Volkswagen Amarok BiTDI

Je eigen rijtest of weblink
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Volkswagen Amarok BiTDI

Bericht door Jurjen »

Hierbij mijn rijtest van de VW Amarok!

http://autogetest.nl/home/item/root/vol ... menttabs=0

Ik ben weer zeer benieuwd naar jullie meningen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Volkswagen Amarok BiTDI

Bericht door nvdw »

Jurjen, mooi verhaal met wat kanttekeningen.

Afgezien van de nodige spel- en stijlfouten ('puilt uit door', 'stijgerpijp', ja ik blijf een grammar nazi) loop ik vooral een beetje te hoop tegen de intro. Dat doe ik wel vaker hoor, niet alleen nu bij jou, maar goed, jij vraagt om mijn mening ;)

Het is natuurlijk geen nieuwsbericht, maar de intro is wel heel lang (ik hanteer het liefst drie zinnen MAX) en bevat nogal wat 'oud nieuws', zoals het feit dat 'Volkswagen nu met de Amarok komt': die auto is er al een jaar. Hoewel het goed is om in je intro een vraag te stellen (of twee), geef je er naar mijn mening niet heel tevredenstellend antwoord op. Hoe praktisch is een pick-up? In je conclusie geef je het aan handig te vinden dat je er alsnog je bouwmarktzooi in kwijt kunt, maar hoe zit het met andere bagage? Stel, je gaat met wat mensen op wintersport, ik noem maar een dwarsstraat: gooi je je sporttassen dan ook in die bak?

Persoonlijk denk ik dat de beoordeling als personenauto het verhaal wat in de weg staat. Ik denk (weet niet zeker) dat de meeste Amaroks op grijs kenteken worden gezet. Dat betekent dus sowieso al bedrijfsmatig gebruik. Mijn vraag zou dus eerder zijn: waarom zou ik een Amarok nemen, en geen Transporter? Uiteraard de terreinvaardigheid, maar daar betaal ik waarschijnlijk ook meer voor. Hoeveel is me echter niet bekend, want dat lees ik in je verhaal niet terug.

Kortom, genoeg te mekkeren, maar keep up the good work.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Volkswagen Amarok BiTDI

Bericht door ViveLaFrance »

Wederom een leuke test Jurjen :yes:
De Amarok vind ik een stoer ding, zeker in deze kleur :worshippy:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Volkswagen Amarok BiTDI

Bericht door #3 Micha »

Wederom mooie test Jurjen. Goeie foto's ook :).
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Volkswagen Amarok BiTDI

Bericht door Jurjen »

nvdw schreef:Jurjen, mooi verhaal met wat kanttekeningen.

Afgezien van de nodige spel- en stijlfouten ('puilt uit door', 'stijgerpijp', ja ik blijf een grammar nazi) loop ik vooral een beetje te hoop tegen de intro. Dat doe ik wel vaker hoor, niet alleen nu bij jou, maar goed, jij vraagt om mijn mening ;)

Het is natuurlijk geen nieuwsbericht, maar de intro is wel heel lang (ik hanteer het liefst drie zinnen MAX) en bevat nogal wat 'oud nieuws', zoals het feit dat 'Volkswagen nu met de Amarok komt': die auto is er al een jaar. Hoewel het goed is om in je intro een vraag te stellen (of twee), geef je er naar mijn mening niet heel tevredenstellend antwoord op. Hoe praktisch is een pick-up? In je conclusie geef je het aan handig te vinden dat je er alsnog je bouwmarktzooi in kwijt kunt, maar hoe zit het met andere bagage? Stel, je gaat met wat mensen op wintersport, ik noem maar een dwarsstraat: gooi je je sporttassen dan ook in die bak?

Persoonlijk denk ik dat de beoordeling als personenauto het verhaal wat in de weg staat. Ik denk (weet niet zeker) dat de meeste Amaroks op grijs kenteken worden gezet. Dat betekent dus sowieso al bedrijfsmatig gebruik. Mijn vraag zou dus eerder zijn: waarom zou ik een Amarok nemen, en geen Transporter? Uiteraard de terreinvaardigheid, maar daar betaal ik waarschijnlijk ook meer voor. Hoeveel is me echter niet bekend, want dat lees ik in je verhaal niet terug.

Kortom, genoeg te mekkeren, maar keep up the good work.
Niels, dank! Mooie punten om eens mee verder te gaan.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Volkswagen Amarok BiTDI

Bericht door Leeuw »

Leuke en duidelijke test en Jurjen.

Als ik ook wat commentaar mag geven.
Ik vind het een vrij emotieloos verhaal. (is ook geen spannende auto)
Maar misschien is dat ook gewoon de "opdracht" en het lijkt me vreselijk moeilijk om zo'n stukje te schrijven, want als je je eigen mening iets te veel benadrukt krijg je daar commentaar op, want veel dingen zijn natuurlijk persoonlijk. Zelf vind ik het wel leuk om een stukje te lezen, waar iets meer passie inzit (ook al ben ik het niet eens met wat er staat)
Plaats reactie