Bella Italia

Auto's op land van herkomst
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Bella Italia

Bericht door WizardOfOss »

Nogal kitscherig? Dat is best een understatement :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Bella Italia

Bericht door Leeuw »

Ik heb wat dingen gezien op teh interwebs en wist het niet zeker of het allemaal zo is, en misschien ben je wel een eneorme fan van deze stijl ;)
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Bella Italia

Bericht door WizardOfOss »

He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Bella Italia

Bericht door ViveLaFrance »

Ferrari F50, de Jordi Cruijff onder de auto's.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Bella Italia

Bericht door ViveLaFrance »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Bella Italia

Bericht door WizardOfOss »

Wat was die Delta toch eigenlijk een raar opgerekt ding. Er zit uiteraard genoeg moois aan, maar qua vorm is ie toch niet zo best opgedroogd. De Giulietta en Quattroporte daarentegen....Italianen zoals Italianen horen te zijn....

Ook lekker, vroegâh nog vaak bij staan kwijlen toen we in Oss nog een Alfa-dealer hadden:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Bella Italia

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 14 mei 2020, 00:52 Wat was die Delta toch eigenlijk een raar opgerekt ding. Er zit uiteraard genoeg moois aan, maar qua vorm is ie toch niet zo best opgedroogd.
Dat heb ik met de Giulietta. Allesbehalve lelijk, maar hij is mij te zwaarlijvig en zit minder soepel in z'n lijnen. Komt natuurlijk door de magistrale en tijdloze 147 waar het ontwerp van de Giulietta toch vooral op is gebaseerd. Vergelijkbaar met bovengenoemde Quattroporte en diens opvolger.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Bella Italia

Bericht door WizardOfOss »

Grappig, ik vind de Giulietta juist beter in balans dan de (op zichzelf ook prima) 147. Ja, hij is inderdaad wat zwaarlijviger, maar dat is nu eenmaal met alle auto's het geval. Maar de proporties deugen wel. De Delta is haast meer stationcar dan hatchback, en die overhang voor is (en oogt) wel heel extreem. Mooie details in overvloed, maar qua vorm kan hij mij niet bekoren.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Bella Italia

Bericht door Martin »

Op deze foto heeft de Delta veel te kleine wielen. Dat haalt hem helemaal uit de juiste verhouding.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Bella Italia

Bericht door nvdw »

Uiteraard staan de grote wielen beter, en ik vind dat Lancia echt veel werk heeft gemaakt van het ding, want maak maar eens wat overtuigends van een Bravo-met-lange-wielbasis op een waarschijnlijk relatief beperkt budget. De deuren van de Bravo zijn niet een-op-een gerecycled, maar hebben een nieuwe huid met een knikje onder de spiegel zodat de wiglijn behouden blijft. Die dikke neus heeft de Bravo ook, dat zie je volgens mij wel bij meer auto's die op basis van een oud platform nog gauw voor wat extra voetgangersveiligheid moesten zorgen. Ik vind het best knap. Het levert alleen geen auto op met een design waar je van uit je stoel valt.

Echt jammer van de Delta is dat zo'n auto aantoont dat je nooit een kwartje kunt worden als je voor een dubbeltje geboren bent. Leuk die Poltrona Frau-stoelen en dat soort dingen, en een pluim voor die 1.8 Turbo met volwaardige automaat, maar de basis oogt en voelt gewoon erg goedkoop en het rijdt ook niet bijzonder. Een Giulietta is echt een klasse beter. Met dat nieuwere platform had de Fiat-groep toch veel meer in eigen huis kunnen doen. Maar als we het over gemiste kansen in die contreien moeten hebben...
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Plaats reactie