Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door ViveLaFrance »

Martin schreef: 16 mar 2022, 20:56 Ik heb het idee dat Mito's uit het straatbeeld aan het verdwijnen zijn. Of vallen ze mij minder op? Laatst viel mij er eentje juist op, dus dat laatste verwacht ik dan weer niet.
Geldt dat niet voor Alfa's in het algemeen? Ik kom de 147 en 156 amper tegen. De MiTo is uiteraard jonger, maar daar zijn er weinig van verkocht. De Tonale moet echt potten gaan breken, want op dit moment verkoopt zelfs SsangYong meer auto's in Europa.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door WizardOfOss »

147's en 156's zijn uiteraard ook alweer ruim 2 decennia oud, en voor Alfa-begrippen weliswaar populair maar in absolute zin ook niet heel erg, dus zo heel vreemd vind ik dat niet.

Of de Tonale het tij gaat keren? Kan niet zeggen dat ik daar nu zulke hoge verwachtingen van heb, helaas....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door ViveLaFrance »

Wetende dat het Nederlandse wagenpark de oudste van Europa is vind ik het best vreemd. Genoeg oude auto's op de weg, maar het valt me gewoon op dat ik amper Alfa's tegenkom.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, het overgrote deel van de auto's op de weg is desondanks jonger dan 20 jaar, zeker de kilometervreters. En bijvoorbeeld een Vectra zie ik toch ook niet zo vaak meer, terwijl die toch nog veel recenter en in vele malen grotere aantallen verkocht zijn. Of om naar een tegenhanger van m'n Mito te kijken: waar zijn al die DS3'en gebleven?

Afgaand op https://hoeveelautos.nl/merken/ rijden er nog 53k Alfa's in ons land rond (waarbij niet heel verrassend de Mito en Giulietta het populairst zijn)...amper 300 minder dan het aantal Dacia's. Maar ik gok zomaar dat die Dacia's gemiddeld een stuk jonger zijn en aanzienlijk meer kilometers maken.

Ik heb overigens m'n Mito weer terug, duurde even voor de benodigde onderdelen er waren dus hij heeft een weekendje in de werkplaats mogen doorbrengen. Prijzig grapje wel, met een APK, kleine beurt, nieuwe remschijven en -blokken achter erbij een kleine €1200...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie