De Lancia Ypsilon TwinAir in een paar minuten

Je eigen rijtest of weblink
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: De Lancia Ypsilon TwinAir in een paar minuten

Bericht door Leeuw »

ChrisRenault schreef:
Leeuw schreef:Nee, gewoon niet goed genoeg. Lang niet premium genoeg, want het is meet fiat+ dan audi/mb/bmw kwaliteit.
Ik doelde ook meer op wat Citroën met de DS-lijn doet. Lancia zou zich best naar dat niveau kunnen opwerken. Jaja, de wens is de vader blablabla :puh: Ik baal gewoon van de mineur waarin kenmerkende namen als Saab en Lancia zich in bevinden. Het zaaddodende Toyota had er nog slechter voor gestaan als ze de wanstaltige Prius niet hadden gebouwd. Maar nee, met bosjes rijden ze met 140 km/h op de snelweg. Ik nam een bedrijfsfiets.
Ja, ben het helemaal met je eens. Helaas zien nog maar weinig mensen de auto als een uiting van zichzelf (of wie ze zouden willen zijn) maar zien het als levensbehoefte, een pak boter, plakjes rookworst en een fles melk.
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: De Lancia Ypsilon TwinAir in een paar minuten

Bericht door nvdw »

Jurjen schreef:Leuk verhaal! Je hebt het duidelijk nog steeds in de vingers zitten ;). Ga je het autoverhalen schrijven nog missen?
Ongetwijfeld, daarom doe ik het nog steeds op therapeutische basis :clown:

Ik denk niet dat de mineur waarin Saab en Lancia verkeren te wijten is aan de rookworstmensen. Die bepalen immers al sinds de T-Ford de markt, dus in dat opzicht is anno 2011 niets veranderd ten opzichte van, zeg, 40 jaar geleden, toen beide merken nog wel wat betekenden, althans, vanuit het heden bekeken. In dat licht bezien snap ik Chris' sneer naar Toyota ook niet helemaal. Dat merk heeft enkele jaren geleden, mijns inziens terecht, besloten om op een dood spoor belande modelreeksen (Celica, MR2, de Previa en Camry voor Europa) simpelweg te saneren. Ze kunnen best een sportauto maken, ik denk ook dat de FT-86 als productieauto prima zou aanslaan. Maar Toyota denkt heel terecht in wat het oplevert. Want zeg eerlijk: wat levert een sportief imago nu werkelijk op?

Naar gekke auto's is nog steeds vraag. Kijk maar hoeveel geld mensen stukslaan op een Mini. Of een Fiat 500. De kracht van merken als Lancia en Saab was dat ze nog redelijk grote auto's konden verkopen in een markt die steeds meer door de Duitse drie wordt beheerst. Er zijn nog genoeg mensen te vinden die per se geen dikke Duitser willen rijden. Vooral in Nederland is dat ressentiment vrij groot, vandaar dat Volvo het hier zo goed doet.

Maar wat bieden Lancia (en Alfa) in die klasse? Helemaal niks. Ja, straks komt er die Thema. Maar dat heeft niks met Lancia te maken, en de klant prikt daar genadeloos doorheen. Bovendien jaag je ook nog eens de klanten weg die hem als Chrysler 300C misschien wel hadden gekocht. De reden dat Citroën het zo goed doet met de DS-lijn is omdat die a) goed is uitgevoerd en b) omdat het merk Citroën zoiets kan dragen. Blijkbaar associëren mensen Citroën nog steeds op een positieve manier met maffe auto's. Het luistert echter heel nauw. Ik denk dat het sleutelwoord 'geloofwaardigheid' is. Het is in elk geval wat de Audi A1 node mist en daarmee mijn verklaring waarom dat model zo matig verkoopt.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: De Lancia Ypsilon TwinAir in een paar minuten

Bericht door HondArd »

ChrisRenault schreef: Het zaaddodende Toyota had er nog slechter voor gestaan als ze de wanstaltige Prius niet hadden gebouwd. Maar nee, met bosjes rijden ze met 140 km/h op de snelweg. Ik nam een bedrijfsfiets.
Dit is uiteraard vragen naar de bekende weg Chris, want als er één merk echt zaaddodend is is het BMW wel. Letterlijk, welteverstaan. Heeft alles te maken met de (gefixeerde) stand van je rechterbeen die je nageslacht de nek omdraait :devil: Oh ja, ik spreek uit eigen ervaring en niet op basis van statistieken.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: De Lancia Ypsilon TwinAir in een paar minuten

