Niels wil iets nieuws. Een groeidocument

Je eigen rijtest of weblink
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Niels wil iets nieuws. Een groeidocument

Bericht door nvdw »

Ja dat betaal je wel, dat zit in het maandbedrag.

Maar lang verhaal kort: ik wil geen private lease. Gewoon niet.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Niels wil iets nieuws. Een groeidocument

Bericht door ViveLaFrance »

Het maandbedrag is nooit gelijk aan mrb + APK + beurten + afschrijving + verzekering enzovoorts bij normaal bezit, dus het scheelt enorm ;) Een soort abo op een auto. Ik ken steeds meer mensen die het doen, maar als het bezit ook belangrijk is snap ik wel dat je het niet wilt.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Niels wil iets nieuws. Een groeidocument

Bericht door Martin »

Het is dus een charitatieve instelling, zo'n financieringsbedrijf.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Niels wil iets nieuws. Een groeidocument

Bericht door Jurjen »

Ze kunnen door schaal gewoon veel goedkoper inkopen dan jij als particulier.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Niels wil iets nieuws. Een groeidocument

Bericht door ViveLaFrance »

Exact. Anders zouden ze het natuurlijk nooit kunnen aanbieden.

Overigens zeg ik niet dat Private Lease ideaal is, ik noemde het alleen als mogelijk alternatief :)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Niels wil iets nieuws. Een groeidocument

Bericht door nvdw »

Zoals ik al zei: misschien (of zelfs waarschijnlijk) dat ik er ook wel goedkoper mee uit ben.

Maar ik heb ontzettend veel moeite met dat gelul over 'ja dan zit alles in de prijs en hoef je je nergens zorgen over te maken'.

We hebben het namelijk over een klein autootje dat in vier jaar tijd maximaal 40.000 km rijdt (volgens contract). Hoe hoog gaan de onderhoudskosten in die vier jaar uitvallen? Inclusief zomerbanden, blaten ze dan. Ja dat haalt je de koekoek. Kom ik binnen die periode ooit aan een nieuwe set toe dan? De modale Vredesteins op mijn ouwe Ovlov waren na 40kkm nog prima. Dure zaken als distributie, koppeling, remschijven? De vervangingstermijn van de eerste, if any, haal je toch niet en tenzij je niet kunt rijden haal je je slottermijn ook zonder die andere zaken ooit te laten vernieuwen. Met apk heb je in vier jaar tijd al helemaal niks te maken.

Motorrijtuigenbelasting is voor mij niet duurder dan voor de financieringsmaatschappij en allrisk verzekeren van zo'n klein ding lukt mij ook wel voor een aangename prijs. En bovendien, al zou ik het ding leasen zonder (al te veel) bonus-malus, dan krijg ik doodleuk een toeslag op het maandbedrag! Wat ik betaal in dat maandbedrag is afschrijving, afschrijving, afschrijving. Voor mij persoonlijk des te meer omdat ik aan het eind van de rit niet eens een auto heb, die heeft de maatschappij die dan weer aan de wederverkoop mag verdienen.

Ik ga het niet tot op de laatste cent doorrekenen.

Heb ik nog auto's in mijn shortlist gemist?
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Niels wil iets nieuws. Een groeidocument

Bericht door ViveLaFrance »

Hahah, ik herken het wikken en wegen van een maatje die serieus Private Lease overwogen heeft. Hij wilde zich echter niet laten beperken door het aantal kilometers als ZZP'er, maar het was voor hem zeer aantrekkelijk financieel.

Wat betreft de shortlist, een Opel Karl? Op de RAI viel de (afwerking van de) bagageruimte tegen, maar het interieur kwam erg netjes over.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Niels wil iets nieuws. Een groeidocument

Bericht door Martin »

Ik heb nog even door het topic gescrolled en kom hem zo snel niet tegen: misschien een Fiat Panda?
Of als we toch op de James May tour zijn; een maatje groter: "the new Sandero" Die is er alleen niet als automaat, denk ik.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Niels wil iets nieuws. Een groeidocument

Bericht door nvdw »

Ik heb nog even naar de Karl gekeken en dat is ook geen slechte aanbieding, maar ik zou de Picanto er niet voor laten staan. Alleen om uitrusting en uiterlijk al.

De Panda 'ken' ik enigszins, daar wil ik nog wel eens induiken en dan in combinatie met dat verhaal van die Punto. Sandero is ook een goede tip trouwens, heb ik ook al even virtueel samengesteld.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Niels wil iets nieuws. Een groeidocument

Bericht door #3 Micha »

Ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar de nieuwe Panda is wel echt een leuke auto. Persoonlijk zou ik voor de 1.2 4 cilinder gaan omdat ik anti 2 cilinder ben.

Succes met je zoektocht :thumbup:.
Plaats reactie