Jurjen: Peugeot 306 S16 Le Mans | Gone but not forgotten.

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Jurjen: Peugeot 306 S16 Le Mans | UPDATE: Weer op de weg

Bericht door nvdw »

Waarom we niet reageren? Nou omdat er nu pas nieuws is? ;)

Moet wel zeggen dat het mij persoonlijk ook aan het hart gaat als een van de voertuigen om wat voor reden dan ook 'stillgelegt' is, helaas eerder regel dan uitzondering bij mij (wat moet je ook met twee auto's en een motor voor die paar kilometer die ik rij)
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Jurjen: Peugeot 306 S16 Le Mans | UPDATE: Weer op de weg

Bericht door Leeuw »

Nou ben benieuwd hoe hij terugkomt. Veel plezier ermee. Zo'n 306 rijd heerlijk. Ben ook ooit wezen rijden in een aantal 306 GTI-6 maar een drama om een goede te vinden in NL.

Ook minder sterke 306-jes zijn leuk, maar door hun leeftijd en vaak achterstallig onderhoud niet geschikt als daily driver waar je van aan moet kunnen.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Jurjen: Peugeot 306 S16 Le Mans | UPDATE: Weer op de weg

Bericht door HondArd »

Ik heb de 306 ook ervaren als een erg prettige auto. Erg betrokken weggedrag, laag (perfect) zitten, duidelijk overzichtelijk dashboard, redelijk goed overzicht rondom, lekker vlot, redelijk ruim, niet al te groot van buiten..... eigenlijk alles wat een auto tijdens het rijden voor mij perfect maakt.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Jurjen: Peugeot 306 S16 Le Mans | UPDATE: Weer op de weg

Bericht door Martin »

Blijft inderdaad een mooie auto, zo niet klassiek. Wat is nou het belangrijkste punt van het niet rijdbaar zijn?
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Jurjen: Peugeot 306 S16 Le Mans | UPDATE: Weer op de weg

Bericht door ViveLaFrance »

Succes ermee Jurjen ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Jurjen: Peugeot 306 S16 Le Mans | UPDATE: Weer op de weg

Bericht door Jurjen »

Martin schreef:Blijft inderdaad een mooie auto, zo niet klassiek. Wat is nou het belangrijkste punt van het niet rijdbaar zijn?
Het ding moest voor de APK en ik kreeg een rekening voorgeschoteld van bijna 1,5K. Dat was me toen net even te gortig dus heb ik hem geschorst en weggezet. Achteraf bleek het meeste dat toen op het lijstje stond niet noodzakelijk of zelfs versleten, maar dat is achteraf praten.

Ik verwacht nu overigens voor veel minder de auto op de weg te hebben.
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Jurjen: Peugeot 306 S16 Le Mans | UPDATE: Weer op de weg

Bericht door Jurjen »

Het is einde verhaal. Alles was nog wel redelijk te doen totdat de koppakking wel erg ver weg bleek te zijn.

Ik laat het autoverhaal even zitten, tot ik weer tegen wat leuks aanloop.

Mocht iemand er nog belang bij hebben, voor een paar honderd euro is ie van jou.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Jurjen: Peugeot 306 S16 Le Mans | UPDATE: Weer op de weg

Bericht door Leeuw »

Ik heb vlgs mij de koppakking laten vervangen en vlakken voor zo'n 500,- of is dat bij deze motor serieus anders dan bij een 1.6
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Jurjen: Peugeot 306 S16 Le Mans | UPDATE: Weer op de weg

Bericht door Martin »

Je hebt toen je Kreidler ook uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Waarom begin je er zelf niet aan? Eventueel met een clubgenoot of zo? En anders is er wel iemand die tegen hobbytarief de auto weer rijdend kan maken. Zou jammer zijn als die weg gaat.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Jurjen: Peugeot 306 S16 Le Mans | UPDATE: Weer op de weg

Bericht door Jurjen »

Leeuw schreef:Ik heb vlgs mij de koppakking laten vervangen en vlakken voor zo'n 500,- of is dat bij deze motor serieus anders dan bij een 1.6
Wat ik vernomen heb ligt dat een beetje anders inderdaad bij deze motor. Het is uiteraard niet alleen de koppakking, deze kwam er nog eens overheen. Rekening zou over de dagwaarde van een andere heengaan.
Martin schreef:Je hebt toen je Kreidler ook uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Waarom begin je er zelf niet aan? Eventueel met een clubgenoot of zo? En anders is er wel iemand die tegen hobbytarief de auto weer rijdend kan maken. Zou jammer zijn als die weg gaat.
Zou een leuk project zijn, maar het ontbreekt me aan tijd en een plek om dat te doen. Ten tijden van de Kreidler woonde ik nog bij mijn ouders met ruime garage's, maar dat is nu nogal ver weg ;)
Plaats reactie