Deux Baguette s'il vous Plait

Auto's op land van herkomst
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door ViveLaFrance »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door WizardOfOss »

Dit is wel de meest ongelukkig denkbare foto van die Laguna Coupé. Prachtige wagen, maar deze hoek laat de neus wel héél lomp uitkomen....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door WizardOfOss »

Treurige dag in Frankrijk: striptekenaar Jean Graton is gisteren op de respectabele leeftijd van 97 jaar overleden, en legendarisch stunt-coördinator en voormalig stuntman Rémy Julienne is eveneens gisteren op 90-jarige leeftijd aan de gevolgen van corona overleden.

Als kind heb ik de verhalen van Michel Valliant altijd verslonden, ik zou ook nog zelf ergens enkele albums moeten hebben (ik was destijds echter nog een goede klant bij de bibliotheek...), het realisme en de meest fantastische designs wisten toen altijd indruk te maken.

Rémy Julienne was uiteraard vooral altijd de man achter de schermen bij talloze autostunts in allerhande grote films. Los daarvan ken ik hem voornamelijk van een TV-programma lang geleden waarin hij en z'n zoons in detail lieten zien hoe de meest spectaculaire stunts uitgevoerd werden.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door WizardOfOss »

Las net dat vorige week Robert Opron op 89-jarige leeftijd is overleden aan de gevolgen van corona.

Ter nagedachtenis enkele van zijn hoogstandjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door ViveLaFrance »

De Alfa SZ heeft me nooit kunnen bekoren, maar ook deze auto is een symbool van het creatieve meesterbrein van Opron. Een topontwerper met een veelzijdig palmares :worshippy:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door nvdw »

Leuk om in dit verband nog eens terug te kijken: Jongensdromen - De ideale auto, een documentaire uit 2001. Ik moet hem zelf ook nog terugkijken maar ik herinner me nog wat een pragmatische kerel die Opron vooral was. Ik weet niet of het in deze docu ook nog langskomt maar de man reed gewoon in een Suzuki Wagon R, want lekker praktisch :clown:
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door WizardOfOss »

He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door nvdw »

Ik sla al die Doug DeMuro-suggesties van YT standaard over en nu weet ik waarom :silent: Mijn god, is-ie altijd zo hyper?

Citroën heeft de CX nooit zelf naar Amerika geëxporteerd (want was sinds de SM niet meer in de VS actief), dat is gedaan door firma's als CXAuto. Die CX'en (vrijwel altijd topversies zoals de Prestige Turbo in dit filmpje) waren behoorlijk netjes aangepast naar Amerikaanse eisen. Ik weet niet of dit ook een echte CxAuto is, er waren meer van dit soort bedrijfjes.

En als Doug dit dashboard al quirky vindt... dit is nog de beschaafde Phase II, het originele dash is nog veel maffer met die draaiende cilinders achter een lens voor de snelheidsmeter en toerenteller :worshippy:
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, dit is wel een vrij typerende video voor zijn doen. Het draait allemaal om de "quirks & features". Ik kijk lang niet al z'n filmpjes, maar op zich kan hem wel waarderen. Deels omdat hij er toch wel een handje van heeft veel eigenaardige "gewone" auto's eruit te pikken, niet alleen maar dure exoten. Waarbij hij dan toch altijd wel weer een hoop maffe details weet te vinden. En deels omdat hij het allemaal echt zo vanuit het perspectief van een Amerikaanse millennial bekijkt, met toch vaak een wat vertekend beeld van de rest van de wereld en van andere tijden. En daar schaamt hij zich ook niet voor en probeert de blundertjes die hij daardoor maakt zeker niet weg te poetsen. En met de juiste auto als onderwerp levert dat best vermakelijke filmpjes op.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Deux Baguette s'il vous Plait

Bericht door WizardOfOss »

He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie