Timo - Rover 216 Docklands (2000)

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Rover 214i - met nieuwe velgen!

Bericht door Leeuw »

Ziet er een heel stuk beter uit zeg!
Gebruikersavatar
Timo
.
.
Berichten: 378
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:49
Locatie: Berlin

Re: Rover 214i

Bericht door Timo »

Thanks :)

Vandaag APK-keuring en een grote beurt laten doen. Probleemloos goedgekeurd! :D Wel bij 't onderhoud een setje nieuwe remblokken en dus, zoals in de vorige post gezegd, een nieuwe band. Oude was inderdaad niet meer te repareren. Werd daardoor wel een duur grapje, maar ik kan er weer een tijdje tegenaan :)
Gebruikersavatar
Timo
.
.
Berichten: 378
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:49
Locatie: Berlin

Re: Rover 214i

Bericht door Timo »

Zo, na een post in het offtopic-topic ook hier maar even een gigantische update.

Flashback: juli 2012. Vakantie met de Rover, tot ie er ineens mee ophoudt. Daar sta je dan, de dag die je wist dat zou komen

Afbeelding

Vastgelopen motorblok, niet meer te redden. Enige optie was een nieuw blok erin hangen, maar dat is natuurlijk gekkenwerk en het geld niet waard. Omdat m'n ouders vlak daarna ook op vakantie waren, heb ik de Panda van mijn moeder een paar weken kunnen gebruiken. Maarrr daarna ben ik toch al snel op zoek gegaan naar iets anders, wat er kwam in de vorm van een Lancia Delta HPE uit '97:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na 6.000km besloten de problemen toch iets te gek te worden en heb ik de auto ingeruild op een Renault Mégane Coupé. Deze stond voor een spotprijs te koop met een korte apk, maar toch de gok genomen om hem te kopen. Ik moest 300 euro bij de Delta bijleggen, dus dat viel te overzien.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoals ik al zei, een korte apk, en gisteren was dan het moment van de waarheid: de keuring. Ik wist dat er enig laswerk aan de dorpel plaats moest vinden en dat de remmen ook aan vervanging toe waren, maar het bleek iets erger te zijn. De score: laswerk aan de rechterdorpel / remblokken- en schijven aan de voorkant / nieuwe band linksachter / stuurkogel rechtsvoor vervangen / katalysator vervangen (en vanwege geknutsel aan de constructie door de vorige eigenaar, ook gelijk de middendemper) / lichtbeeld linkerkoplamp. Allemaal iets meer dan verwacht. Totale kosten: 1250 euro.

Even denken. Doe maar niet, dat is ie niet waard. Maar wat doe je dan wel? Internet afstruinen! :yummie: En daarna is het allemaal wat sneller gegaan dan ik had gepland en ben ik nu al thuisgekomen met wat anders. Snelle lo-fi telefoonfoto:

Afbeelding

Een 306 S16 uit '95 met een fantastische kleur en interieur. Ook al een hogere prijscategorie dan m'n vorige twee auto's: hij stond voor 1250 te koop (internetprijs, beste man zei aan de telefoon "1500 euro als je iets inruilt". Na een goed gesprek heb ik uiteindelijk 1000 bij de Mégane moeten doen, dus dat valt op zich mee. Perfect is ie echter niet: op de rechterzijkant zitten een aantal lelijke krassen van een aanrijding (ik vermoed parkeerschade?) en linksonder op de voorbumper zit een deukje. Maar het was wel de enige onverprutste S16 die op het moment te koop staat, de rest is licht- dan wel zwaar versjonnied.

Technische staat: er moeten twee nieuwe voorbanden op (die er nu op liggen zijn bijna slicks :emo: ), de hoedenplank is door de vorige eigenaar vakkundig verziekt met grote gaten voor speakers :emo: , er zijn wat andere details die aandacht verdienen, en de accu moet eens goed opgeladen worden (in het beste geval, in het ergste geval moet ik 'm vervangen). En aangezien het een 18 jaar oude Fransman is kom ik vast nog wel wat meer tegen :emo:

Maar hoewel ik er nu al blij mee ben :D is het lot me weinig gunstig gezind. Zojuist, na één dag in bezit, heb ik één van de banden lekgereden op een spijker op de weg, wat dan precies één van de goede banden moet zijn... dus een setje nieuwe banden komt er iets sneller onder dan gepland. Waarschijnlijk deze week al. Vrijdag moet ik 100km rijden en met het thuiskomertje durf ik geen lange snelwegrit te maken.

Verder kan/wil ik er nog het een en ander aan doen om 'm zo origineel mogelijk te maken, maar dat is voor later. Eerst maar eens kijken hoe ie zich houdt.

Betere foto's volgen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Timo - Rover 200 > Delta > Mégane > 306

Bericht door WizardOfOss »

Zo jaag je er wel in een flink tempo een stel auto's doorheen...

Maar blijft wel een leuke auto, zo'n 306, en zeker als S16!
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Timo - Rover 200 > Delta > Mégane > 306

Bericht door Leeuw »

Fijne mooie auto!
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Timo - Rover 200 > Delta > Mégane > 306

Bericht door #3 Micha »

Hahaha, dat gaat snel :bonk:.

Wel gaaf ding :thumbup:.
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Timo - Rover 200 > Delta > Mégane > 306

Bericht door Jurjen »

He gaaf een S16. Ik mis die van mij nog wel eens.

Ik hoop dat je meer geluk hebt met die van jou dan ik met de mijne!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Timo - Rover 200 > Delta > Mégane > 306

Bericht door Martin »

Echt een klassieker ondertussen. Heeft vaak op m'n shortlist gestaan, maar nooit gekocht.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Timo - Rover 200 > Delta > Mégane > 306

Bericht door nvdw »

Nou, alle geluk ermee Timo. Jammer dat de Mégane een 'verloren koop' is gebleken.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Timo
.
.
Berichten: 378
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:49
Locatie: Berlin

Re: Timo - Rover 200 > Delta > Mégane > 306

Bericht door Timo »

Auto is vandaag bij Profile (bijna) helemaal doorgelicht. Wat er, behalve twee banden, uit kwam: remblokken op de vooras en remschijven van de achteras vervangen. Verder mist er een uitlaatklem/houder/ding en lekt de auto een beetje olie. Moet waarschijnlijk een andere pakking in, maar dit valt heel erg te overzien.

De gisteravond lekgereden band is vervangen door een tweedehands band die ze bij Profile nog hadden liggen. Kostte me niks, dus dat scheelt weer.

Wel kwam ik er vandaag achter dat de kofferbak niet met de centrale vergrendeling mee op slot gaat. Hopen dat het alleen een los stekkertje is en geen geknapte kabel ofzo, binnenkort maar eens graven. Ook doet het lampje van de mistlamp-voor-schakelaar het niet, net als het dimlicht-lampje op het instrumentenpaneel. Maar die hebben geen prioriteit want die heb ik niet echt nodig.
WizardOfOss schreef:Zo jaag je er wel in een flink tempo een stel auto's doorheen...
#3 Micha schreef:Hahaha, dat gaat snel :bonk:.
Ik verwacht dat het wisselen van auto voorlopig wel even stopt :puh:
Jurjen schreef:Ik hoop dat je meer geluk hebt met die van jou dan ik met de mijne!
Heb net je topic even doorgelezen, balen dat het zo geeindigd is :( Wel mooi dat je, als je op "306 S16" afbeeldingen zoekt, die van jou nog behoorlijk vaak ziet opduiken :puh:
Plaats reactie