Pagina 2 van 3

Re: Autogeschiedenis van Brokkenpiloot

Geplaatst: 19 feb 2010, 20:03
door Brokkenpiloot
Op veler(?) verzoek een paar plaatjes van de DS, van de Xantia kan ik zo gauw geen foto vinden en van mijn vorige auto's heb ik vreemd (en jammer) genoeg niet één foto.

Afbeelding
Stilleven aan de zeedijk

Afbeelding
Ouwe meuk

Re: Autogeschiedenis van Brokkenpiloot

Geplaatst: 19 feb 2010, 20:24
door WizardOfOss
Ja, toch weer de bevestiging: de mooiste auto ooit, geen twijfel mogelijk.

Re: Autogeschiedenis van Brokkenpiloot

Geplaatst: 19 feb 2010, 20:30
door Brokkenpiloot
ChrisRenault schreef: jij rijdt een Xantia, wat vindt je van zijn verre opvolger, de huidige C5? Duits hè?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik maar weinig moderne auto's echt mooi vind, maar de huidige C5 vind ik zeker niet lelijk. Misschien wat Duits ogend voor een Fransoos maar naar mijn mening nog altijd mooier dan vele 'echte Deutsche Personenkraftwagen'; ieder zijn smaak zullen we maar zeggen.

Wel jammer vind ik dat hydropneumatische vering niet meer vanzelfsprekend is bij dit model, er zijn ook uitvoeringen met conventionele stalen vering.
Een knieval om bij het grote publiek te scoren of het begin van het einde van dit systeem?

Re: Autogeschiedenis van Brokkenpiloot

Geplaatst: 19 feb 2010, 20:30
door HondArd
Zag ik daar ook een Bentley over de rails langskomen?

Re: Autogeschiedenis van Brokkenpiloot

Geplaatst: 19 feb 2010, 20:50
door WizardOfOss
HondArd schreef:Zag ik daar ook een Bentley over de rails langskomen?
Nah, da's een wat dik uitgevallen Fiat Panda. Dit is pas een Bentley op rails:

Afbeelding

Re: Autogeschiedenis van Brokkenpiloot

Geplaatst: 19 feb 2010, 21:02
door weer een forummer
Mooiste auto ooit vind ik te ver gaan maar mooi is de DS zeker. Hoewel ik de versie met de ronde koplampen mooier vind dan het latere model.

Re: Autogeschiedenis van Brokkenpiloot

Geplaatst: 20 feb 2010, 00:13
door ViveLaFrance
Brokkenpiloot schreef:Wel jammer vind ik dat hydropneumatische vering niet meer vanzelfsprekend is bij dit model, er zijn ook uitvoeringen met conventionele stalen vering.
Een knieval om bij het grote publiek te scoren of het begin van het einde van dit systeem?
Ik denk het eerste, want laten we eerlijk zijn, niet iedereen houdt ervan om in een zweeftapijt over de weg heen te gaan. De C5 vind ik persoonlijk een verschrikking om in te rijden, mede door de vering.

Over de DS: tijdloos :thumbup: Ik kan Wizard eigenlijk niet tegenspreken, want welke auto het dan moet zijn is mij een raadsel.

Re: Autogeschiedenis van Brokkenpiloot

Geplaatst: 20 feb 2010, 16:00
door HondArd
ChrisRenault schreef:Over de DS: tijdloos :thumbup: Ik kan Wizard eigenlijk niet tegenspreken, want welke auto het dan moet zijn is mij een raadsel.
Van hetzelfde merk, maar dan de SM.

Re: Autogeschiedenis van Brokkenpiloot

Geplaatst: 20 feb 2010, 17:05
door WizardOfOss
SM is erg gaaf, maar eerder cool dan echt mooi.

Re: Autogeschiedenis van Brokkenpiloot

Geplaatst: 20 feb 2010, 17:15
door ViveLaFrance
WizardOfOss schreef:SM is erg gaaf, maar eerder cool dan echt mooi.
+1
Dan zou ik nog eerder pleiten voor de C6 als de DS niet bestond.