Korte impressie van een Japans stukje toptechniek.

Je eigen rijtest of weblink
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Korte impressie van een Japans stukje toptechniek.

Bericht door Jurjen »

Net gereden met een Lexus GS450h, waar de hybride techniek echt een toevoeging is ipv een verarming. Eigenlijk de meest schokvrije auto die ik ooit gereden heb. Er is zo verschrikkelijk vloeiend mee te rijden. Daarnaast is de auto ook behoorlijk vlot (300+pk).

+Stil, soepel en vloeiend
+Fabuleuze hybride techniek (1:12 is goed mogelijk, en tot 55km/h volledig electrisch).
+Betere feeling dan een E, maar minder dan een 5.
+chique verschijning.

-Krap achterin (vooral hoofdruimte)
-Goedkopen japanse knoppen (wat een drama)
-Verlichting op 'auto' betekend overdag licht uit...

Veel foto's: (Voor de mensen die bekend zijn in Groningen, je kon er prima mee voorrijden bij Kaap Hoorn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En natuurlijk: Binnenkort op www.autogetest.nl !
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Korte impressie van een Japans stukje toptechniek.

Bericht door ViveLaFrance »

Jurjen schreef:-Krap achterin (vooral hoofdruimte)
-Goedkopen japanse knoppen (wat een drama)
Dat kan echt niet in dit segment :no:
Jurjen schreef:-Verlichting op 'auto' betekend overdag licht uit...
Is toch logisch? :crazy:

Leuk stukje weer Jurjen! :clap: Mooi plekje inderdaad ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Korte impressie van een Japans stukje toptechniek.

Bericht door Jurjen »

ChrisRenault schreef:
Jurjen schreef:-Verlichting op 'auto' betekend overdag licht uit...
Is toch logisch? :crazy:
Is gewoon stuitend vervelend. Dit betekend namelijk dat je als je overdag met licht aan rijdt (wat ik altijd doe) in een auto van 80K zelf je knopjes om moet zetten, en dat elke keer. Ik onze alfa (en veel andere auto's) betekend 'auto' contact aan is licht aan, en andersom. Zou hier ook zo moeten zijn.

Het ergste aan die knoppen is trouwens dat er links van het stuur een apart 'laatje' zit met allemaal knoppen. Ergonomisch echt een drama, zeker als je ze rijdend moet bedienen.

Lunch was weer erg goed daar :vork:
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Korte impressie van een Japans stukje toptechniek.

Bericht door HondArd »

ChrisRenault schreef:
Jurjen schreef:-Krap achterin (vooral hoofdruimte)
-Goedkopen japanse knoppen (wat een drama)
Dat kan echt niet in dit segment :no:
Met die ruimte achterin is de Lexus echt niet de enige. Qua knoppen kan ik me voorstellen dat sommige mensen daar niet zo gecharmeerd van zullen zijn. Wel grappig: dat hendeltje van de cruiscontrol is dezelfde als in de Verso :shiny:
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Korte impressie van een Japans stukje toptechniek.

Bericht door Jurjen »

HondArd schreef:
ChrisRenault schreef:
Jurjen schreef:-Krap achterin (vooral hoofdruimte)
-Goedkopen japanse knoppen (wat een drama)
Dat kan echt niet in dit segment :no:
Met die ruimte achterin is de Lexus echt niet de enige. Qua knoppen kan ik me voorstellen dat sommige mensen daar niet zo gecharmeerd van zullen zijn. Wel grappig: dat hendeltje van de cruiscontrol is dezelfde als in de Verso :shiny:
Zowel een 5-serie als E-klasse als A6 zijn ruimer achterin Ard. (let wel, ik heb het over hoofdruimte)

Die knoppen zijn gewoon lelijk, net als dat aftermarket cruise pookje.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Korte impressie van een Japans stukje toptechniek.

Bericht door Leeuw »

Oei, cheapo interieur :o
En die auto knop voor de verlichting vind ik logisch, maar ik zou het als een voordeel zien als ie altijd aan staat.
Ik laat altijd mijn verlichting aan staan, hij gaat niet piepen maar gewoon uit bij geen contact en aan bij contact. Kan dat ook bij deze auto? het is ideaal en veilig. (uitzetten kan ook voor de centenneukers)
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Korte impressie van een Japans stukje toptechniek.

Bericht door HondArd »

Jurjen schreef:Zowel een 5-serie als E-klasse als A6 zijn ruimer achterin Ard. (let wel, ik heb het over hoofdruimte)
Ik kan me vaag herinneren dat er voor Camiel Eurlings een uitzondering werd gemaakt toen bleek dat een A6 toch te krap bleek te zijn als dienstauto. Dus zo heel ruim moet die ook niet zijn (al kan het wel een paar cm met de Lexus schelen).
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Korte impressie van een Japans stukje toptechniek.

Bericht door WizardOfOss »

Camiel is dan ook een tamelijk lang figuur. En misschien ook gewoon iets te veeleisend.

Er werd er toch ook eentje een tijdje in een Prius rondgereden, om toch al snel tot de conclusie te komen dat zo'n wagen ongeschikt is? En dan zitten ze meestal rechts achterin, dus de stoel ervoor kan helemaal naar voren toe.

het blijft wel een mooie wagen zo'n GS, maar inderdaad, het interieur is gewoon twee klassen lager dan de concurrentie.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Korte impressie van een Japans stukje toptechniek.

Bericht door Jurjen »

HondArd schreef:
Jurjen schreef:Zowel een 5-serie als E-klasse als A6 zijn ruimer achterin Ard. (let wel, ik heb het over hoofdruimte)
Ik kan me vaag herinneren dat er voor Camiel Eurlings een uitzondering werd gemaakt toen bleek dat een A6 toch te krap bleek te zijn als dienstauto. Dus zo heel ruim moet die ook niet zijn (al kan het wel een paar cm met de Lexus schelen).
Stop nou alsjeblieft eens met het ophemelen van die japanners omdat het japanners zijn.

Een A6 zit achterin gewoon klote, en hij had een smoes nodig om een A8 te nemen. Zou ik ook doen in zijn geval. Sterke conclusie trouwens, 1 man vind hem als dienstauto te klein, en dus is de A6 een krappe auto.

@ Leeuw: Nee, dat kan dus helaas niet in deze Lexus. Beetje jammer. Het interieur is trouwens best mooi, op de grafgrauwe grijstint na. Echt ALLES is soft-touch, zit goed in elkaar en ziet er mooi uit. Alleen die knoppen he.;)
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Korte impressie van een Japans stukje toptechniek.

Bericht door HondArd »

Jurjen schreef:Stop nou alsjeblieft eens met het ophemelen van die japanners omdat het japanners zijn.
mijn opmerking daarna had niets maar dan ook NIETS met het ophemelen van Japanners te maken, het was enkel bedoeld om aan te geven dat ook een A6 voor sommige figuren wel eens te krap kan zijn. Dat een GS dan nog iets krapper is wil ik gerust geloven, maar dat maakt een A6 ook alles behalve een ruimtewonder.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie