Timo - Rover 216 Docklands (2000)

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Timo - Rover 200 > Delta > Mégane > 306

Bericht door Leeuw »

Timo schreef:Wel kwam ik er vandaag achter dat de kofferbak niet met de centrale vergrendeling mee op slot gaat. Hopen dat het alleen een los stekkertje is en geen geknapte kabel ofzo, binnenkort maar eens graven. Ook doet het lampje van de mistlamp-voor-schakelaar het niet, net als het dimlicht-lampje op het instrumentenpaneel. Maar die hebben geen prioriteit want die heb ik niet echt nodig.
Ik had dit ook bij de cabrio, als je je sleutel in het kofferblok steekt kan je hem links en rechtsom draaien (duh...) maar in de ene stand gaat ie wel mee met central lock en in de andere stand niet.
Dit zou het ook kunnen zijn.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Timo - Rover 200 > Delta > Mégane > 306

Bericht door ViveLaFrance »

Leuk Timo! Keep it French ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Timo
.
.
Berichten: 378
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:49
Locatie: Berlin

Re: Timo - Rover 200 > Delta > Mégane > 306

Bericht door Timo »

Leeuw schreef:Ik had dit ook bij de cabrio, als je je sleutel in het kofferblok steekt kan je hem links en rechtsom draaien (duh...) maar in de ene stand gaat ie wel mee met central lock en in de andere stand niet.
Dit zou het ook kunnen zijn.
Even geprobeerd, maar dat was 'm in dit geval niet. Wordt toch de binnenkant van de klep loshalen denk ik. Er rammelt wel iets daarin, ben benieuwd wat er tevoorschijn komt.

Maar ach, schroeven heb ik vandaag al gedaan: de detonerende garage-propaganda-kentekenhouder is eraf
AfbeeldingAfbeelding

Zoveel beter. Hij lijkt op de foto scheef te hangen, maar dat is niet zo. En die afwijkende kleur kentekenverlichting-dinges valt me nu pas op :bonk:

De ontbrekende logo's ben ik ook mee bezig, als het goed is komt er binnenkort een setje deze kant op.

Maar als we dan toch met kentekens bezig zijn, dan gelijk de voorkant maar doen. Die hing scheef, te hoog en uit het midden. Hangt nu nog steeds niet optimaal, hij hangt nog net iets hoger dan waar ie eigenlijk hoort te hangen. Opplaksnorretje. Maar ik durf 'm niet op de goede hoogte te hangen omdat de vorige eigenaar met de luchttoevoer heeft lopen prutsen. Ben bang dat ik dat die toevoer dan blokkeer. En als ik 'm wel op de goede hoogte hang zitten er lelijke gaatjes in het plastic...

AfbeeldingAfbeelding

Ooit ga ik de huidige platen vervangen voor platen met opgelegde letters en dan ga ik hier ook nog wel naar kijken. Voorlopig volstaat dit ook :loveit:
Gebruikersavatar
Timo
.
.
Berichten: 378
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:49
Locatie: Berlin

Re: Timo - 306 S16

Bericht door Timo »

Zo, tijd voor een update :loveit:


Vorige week zijn de voorbanden, de remschijven achter en allevier de remblokken vervangen, aanslag op m'n portemonnnee maar hij kan er weer even tegenaan. En vandaag van een medeforummer van 't 306-forum twee spiegelkapjes binnengekregen, zoals op de eerdere foto te zien is ontbrak er eentje... dus dat is nu gedaan! Ook vandaag: de APK keuring. Met als resultaat:
Afbeelding
:D

Er kwamen wel wat puntjes uit. De linker achterband is een adviespunt, achterbanden gaan later dit jaar of volgend jaar dus vervangen worden. Verder viel het de monteur op dat de koppeling slipt en ook aan vervanging toe is.

