Deux Baguette s'il vous Plait

Auto's op land van herkomst
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door Jurjen »

Haha die groene Californiers dat valt wel mee. Die kopen alleen zo'n ding omdat ze er mee op de carpool lane mogen in hun eentje :lol:
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door Leeuw »

ja, ik doelde meer op B. Pitt, A. Jolie enz. 8-) ook al wonen deze misschien wel ergens anders
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:niemand valt zijn eigen keuze af (dat is gewoon niet logisch en zal ik dus ook niet doen -denk ik- ) En de Megane is erg luxe, en is ook echt geen auto uit 1910, maar het is gewoon allemaal erg matig en vooral net niet. Ik heb ook de vorige megane gehad (lease) en de voorloper daarvan (lease) en dat waren ook gewoon matige auto;s tov de concurentie. Het lijkt wel of de megane enkel op papier bedacht is, maar nooit een kritische testrijder in heeft gezeten.
De gemiddelde mens valt zijn eigen bezit inderdaad niet snel af, zeker niet waarvoor zelf betaald is, maar als een product zo goed verkocht wordt, ook in Europees perspectief, dan geloof ik niet dat het succes in Nederland puur door de bijtelling komt. Het is altijd én én. Dat het jou niet bevalt, is wat anders. Ik zou ook nooit een Prius of Golf rijden om diverse redenen, maar ik zou het nooit slechte auto's noemen.

Nu we het toch over de Mégane hebben, wat betreft algehele kwaliteit is dit mijn Top 3:

1. Mégane III
2. Mégane I
3. Mégane II, deze generatie is toch een symbool voor de matige kwaliteit van sommige Renaults in het begin van het millenium, daarna heeft Renault grote stappen gezet, ook de huidige Mégane ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door Leeuw »

Tja, het is een luxe & complete auto, en met een handbak, en een andere radio zal het best wel goed te doen zijn.
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door nvdw »

Dat 14% verhaal is bij de Mégane inmiddels weer een beetje uitgewerkt, nu de registraties over 2013 ten opzichte van het jaar ervoor zowat zijn gehalveerd. Zoals ik ooit al eens zei: die 14% is eigenlijk nooit een garantie voor continu succes, want de leaserijder gaat na afloop van de termijn vrolijk naar het volgende nieuwste dingetje. Zie de V40, of de Focus, of de Golf. Ik denk dat straks die Octavia ook nog wel een duit in het zakje doet.

Wat de Mégane op zich wel goed doet is een complete auto zijn voor een redelijke prijs. Dat GT-line gedoe trekt ook nog eens de aandacht van de mensen die geen Audi A3 S-line kunnen leasen en dat het een steesjun is (ik zie de hatch maar weinig) telt ook mee. Maar het is inderdaad geen briljante auto. Had er Kia op gestaan dan had zelfs Chris nog moord en brand geschreeuwd.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door ViveLaFrance »

nvdw schreef:Maar het is inderdaad geen briljante auto. Had er Kia op gestaan dan had zelfs Chris nog moord en brand geschreeuwd.
Moet je weer de chagrijn uithangen? Nergens voor nodig ;)
Waarom schreeuw jij trouwens niet van de daken dat de Mégane als (Europese) bestseller bovengemiddeld goed is? Of is dat alleen als het een VW is? Over bevooroordeeld gesproken...

Wie beweert overigens dat de Mégane briljant is? Niemand. Het is, zoals veel segmentgenoten, een prima doorsnee middenklasser. Alleen de RS zou ik een uitblinker noemen. Ik reageerde op Tom, wiens mening ik 100% serieus neem, omdat ik het een erg eenzijdig verhaal vond met opmerkingen als "K#T auto". Vond ik een beetje zwart-wit, c'est tout!
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door Leeuw »

ChrisRenault schreef:Ik reageerde op Tom, wiens mening ik 100% serieus neem, omdat ik het een erg eenzijdig verhaal vond met opmerkingen als "K#T auto". Vond ik een beetje zwart-wit, c'est tout!
Dat was ook wel een beetje zwart wit van mij ;) maar ik vond het gewoon schokkend dat zo'n oudere golf zo veel fijner is om mee te rijden dan de megane, de megane putte mij uit en de golf bezorgde mij gewoon ongestoorde kilometers. Persoonlijk ben ik een grotere fan van renault dan vw, dus ik was absoluut niet bevooroordeeld.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door ViveLaFrance »

Daar twijfelde ik ook zeker niet aan ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door nvdw »

ChrisRenault schreef:Moet je weer de chagrijn uithangen? Nergens voor nodig ;)
Waarom schreeuw jij trouwens niet van de daken dat de Mégane als (Europese) bestseller bovengemiddeld goed is? Of is dat alleen als het een VW is? Over bevooroordeeld gesproken...
Moet ik nou echt tags of smilies gaan gebruiken als ik chargeer? Nergens voor nodig.

Komt dat laatste nou weer vandaan?
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door ViveLaFrance »

Laat ik het chargeren noemen voor het gemak :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie