere standen: C(omfort), S(port), S(port)+ en M(anual). Ik moet zeggen dat ik niet lang genoeg heb gereden om de verschillen goed te kunnen onderscheiden, maar zelfs in comfort trekt de auto lekker ver door de versnellingen als je het gas wat dieper intrapt. Verder kan je in deze stand ook heerlijk cruisen, geen stoterig onderstel, hypergevoelig stuur of gaspedaalreactie’s.
Even een apart hoofdstuk voor de remmen. “Onze” E63 was namelijk voorzien van keramische remschijven (8.400 Euro…..) en die remmen echt fenomenaal. Omdat de auto ongemerkt gigantisch hard gaat wil je die snelheid ook wel af kunnen schudden, en dat is met deze remmen geen enkel probleem.
Verder was de auto natuurlijk ook voorzien van de nodige elektronische hulpmiddelen. Distronic-plus (werkt in de E55 al super, dus ik ga er van uit dat het in de E63 helemaal geweldig werkt, helemaal gezien het feit dat hij werkt tot stilstand), dode hoek sensor, verkeersbordherkenning (fijne optie, met hoogst illegale snelheden mis je nogal eens een bordje :p), 360 graden camera (ziet er wel geinig uit, en in krappe parkeergarages een uitkomst), en vast nog veel meer wat mij niet is opgevallen.
Nieuwe Audi RS6, stond toen net 1 dag op kenteken, kwamen we toevallig tegen bij het rijden van een rondje.
Dit weekend heeft mijn vader een proefrit gemaakt in de nieuwe E63 S AMG 4matic. De auto was gespoten in Palladium zilver en was voorzien van het Night Pakket.
Het Night Pakket zorgt ervoor dat alle zilveren details zwart worden, zoals de bumper voor, paneeltje in de sideskirt en de diffusor en uitlaten.
Ook de spiegels zijn zwart met dit pakket zwart gespoten. Dit zorgde ervoor dat de auto er vrij anoniem uitzag. Op zich niet erg, want zonder Night Pakket is het uiterlijk wel iets over de top, maar de voorkant werd er wel erg zwart door, niet erg mooi, vond ik. Verder ziet de auto er behoorlijk indrukwekkend uit.
Het interieur zag er werkelijk prachtig uit. Het sportstuur was lekker klein en dik, dit in tegenstelling tot de E55 waar hij nogal dun en groot is, wat niet erg lekker stuurt. Ook was hij voorzien van alcantara op de tien voor twee positie, wat echt heerlijk vast pakt.
Vervolgens maar snel op de start-button gedrukt. Meteen komt er een behoorlijk indrukwekkend geluid uit de uitlaten. Mijn eerste gedachte was “WOW, net een mitrailleur”. Ik moest moeite doen om een lach te onderdrukken. Opvallend is dat, als de motor het zwijgen is opgelegd door het stop-startsysteem, dat de motor dan aangaat zonder het geluid. Uiteindelijk meer show dus, maar wel leuk!
Dan het rijden, het voelde meteen al anders aan dan de E55, die stuurt, naarmate je meer instuurt, wat zwaarder aan. Verder stuurt de E55 vrij ongevoelig en indirect, misschien ook het gevolg van het grote stuur. De E63 stuurt echt heerlijk, heel direct, een keer insturen voor een bocht en je hoeft niet meer te corrigeren. Ik was eerst nogal sceptisch over de vierwielaandrijving, maar dat is echt geweldig. Geef je bij de E55 gas, merk je dat hij even wat reactietijd heeft, deze auto niet. Geef gas en hij gáááát. Echt top. Automaat is ook fijn, je hebt meerdere standen: C(omfort), S(port), S(port)+ en M(anual). Ik moet zeggen dat ik niet lang genoeg heb gereden om de verschillen goed te kunnen onderscheiden, maar zelfs in comfort trekt de auto lekker ver door de versnellingen als je het gas wat dieper intrapt. Verder kan je in deze stand ook heerlijk cruisen, geen stoterig onderstel, hypergevoelig stuur of gaspedaalreactie’s.
Even een apart hoofdstuk voor de remmen. “Onze” E63 was namelijk voorzien van keramische remschijven (8.400 Euro…..) en die remmen echt fenomenaal. Omdat de auto ongemerkt gigantisch hard gaat wil je die snelheid ook wel af kunnen schudden, en dat is met deze remmen geen enkel probleem.
Verder was de auto natuurlijk ook voorzien van de nodige elektronische hulpmiddelen. Distronic-plus (werkt in de E55 al super, dus ik ga er van uit dat het in de E63 helemaal geweldig werkt, helemaal gezien het feit dat hij werkt tot stilstand), dode hoek sensor, verkeersbordherkenning (fijne optie, met hoogst illegale snelheden mis je nogal eens een bordje :p), 360 graden camera (ziet er wel geinig uit, en in krappe parkeergarages een uitkomst), en vast nog veel meer wat mij niet is opgevallen.
Nieuwe Audi RS6, stond toen net 1 dag op kenteken, kwamen we toevallig tegen bij het rijden van een rondje.
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
Indrukwekkend , maar de AMG's van MB kunnen mij niet bekoren.
Leuk verslagje
Leuk verslagje
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
Nee, AMG doet mij 99 van de 100 keer helemaal niks. Ben sowieso geen fan van de E.
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
Mijn favoriet zal het nooit worden, maar toch wel lekker hoor...
Zo'n RS6 daarentegen
Zo'n RS6 daarentegen
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
'AMG doet me niets'.
Haha, AMG's zijn frickin' gestoord!
Heerlijke, schitterende auto's.
Haha, AMG's zijn frickin' gestoord!
Heerlijke, schitterende auto's.
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
Ik ben ook (alhoewel wel een beetje bevooroordeeld) echt fan van AMG's.
Een probleempje met deze E63. De E55 is al levensgevaarlijk voor je rijbewijs, deze al helemaal.
Een probleempje met deze E63. De E55 is al levensgevaarlijk voor je rijbewijs, deze al helemaal.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
Het complete plaatje moet kloppen en AMG-opsmuk vind ik doorgaans ordinair. Gek genoeg is de A 45 AMG juist bleek, beetje à la de Golf GTI.Jurjen schreef:'AMG doet me niets'.
Haha, AMG's zijn frickin' gestoord!
Heerlijke, schitterende auto's.
Vive la France, Vive la Différence
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
Grappig om te lezen hoe je het onderscheid met de E55 ervaart. Zit toch maar 10 jaar tussen.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
Tjonge, wat een mooie foto's .
Leuk verslagje Joël!
Leuk verslagje Joël!
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
Neem aan dat jij achter de camera stond? Jij zou voor autobladen moeten werken, hoe vaak je daarin afgeraffelde foto's aantreft waarop bijna nooit de complete auto staat, belachelijk!#3 Micha schreef:Tjonge, wat een mooie foto's .
Vive la France, Vive la Différence