Verder heb ik de auto z'n identiteit teruggegeven:

Afbeelding

Staat toch een stuk beter, zo'n kont met opdruk. De rode 'S16' lijkt scheef te zitten, maar dat komt door de foto. Zit in 't echt wel recht.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Timo - 306 S16

Bericht door HondArd »

Zo, jij hebt ook niet stilgezeten qua auto's. Hopelijk heeft dat geen al te grote aanslag op je portemonee gedaan. Zag bij die Megane de beruchte Bliksemflits op de foto staan. Is erg favoriet bij mijn kinderen.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Timo
.
.
Berichten: 378
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:49
Locatie: Berlin

Re: Timo - 306 S16

Bericht door Timo »

Hey Ard :D

De aanslag op de portemonnee viel gelukkig te overzien, Delta en Mégane zijn beiden voor erg weinig geld gekocht dus ben er nauwelijks op achteruit gegaan. De 306 was duurder en heb ik qua (achterstallig) onderhoud al wat ingestoken en het plan is dat die nog een tijdje blijft.

En inderdaad, de bliksemflits. ik had geen idee dat dat ding een naam heeft, had 'm in het voorbijrijden al vaak gezien maar nog nooit echt gaan kijken tot die dag. Er was niemand dus 't was een mooie fotolocatie.

In other news. Vandaag teruggekomen van een paar dagen (Oost-)Duitsland. Per 306 een festival bezocht, in totaal zo'n 1500 km gereden in bizarre hitte en het ging allemaal probleemloos. Toch mooi. En gelijk getest wat ie op een leeg stuk Autobahn kan (met 3 man en hun bagage): 205 km/h op de teller was met enige moeite haalbaar. Volgende week een trip naar de Nurburgring met z'n tweeën. Scheelt al gauw 100kg dus kijken wat ie dan kan.

Het enige wat ik tot nu toe aan de 306 mis is airco. Delta en Megane hadden dat wel en het was toch wel fijn. Zeker als je 1,5 uur in de brandende zon in de file staat...

Afbeelding

als ik netjes rechts was blijven rijden had ik naast een vrachtwagen kunnen schuilen...
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Timo - 306 S16

Bericht door Martin »

Planken met een auto met een gevorderde leeftijd is niet echt bevorderlijk voor nog een langere levensduur. Ik begrijp dat het verleidelijk is, maar ontzie hem een beetje.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Timo
.
.
Berichten: 378
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:49
Locatie: Berlin

Re: Timo - 306 S16

Bericht door Timo »

Snap ik.

Het is ook niet dat ik constant met zo'n snelheid voortraas. Even toppen en daarna eigenlijk gelijk terug naar netjes 130, maar ik wilde 't toch even testen :D
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Timo - 306 S16

Bericht door HondArd »

Even planken met een wat oudere auto is wel een controle of de motor nog gezond is, mits hij meer dan voldoende is opgewarmd uiteraard. Van de ene kant brandt de motor daar weer lekker schoon van, maar als de auto de opgegeven topsnelheid niet haalt dan kan je er eigenlijk al van uitgaan dat er iets niet in de haak is. De Civic CRX en de S40 TD haalden dat makkelijk, maar bij de Kadett-D en de Civic "Bolletje" was het een indicatie dat er iets ernstigs onder leedden was.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Timo - 306 S16

Bericht door Martin »

Met een motor waarmee "iets" niet in de haak is, (normale slijtage) kun je nog prima tienduizenden kilometers maken. Met plotseling zwarte of witte rookwolken achter of voor je niet.

Timo, daar ging ik eigenlijk ook wel van uit, ondanks dat ik dat niet zo schreef. Ik heb te vaak berichten gelezen van mensen die een motor stuk draaiden op de Autobahn of tijdens recreatief rijden op Assen. De laatste keer doorrijden op de Autobahn met mijn Golf, was ook het begin van het einde. In mijn geval de diff. en daarmee de versnellingsbak.
Stap eens op de fiets
Plaats reactie