Deux Baguette s'il vous Plait

Auto's op land van herkomst
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door HondArd »

Leeuw schreef:Geweldig, geen gordels, geen deuren en Citroen vering, hoeveel mensen zullen op straat beland zijn.
De bestuurder houdt zich vast aan het stuur, en de passagier aan de rand van de voorruit 8-)
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door Leeuw »

Mooie serie foto's in de loods van Heuliez, gelukkig is het meeste van dit spul nooit in productie genomen.

http://www.autoblog.nl/image-gallery?fi ... ods_42.jpg
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door WizardOfOss »

Het meeste is inderdaad niet om aan te zien. Die ZX Sedan zou overigens best wel eens een van de meest verkochte Citroëns zijn, in China is dat samen met de VW Jetta II nog altijd de meest voorkomende taxi.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door ViveLaFrance »

Gaaf! :thumbup:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door #3 Micha »

*slik*

:loveys:
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door Leeuw »

Even iets van mij afschrijven

Ik heb nu een paar dagen in een splinternieuwe Renault Megane GT-line 2.0 Bose gereden en een paar dagen in een vrij basic Golf VI variant.

Het doet mij een beetje pijn om te moeten melden dat de Megane werkelijk aan alle kanten niet klopt, en de oudere golf welke eigenlijk een geupdate V is, eigenlijk alles klopt.

o.k. de golf is zo saai als wat en roept nergens iets van begeerte op.

Ik vind het wel heel knap hoe Renault zo kan falen.
De 7 bak automaat doet werkelijk alles fout, en maakt hem extreem zenuwachtig, erg lawaaiig en onzuinig omdat je eigenlijk niet gewoon kan rijden, dat ding schakelt continue op en terug, De DSG is eigenlijk ook niet echt "mijn" ding, maar goed hij (de motor en bak) is tenminste stil en niet zo zenuwachtig.
De 2.0 motor zou best lekker kunnen zijn, 2 liter is toch vaak een koppelrijke motor, waar de neuk is dat koppel? en waarom kunnen de motor de bak niet goed samenwerken. Echt serieus ik dacht dat ik in een 1.2 Turbo reed en dat deze hard moest werken vanwege het wagengewicht.
Dan de stoelen: eindelijk heeft Renault begrepen dat er mensen zijn welke langer zijn dan 1,75 en dus graag wat steun aan hun benen willen, en de gt-line heeft ook zijsteun, maar waarom moeten de stoelen zo hard zijn als een kerkbank.
De vering is vreemd hard, maar niet sportief. De golf is ook niet sportief, maar rijdt tenminste comfortabel over de wegen.
De audio installatie by Bose (vooral marketing) is een lachertje, de standaard audio uit de golf huppelt rondjes om de instalatie, maar heeft geen aluminium bose plaatjes in de auto. Als je een piepklein knopje in een hoekje ziet en een grote solide draaiknop in het midden waarmee zet je dan de radio hard en zacht... het kleine knopje bedoeld voor popjes of mannen met een pincet. De grote draaiknop is voor de extreem veel gebruikte zenderdoorscrollknop samen met aparte knoppen voor de zenders dus.
Dan hebben we nog de navigatie, zowaar best goed, want ze hebben tomtom de klus laten klaren, maar een ding hebben ze wel zelf gedaan en dat is het uitschakelen van het navigatiescherm. Het schijnt wel te kunnen, maar soms is een (draai) knop gewoon makkelijker.

Volgens mij heeft iedereen die de megane rijdt hem enkel gekozen vanwege de 14% bijtelling en geen enkel vergelijk gedaan. Man man wat een arremoe om zo enkele tientjes te besparen en vervolgens 5 jaar lang in zo'n K#T auto te moeten rijden. (waar deze 2.0 vandaan komt is mij helemaal een raadsel, want ik denk dat het 25% bijtellen geblazen is)


Zo dat is er uit.

sorry Chris ;)

Dat Fransen het ook wel een beetje beter kunnen bewijst Citroen imho, Moderne Peugeots ken ik niet maar mijn 307 was een heerlijke en fijne auto, waar bijna alles aan klopt, behalve dat hij elke week in de garage stond.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:Volgens mij heeft iedereen die de megane rijdt hem enkel gekozen vanwege de 14% bijtelling en geen enkel vergelijk gedaan.
Als ik reviews over de Mégane lees op AW dan valt dat best mee ;) Bovengemiddeld goede waarderingen.
Leeuw schreef:Zo dat is er uit.
sorry Chris ;)
Hahah, waarom? Er gaat niets boven persoonlijke smaak ;)

