Flo's V8 Café: alle Amerikanen verzamelen!

Auto's op land van herkomst
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Flo's V8 Café: alle Amerikanen verzamelen!

Bericht door WizardOfOss »

Bij gebrek aan een tuning-hoekje vind ik deze hier ook wel prima passen. Inmiddels zal ie hier met dank aan de laatste AV ook wel bekend zijn, de Ford F-150 SVT Raptor. Briljante wagen, maar het kan natuurlijk altijd nog leuker (maar dan wel graag in dat schitterende rood/oranje met dirt-stickers...):
egmCarTech.com schreef:Hennessey VelociRaptor 500 gives Ford F-150 SVT Raptor 501-hp

Hennessey Performance Engineering has announced that it is working on developing power upgrades for the new 2010 Ford F-150 SVT Raptor pickup with the 5.4L being the main focus. The tuner says that high-performance engine upgrades will increase output anywhere from between 450-hp to 1,000-hp.

In the mean time, Hennessey has its VelociRaptor 500 available for order. Upgrades include a new Supercharger System for the 5.4L V8 along with custom fuel rails, upgraded fuel-injectors, stainless steel headers, a stainless steel exhaust system and engine management software calibration. All the modifications help the Ford F-150 SVT Raptor return 501-hp with a maximum torque of 520 lb-ft. That allows for a 0-60 mph run in 5.6 seconds with and a quarter mile run in 14.1 seconds at 97 mph.

Hennessey is also working on upgrades for the Raptor with the 6.2L Coyote engine.

Yes, we are in love.
Bron



http://img195.imageshack.us/img195/867/hpevelociraptor500image.jpg http://img195.imageshack.us/img195/704/hpevelociraptor500imageb.jpg http://img195.imageshack.us/img195/3506/hpevelociraptor500imagei.jpg
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Flo's V8 Café: alle Amerikanen verzamelen!

Bericht door Leeuw »

Inmiddels is er een tuningsforum, maar een V8 cafe is ook welkom, de Raptor is ook welkom.
Charger
.
.
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2010, 15:38

Re: Flo's V8 Café: alle Amerikanen verzamelen!

Bericht door Charger »

Dat is een stoere bak, erg gaaf. 8-)
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Flo's V8 Café: alle Amerikanen verzamelen!

Bericht door ViveLaFrance »

Ik heb niks met snelle pick-ups, auto's voor rednecks :puh:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Flo's V8 Café: alle Amerikanen verzamelen!

Bericht door WizardOfOss »

ChrisRenault schreef:Ik heb niks met snelle pick-ups, auto's voor rednecks :puh:
Hier kan ie anders ook prima van pas komen, om files te ontwijken. Of zoals Jeep het een jaar of wat geleden in een advertentie omschreef: waar een wil is, maar geen weg.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Flo's V8 Café: alle Amerikanen verzamelen!

Bericht door nvdw »

IN MEMORIAM

Afbeelding

Het zat er aan te komen, maar nu is het toch zover: de Ford Crown Victoria, de laatste body-on-frame personenauto van Amerika, wordt niet meer gemaakt. De Lincoln Town Car verdwijnt ook, de Mercury Grand Marquis was al met het complete merk weggesaneerd.

http://cityroom.blogs.nytimes.com/2011/ ... -york-cab/

Ja, het was natuurlijk een compleet verouderd geval. Maar dan nog. Net als bij het verscheiden van de Chevrolet Caprice slaan ook nu politiekorpsen door heel de VS overal en nergens de laatste Crownvics in. Ongetwijfeld kun je met de onderdelenvoorziening nog honderd miljoen miljard jaar in zo'n ding rijden. Het is een auto die wij Europeanen ook niet begrijpen. Vijfenhalve meter auto voor een som geld waar je hier nog geen Mondeo voor hebt.

I salute you.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Flo's V8 Café: alle Amerikanen verzamelen!

Bericht door WizardOfOss »

Een auto die je alleen kan begrijpen door hem in z'n natuurlijke omgeving te gebruiken. Twee jaar geleden in Canada zo'n 5.000km in z'n bak (Mercury) doorgebracht waarvan ook de nodige achter het stuur, afgezien van wellicht een dikke SUV hadden we ons geen betere auto daarvoor kunnen wensen. Tuurlijk, het is niet verfijnd, het is technisch zwaar achterhaald en voor het Europese verkeer totaal absurd. Maar ondanks alle tekortkomingen was het een heerlijke bak om uiterst relaxed daar door de bergen te cruisen. Riante ruimte voor 4 volwassenen + bagage (wat is een Passat dan ineens toch een zielig boodschappenwagentje), ultra-comfortabel en de luie V8 en 3-traps(!) automaat doen gewoon zonder morren hun werk, hoe steil de weg ook omhoog gaat. Klasbak eerste klas, onverwoestbaar. Doodzonde dat het nu echt over is.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Flo's V8 Café: alle Amerikanen verzamelen!

Bericht door #3 Micha »

Toch zonde, blijft een typisch voorbeeld van het Amerikaans idee van rijden. Lijkt me echt gaaf om nog eens te hebben, lekker de niet-uitstoot van die Priusjes compenseren.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Flo's V8 Café: alle Amerikanen verzamelen!

Bericht door WizardOfOss »

Zelfs dat viel nog best mee, over die 5.000 km hebben we 1 op 10 gereden, en dat door de bergen en met maximale belading.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Flo's V8 Café: alle Amerikanen verzamelen!

Bericht door #3 Micha »

Ah, dat valt goed mee inderdaad, dat halen wij niet met de AMG :puh:. Zou je toch niet verwachten.
Plaats reactie