Bericht door ViveLaFrance »

nvdw schreef:In dat licht bezien snap ik Chris' sneer naar Toyota ook niet helemaal. Dat merk heeft enkele jaren geleden, mijns inziens terecht, besloten om op een dood spoor belande modelreeksen (Celica, MR2, de Previa en Camry voor Europa) simpelweg te saneren.
Beetje makkelijk vind ik. Het loopt niet, dus haken we af. Menig Aziatisch merk (Daihatsu, Honda, Mitsubishi) heeft daar een handje van om af te haken als de concurrentie er met de eer vandoor gaat. De Previa bijvoorbeeld had meer potentie.
nvdw schreef:Want zeg eerlijk: wat levert een sportief imago nu werkelijk op?
Jongere consumenten oftewel potentiële lange-termijn klanten. Toyota is het voorbeeld hoe je je merk geschikt maakt voor bejaarden. Ze mogen blij zijn met de vergrijzing. Hun reclames zijn ook puur gericht op oubolligheid en rationaliteit. Prima, want ze kennen hun product, maar ook ongeloofwaardig in de tijd van terugroepacties.
HondArd schreef:Dit is uiteraard vragen naar de bekende weg Chris, want als er één merk echt zaaddodend is is het BMW wel. Letterlijk, welteverstaan. Heeft alles te maken met de (gefixeerde) stand van je rechterbeen die je nageslacht de nek omdraait. Oh ja, ik spreek uit eigen ervaring en niet op basis van statistieken.
Volgens mij heb je wel 3 koters rondlopen ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: De Lancia Ypsilon TwinAir in een paar minuten

Bericht door HondArd »

ChrisRenault schreef:
nvdw schreef:In dat licht bezien snap ik Chris' sneer naar Toyota ook niet helemaal. Dat merk heeft enkele jaren geleden, mijns inziens terecht, besloten om op een dood spoor belande modelreeksen (Celica, MR2, de Previa en Camry voor Europa) simpelweg te saneren.
Beetje makkelijk vind ik. Het loopt niet, dus haken we af. Menig Aziatisch merk (Daihatsu, Honda, Mitsubishi) heeft daar een handje van om af te haken als de concurrentie er met de eer vandoor gaat. De Previa bijvoorbeeld had meer potentie.
Er zijn ook Japanse merken die blijven geloven in een bepaald concept, ook al gaat een Europees merk met de eer strijken. Voorsprong door techniek bijvoorbeeld wegens het toepassen van vierwielaandrijving op auto's die voor jan-en-alleman bereikbaar zijn (wie was er eerder?). Of het optimaliseren van de wankeltechniek omdat NSU er niet meer dan 30.000km uit kreeg en Citroën niet beter reed dan 1:7 (wie kreeg er uiteindelijk wel meer betrouwbaarheid en minder dorstigheid uit?). Daarnaast hebben de modellen Previa, Camry, MR2 en Celica zeer lang gelopen. Toyota zag er wel heel lang een markt in. Dus het was niet zomaar eventjes "beetje makkelijk omdat het niet loopt".
ChrisRenault schreef:
nvdw schreef:Want zeg eerlijk: wat levert een sportief imago nu werkelijk op?
Jongere consumenten oftewel potentiële lange-termijn klanten. Toyota is het voorbeeld hoe je je merk geschikt maakt voor bejaarden. Ze mogen blij zijn met de vergrijzing. Hun reclames zijn ook puur gericht op oubolligheid en rationaliteit.
Wat is er verkeerd aan een merk wat zich richt op de wat oudere bestuurders? Het is een nog steeds toenemende markt en zal ooit de grootste worden die je maar kan bedenken. Oftewel niet zeuren over de koffie, eens komt de tijd dat je zelf oud en slap zult zijn. Een sportief imago is inderdaad leuk..... voor erbij. Maar gelet op de huidige en toekomstige situatie kan een fabrikant die wil blijven bestaan daar echt zijn schoorsteen niet van laten roken.
ChrisRenault schreef:Prima, want ze kennen hun product, maar ook ongeloofwaardig in de tijd van terugroepacties.
Er zijn ook merken die niet aan terugroepacties doen en modificaties gewoon toepassen als een auto toevallig eens naar de garage moet voor een beurt, of er voor de zoveelste keer een lampje is geklapt waar je als bestuurder zelf niet bij kan om dat te vervangen. En dat artikel van AW: met een korreltje zout nemen, het is reclame. VW maakt het helemaal bont met zijn donutjes draaiende oude vrouwtje in de slechtste Golf aller tijden.
ChrisRenault schreef:
HondArd schreef:Dit is uiteraard vragen naar de bekende weg Chris, want als er één merk echt zaaddodend is is het BMW wel. Letterlijk, welteverstaan. Heeft alles te maken met de (gefixeerde) stand van je rechterbeen die je nageslacht de nek omdraait. Oh ja, ik spreek uit eigen ervaring en niet op basis van statistieken.
Volgens mij heb je wel 3 koters rondlopen ;)
Voordat ik aan koters begon had ik nog nauwelijks tot nooit in een BMW gereden. De meeste BMW kilometers stammen uit de tijd dat mijn vrouw zwanger was van de derde (en laatste).
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: De Lancia Ypsilon TwinAir in een paar minuten

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef:Daarnaast hebben de modellen Previa, Camry, MR2 en Celica zeer lang gelopen. Toyota zag er wel heel lang een markt in. Dus het was niet zomaar eventjes "beetje makkelijk omdat het niet loopt".
De abruptheid waarmee deze modellen uit het Europese progamma zijn gehaald duidt op een bewuste keuze van Toyota in de zin van hier gaan we niet meer mee scoren, weg ermee! Het klinkt misschien raar uit mijn toetsenbord, maar met name de Previa had best een graantje mee kunnen pikken als grote MPV. Betere motoren erin en klaar! Functioneel was ie al genoeg. Naast een Verso (-S) is het bijna een verademing.
HondArd schreef:Een sportief imago is inderdaad leuk..... voor erbij. Maar gelet op de huidige en toekomstige situatie kan een fabrikant die wil blijven bestaan daar echt zijn schoorsteen niet van laten roken.
Nee precies, de BMW M's, Mercedes AMG's, Audi RS-en, VW GTI's, Ford RS-en en Renault RS-en zijn inderdaad niet succesvol. De laatste drie merken vissen in dezelfde vijver als Toyota, maar durven zich wel te onderscheiden van de massa door een specifieke doelgroep aan te spreken. En niemand gaat mij vertellen dat het niet rendabel kan zijn voor de overige verkopen.
HondArd schreef:En dat artikel van AW: met een korreltje zout nemen, het is reclame. VW maakt het helemaal bont met zijn donutjes draaiende oude vrouwtje in de slechtste Golf aller tijden.
Nee Ard, da's flauw :puh: Toyota misleidt de kijker door feiten te verdraaien. Volkswagen niet.
HondArd schreef:Voordat ik aan koters begon had ik nog nauwelijks tot nooit in een BMW gereden. De meeste BMW kilometers stammen uit de tijd dat mijn vrouw zwanger was van de derde (en laatste).
Grappig dat je daar serieus op reageert :puh:
Ik geloof jou ook wel dat je het niet prettig vindt, maar tot nu toe ben jij de enige die ik ken met deze mening.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: De Lancia Ypsilon TwinAir in een paar minuten

Bericht door HondArd »

ChrisRenault schreef:
HondArd schreef:En dat artikel van AW: met een korreltje zout nemen, het is reclame. VW maakt het helemaal bont met zijn donutjes draaiende oude vrouwtje in de slechtste Golf aller tijden.
Nee Ard, da's flauw :puh: Toyota misleidt de kijker door feiten te verdraaien. Volkswagen niet.
Volkswagen verdraait de feiten meer dan Toyota. De Golf III staat bekend als de Lopez-Golf, oftwel de Golf waarvoor de toeleveranciers zodanig door uitgeknepen zijn dat ze inferieure onderdelen leverden (wat VW eerst niet door had) en op de Golf montereerden. Ik ken genoeg (ex) Golf III rijders, en geen van allen waren ze te spreken over de betrouwbaarheid. Als je als puber dan echt zo nodig een Golf wil rijden kan je beter op zoek gaan naar een Golf II.
Nee, dan de Starlett: Zowel een oom van mij alsook mijn oma hadden zo'n ding, van respectievelijk bouwjaar 1980 en 1983, en waren allebei reuze enthousiast. Mijn oma hield haarzelf altijd voor dat als haar Starlett niet meer door de APK kwam ze hem weg zou doen en nooit meer een andere auto ging kopen (ze was inmiddels de 80 al ruim gepasseerd). Die Starlett had echter het eeuwige leven, en ging uiteindelijk om een andere reden de deur uit, niet door technische ongemakken van die auto (al was hij inmiddels wel flink aan het roesten, maar dat deden alle auto's uit die tijd nog veelvuldig in 2000).
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: De Lancia Ypsilon TwinAir in een paar minuten

Bericht door ViveLaFrance »

*Zucht*
Vive la France, Vive la Différence
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: De Lancia Ypsilon TwinAir in een paar minuten

Bericht door weer een forummer »

HondArd schreef:Nee, dan de Starlett: Zowel een oom van mij alsook mijn oma hadden zo'n ding, van respectievelijk bouwjaar 1980 en 1983, en waren allebei reuze enthousiast. Mijn oma hield haarzelf altijd voor dat als haar Starlett niet meer door de APK kwam ze hem weg zou doen en nooit meer een andere auto ging kopen (ze was inmiddels de 80 al ruim gepasseerd). Die Starlett had echter het eeuwige leven, en ging uiteindelijk om een andere reden de deur uit, niet door technische ongemakken van die auto (al was hij inmiddels wel flink aan het roesten, maar dat deden alle auto's uit die tijd nog veelvuldig in 2000).
Bedoel je de Toyota Starlet, of heb je het over Scarlett J.? Als ik mocht kiezen, ging ik zonder twijfel voor Scarlett!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: De Lancia Ypsilon TwinAir in een paar minuten

Bericht door Leeuw »

Maar die heeft helaas ook niet het eeuwige leven, maar nu nog ff wel :thumbup:

dus lang leve Mw. J.

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie