Mijn arme Alfa!

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door ViveLaFrance »

Succes ermee Tom! ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door HondArd »

Valt nog mee dan, maar je portemonee zal er waarschijnlijk anders over denken.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
TomSR
.
.
Berichten: 162
Lid geworden op: 10 feb 2010, 23:19
Locatie: Haarlem

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door TomSR »

Het kost inderdaad een paar centen, maar daar kom ik wel overheen. Ik vind het belangrijker dat m'n Alfa weer in orde is. Je rijdt altijd rustig warm, controleert de olie en bandenspanning regelmatig, brengt haar altijd op tijd naar de dealer voor onderhoud... Je voelt je gewoon lullig als er dan zoiets aan de hand is met je auto. Het hoort erbij en ze is nu in goede handen. Woensdag krijg ik haar weer terug, tot die tijd kan ik gelukkig een auto van m'n werk meenemen.
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door #3 Micha »

Het is echt prachtig om te horen hoe jullie over jullie auto's praten, net of het je vrouw is, dat is nog eens passie!
Veel succes ermee, hopelijk komt alles goed met je schatje :).
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door ViveLaFrance »

3hitmyself schreef:Het is echt prachtig om te horen hoe jullie over jullie auto's praten, net of het je vrouw is, dat is nog eens passie!
Meen je dat? Ik vind het nogal raar, maar goed, wie ben ik hè? Ja, iemand die het ook vreemd vindt dat 33% van de mannen tegen zijn auto praat. Euhhhhh..........tjaaaaaaa.............ik heb ze voor minder opgesloten zien worden.....
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door HondArd »

Ik kan het me op zich best voorstellen dat je een auto als een soort maatje beschouwd en dat je die toespreekt.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
TomSR
.
.
Berichten: 162
Lid geworden op: 10 feb 2010, 23:19
Locatie: Haarlem

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door TomSR »

Tsja, ik beleef veel plezier aan mijn auto en ben er ook wel aan gehecht. Ik maak veel kilometers en breng dus flink wat tijd door in mijn Alfa. Ik zorg er goed voor en ben in de veronderstelling dat het dan ook van twee kanten komt.

Dan even een update over de reparatie: vandaag stonden de werkzaamheden ingepland. Vanmiddag belde de garage dat ze helaas nog niet klaar waren. Hij bood hiervoor ook netjes zijn excuses aan en vroeg of het me niet in problemen bracht als ik de auto nog een dag moest missen. Ik blijf het een fijne dealer vinden alleen al door dat soort kleine zaken. Morgen kan ik dus weer rijden met m'n Alfa als het allemaal volgens de planning verloopt.
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door Joël D. »

Wat voor Alfa is het eigenlijk?
Gebruikersavatar
TomSR
.
.
Berichten: 162
Lid geworden op: 10 feb 2010, 23:19
Locatie: Haarlem

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door TomSR »

Joël D. schreef:Wat voor Alfa is het eigenlijk?
Een 147 1.6TS Veloce Edizione Limitata, 3-deurs, kleur Nero Fuoco. Ik heb nog niet de tijd genomen om een topic te openen om een verhaaltje over mijn autogeschiedenis te schrijven, maar dat komt nog.

Dan de laatste status van de problemen met de Alfa: het probleem met de oliedruk is niet verholpen met een nieuwe sensor. Na het vervangen van druklager+koppeling en de oliedruksensor reden ze de auto naar de parkeerplaats en toen kwam er weer een waarschuwing over te lage oliedruk op het display. Dit betekent dat dit een andere oorzaak had dan de sensor en ze dus het carter eronder uit moeten halen en naar de oorzaak gaan zoeken. Met andere woorden, de wet van Murphy speelt mij parten en de Alfa moet langer bij de dealer verblijven. Ik hoop morgen te horen wat de diagnose van het oliedrukprobleem is. Het is niet te hopen dat het meevalt en daar niet ook een dure reparatie voor nodig is, de kosten lopen al aardig op zo. Ik houd jullie op de hoogte...
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door weer een forummer »

TomSR schreef:
Joël D. schreef:Wat voor Alfa is het eigenlijk?
Een 147 1.6TS Veloce Edizione Limitata, 3-deurs, kleur Nero Fuoco. Ik heb nog niet de tijd genomen om een topic te openen om een verhaaltje over mijn autogeschiedenis te schrijven, maar dat komt nog.
inclusief leder interieur. Mooie auto.
Plaats reactie