Mijn vader mocht twee weken geleden een Golf VII Variant in ontvangst nemen als vervanger van de door een collega in de prak gereden Ford Focus Wagon. Nou, hij en de collega's gruwen van de VW. DSG vinden ze niet lekker rijden, de navigatie laat zich niet makkelijk bedienen, de elektronische handrem werkt soms niet... Ik zei dat het misschien een kwestie van wennen is, maar ze denken nu al aan inruilen :bonk:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door Leeuw »

ChrisRenault schreef:
Leeuw schreef:Volgens mij heeft iedereen die de megane rijdt hem enkel gekozen vanwege de 14% bijtelling en geen enkel vergelijk gedaan.
Als ik reviews over de Mégane lees op AW dan valt dat best mee ;) Bovengemiddeld goede waarderingen.

Tja... Wat was jouw Flop 1 ook al weer.
Leeuw schreef:Zo dat is er uit.
sorry Chris ;)
Hahah, waarom? Er gaat niets boven persoonlijke smaak ;)

Mijn vader mocht twee weken geleden een Golf VII Variant in ontvangst nemen als vervanger van de door een collega in de prak gereden Ford Focus Wagon. Nou, hij en de collega's gruwen van de VW. DSG vinden ze niet lekker rijden, de navigatie laat zich niet makkelijk bedienen, de elektronische handrem werkt soms niet... Ik zei dat het misschien een kwestie van wennen is, maar ze denken nu al aan inruilen :bonk:
Kijk ik ben allerminst een VW fan, dat weet je :) DSG is ook niet zo fijn, maar als je het vergelijkt met de gerobotiseerde (of is het gedemoniseerde?) bak uit de megane, dan is het een heerlijkheid. De elektronische handrem was ik idd vergeten als nadeel te noemen van de Megane (op deze golf zat namelijk nog een old-skool trekstaaf) Bij de megane heb je idd zeer veelvuldig de handrem nodig omdat de bak zo kruipt dat je een km of 15 rijd zonder gas te geven, bij een stoplicht echt een hel.

en... je weet natuurlijk ook dat iedereen zijn keuze -en zeker de 14% bijtellers- niet gaan afvallen, ik heb bijv. nog nooit iemand horen zeggen, goh ik vorige toch zo'n klote TV gekocht, maar ja hij was vijftig euro goedkoper en ik ben een pauper. ;)
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:Tja... Wat was jouw Flop 1 ook al weer.
De autojournalistiek. Dat is wat anders dan ervaringen van consumenten zelf ;)
Leeuw schreef:en... je weet natuurlijk ook dat iedereen zijn keuze -en zeker de 14% bijtellers- niet gaan afvallen, ik heb bijv. nog nooit iemand horen zeggen, goh ik vorige toch zo'n klote TV gekocht, maar ja hij was vijftig euro goedkoper en ik ben een pauper. ;)
Gelijk heb je, wat een klotebakken zijn de Prius en Outlander ook. Puur gekocht vanwege de bijtelling :shiny:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door Leeuw »

ChrisRenault schreef:
Leeuw schreef:Tja... Wat was jouw Flop 1 ook al weer.
De autojournalistiek. Dat is wat anders dan ervaringen van consumenten zelf ;)
Ja, o.k. maar zie mijn quote hieronder, niemand valt zijn eigen keuze af (dat is gewoon niet logisch en zal ik dus ook niet doen -denk ik- ) En de Megane is erg luxe, en is ook echt geen auto uit 1910, maar het is gewoon allemaal erg matig en vooral net niet. Ik heb ook de vorige megane gehad (lease) en de voorloper daarvan (lease) en dat waren ook gewoon matige auto;s tov de concurentie. Het lijkt wel of de megane enkel op papier bedacht is, maar nooit een kritische testrijder in heeft gezeten.
ChrisRenault schreef:
Leeuw schreef:en... je weet natuurlijk ook dat iedereen zijn keuze -en zeker de 14% bijtellers- niet gaan afvallen, ik heb bijv. nog nooit iemand horen zeggen, goh ik vorige toch zo'n klote TV gekocht, maar ja hij was vijftig euro goedkoper en ik ben een pauper. ;)
Gelijk heb je, wat een klotebakken zijn de Prius en Outlander ook. Puur gekocht vanwege de bijtelling :shiny:
Zeker weten, "niemand" had een Prius of zo'n afgrijselijke Phev gekocht met 25% bijtelling, hooguit een paar wannabee groene Californii (?).
Plaats reactie