Mijn arme Alfa!

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door Jurjen »

HondArd schreef:Ligt het "gebrek" aan betrouwbaarheid van een Alfa niet meer aan hoe een gemiddelde Alfa gebruikt wordt? Wordt een gemiddelde Alfa niet vaak sportiever gereden waardoor het mechaniek te veel te lijden heeft en daardoor toch makkelijker stuk gaat? Ik neem aan dat Fiat en Lancia vaak dezelfde motoren gebruiken, maar daar hoor ik de laatste jaren qua betrouwbaarheid ook geen echt verontrustende verhalen over.
Nee die dingen lopen gewoon kapot;)

Golf GTI's worden ook intens gebruikt, en die blijven ook heel. Is natuurlijk geen excuus.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door Leeuw »

De Alfa motoren hebben vaak net wat meer vermogen dan hun Lancia en Fiat broer. En zoals ik al zei, in alleen Alfa hadden ze op het zelfde moment 3 verschillende 2.0 motoren die niet uitwisselbaar waren.

Dat is dus wel een verschil met VAG waar ongeveer 4 motoren zijn voor de hele VAG groep.

Wat dat betreft is Alfa/Lancia natuurlijk typisch Italiaanse houtje touwtje bagger
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door Martin »

Bij Golf gti's krijg je gaten in je versnellingsbak doordat klinknagels van het differentieel stuk gaan. Kan er over meepraten :silent:

Die Alfa motoren doen er lang over om op temperatuur te komen. Als ik dat vergelijk met de Focus, is dat echt een groot verschil.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door WizardOfOss »

Jurjen schreef:De benzine motoren zou ik ook liever niet hebben. De 1.8 en 2.0 T-sparks zijn inderdaad nogal onbetrouwbaar
En dat zijn precies de motoren die die vriend van me naar de eeuwige jachtvelden heeft geholpen, een 1.8 en twee keer een 2.0. En dat lag echt niet aan zijn rijstijl of slecht warmrijden.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door Jurjen »

Als je een 156 koopt gewoon een V6 of diesel nemen, en er is niets an de hand ;)
Gebruikersavatar
TomSR
.
.
Berichten: 162
Lid geworden op: 10 feb 2010, 23:19
Locatie: Haarlem

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door TomSR »

Vanmiddag even in de garage wezen kijken... Heb even een paar foto's in een album gezet.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door Leeuw »

Nou dat is een flinke operatie :o Veel succes met het nieuwe blok.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door HondArd »

Het is net Lego voor ver gevorderden, maar ik hoop dat het hiermee dan wel gedaan is met de elende.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door WizardOfOss »

Waarom heb ik nu toch ineens de tune van de Flintstones in m'n hoofd zitten? :bonk:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
TomSR
.
.
Berichten: 162
Lid geworden op: 10 feb 2010, 23:19
Locatie: Haarlem

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door TomSR »

Afbeelding

De boosdoener is het platte ringetje dat in twee delen rechts ligt. Je ziet op het lagerblok ernaast dat de krukas er heeft ingevreten. De nieuwe motor ligt nu erin en alles werkt, maar... een softwareprobleem! Hij zegt nog steeds op het dashboard dat er een oliedrukprobleem is. Dat is er niet meer, ze hebben alles gedubbelchecked en het is goed aangesloten en functioneert zoals het hoort. Komende week moet ik dus achter het volgende probleem aan :x Ik wordt er wel een beetje chagrijnig van nu, ik was eindelijk blij dat het allemaal geregeld was, krijg je nog een telefoontje om 5 voor 6.
Plaats reactie