Mijn arme Alfa!

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
Gebruikersavatar
TomSR
.
.
Berichten: 162
Lid geworden op: 10 feb 2010, 23:19
Locatie: Haarlem

Mijn arme Alfa!

Bericht door TomSR »

Vandaag ging het ineens hard achteruit met haar gezondheid :( Ik reed vanochtend van mijn vriendin naar m'n werk (ritje van ca. 150km) en daarbij kreeg ik tweemaal een melding op mijn dashboard dat de druk van mijn motorolie niet goed was.

Beide keren was het tijdens bergafwaarts remmen, dus ik was niet direct in paniek. Bij de eerste melding gelijk naar de kant van de weg. Even diep nagedacht, maar ik wist zeker dat ik voor het weekend nog de olie had gepeild en bijgevuld. Even staan twijfelen, motorkap open, geen lekkage o.i.d. te bespeuren. Ik waagde het erop en vervolgde mijn weg. Niet te merken aan de motor, die liep soepel als altijd. Een kilometer of 50 verder, vlakbij mijn werk, weer die melding. Vloekend reed ik uiterst rustig de laatste paar kilometers naar mijn werk.

Daar aanbeland, gelijk weer kijken maar niks te zien onder de kap. Eerst maar even laten afkoelen, dan kan ik olie peilen. Die stond dus gewoon op het juiste niveau. Volgende stap: de dealer bellen en mijn verhaal doen. De man aan de telefoon wilde het graag even met de werkplaatschef overleggen en zou terugbellen. Na een half uurtje reactie: het vermoeden was een sensor/kabel die van slag raakt bij remmen/kantelen van de motor. Ik moest het in de gaten houden en langs komen als het aanhield of er meer dingen aan het licht kwamen. En zo geschiedde...

Vanavond onderweg naar huis sta ik op een gegeven moment bij een stoplicht en hoor iets. Radio stil, goed luisteren, even beetje gas geven... Hmm, dat geluid maakte ik dus. Het klonk alsof er iemand een bak spijkers in m'n motor had gegooid, verschrikkelijk! De dealer was gelukkig vlakbij, dus ik ben er gelijk heen gereden. Ik had mazzel dat er net iemand aan het afsluiten was die mijn auto wel binnen wilde zetten zodat er morgenochtend gelijk naar gekeken kan worden. om 8u dus gelijk bellen morgen om tekst en uitleg te geven en daarna vooral duimen dat het niets ernstigs is. Ze heeft me al 50.000km trouw overal heen gebracht en ik hoop nog veel meer kilometers te maken. Zo een kapotte auto kan een naar gevoel geven, ik bent er toch aan gehecht. Hopelijk laat de diagnose niet lang op zich wachten morgen. Ik houd jullie op de hoogte.

Wordt vervolgd...
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door HondArd »

Oei Tom, dat klinkt heftig! Ik zal voor je duimen dat het niets ernstigs is.
Het geluid van een bak spijkers kan van veel plaatsen afkomen, maar mijn eerste idee is de riem danwel kettingspanner van de distributie, (automatische) klepspeling niet goed meer, of het kan uit de versnellingsbak komen.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door Leeuw »

Amai :lolno: wat een drama, hopelijk valt het mee.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door WizardOfOss »

Hopelijk is het minder erg dan het klinkt, zou anders toch erg jammer zijn.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door Jurjen »

Hopelijk komt alles goed met Bella!
Gebruikersavatar
TomSR
.
.
Berichten: 162
Lid geworden op: 10 feb 2010, 23:19
Locatie: Haarlem

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door TomSR »

Het probleem met de oliedruk kwam inderdaad door een defecte sensor, zoals de garage dacht. Echter staat dat los van het andere probleem, wat de herrie onder de motorkap veroorzaakte. Dat heeft een iets ernstiger oorzaak: een kapot druklager. Om die te vervangen moet de hele versnellingsbak onder de auto uit om erbij te kunnen. Een klus die 6uur duurt en daardoor erg prijzig is. De koppeling wordt wel meteen ook vernieuwd als ze er dan toch makkelijk bij kunnen. Helaas betekent dit dat ik mijn Alfa een week moet missen, maar hopelijk is ze daarna weer in haar element en weer klaar voor een hoop plezierige kilometers.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door Martin »

Ik vreesde even voor je krukaslagers. Zo bezien valt het nog mee, hoewel het wel een aanslag op je portemonnee is.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door Leeuw »

pff, dure rep :eerie:
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door weer een forummer »

Leeuw schreef:pff, dure rep :eerie:
Bah, wat een narigheid! :|
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door Jurjen »

Kost weer een paar centen, maar daarna kan je wel weer genieten van de bella!
Plaats reactie